Kawan-Kawan Saya

Thursday, October 18, 2012

Negative!

Bulan ni masuk 3 bulan cik P tak menjelma. biasanya 2bulan jer. so, agak cuak la sebab dah terlajak sebulan dari biasa. Lagipun skang aku dah stop amik injection depo. last amik masa bulan 6 aritu dan sepatutnya continue bulan 9 tapi aku tak pergi amik pun. sebab aku nak stop sebab cik p tak regular dan berat badan naik mendadak. rasa tak best dan lain mcm jer badan nie.

so, bila cik p tak dtg, dalam pikiran mula lah pikir yang bukan2. adakah aku mengandung? lagi2 tak amik depo dah.. jadi, lekas2 lah beli upt untuk buat pengesahan. lagipun sejak 2 menjak ni nampak perut memuncit la pulak kan.. sampai iman pun tegur.. " perut ibu nie ada baby tak?".. ha! amik ko sebijik!.. terkeno den....nampak sangat memuncit dengan jayanya..
dan result upt....



negative!

Alhamdulillah... sebab aku belum bersedia nak menambah comitment lagi. insyallah tahun 2014 baru bersedia. kasi fokus kat 2 org hero yang ada ni dulu.. dan enjoy pepuas sebelum tambah baby lagi...

Aritu aku ada citer berat badan naik mendadak pas amik depo kan? naik sehingga 7kg dlm 2bulan jer... penat turun kan dlm masa 1thn.. senang2nya naik 7kg dlm masa 2bulan jer... pergh!!...

pastu terus azam nak diet semula. kali nie kena diet ketat sikit la sebab hormon tak stabil. bila tak stabil memang susah nak turunkan berat badan kan? mula2 diet sendiri jer.. but, still tak turun2 juga.. maintain mcm tue juga. naik tak turun pun tak.. bila pikir2 tak leh jadi ni. kena buat sesuatu.. Akhirnya! alhamdulillah dapat turunkan semula kepada yg asal dalam masa 2 bulan jer. now, berat badan aku linkungan 60-61kg.. tercapai target semmula.


capaian yang terbaik pernah dapat last week!

macamana aku diet dengan hormon tak stabil dan boleh turun semula kepada berat asal dlm masa 2 bulan jer? hanya ahli keluarga dan kawan2 terdekat sahaja yang tau... aku ada amik supplement sebenarnya, tapi skang dah hampir sebulan stop amik supplement tue sebab dah capai target.. berat still boleh maintain... makan memang kena jaga sebab berat mudah naik sebab hormon aku tak stabil.. tak boleh melantak dah mcm dulu2.. huhuhu...


sy sekarang!

petang2 balik keje kena rajin joging juga. selain tu, aku main badminton dan skiping... dan bawa anak2 jenjalan kat taman. asben aku sendiri yg ajak sebenarnya sebab katanya lama tak bersenam badan rasa tak sedap. aku ON ajer. tapi betul laa.. bila dah kerap berjoging, badan rasa ringan.


Posted via BlogPost

3 comments:

Amyra Chuari said...

tp mmg bleh dikatakan semua jenis perancang keluarga ni bleh naikkan berat bdn... dulu org kate implan x naik berat bdn tp Mira naik gak... lps tanggalkan implan turun blk...

Riana said...

xpela jadi mama kena bambam sikit..ehehehe..baru comel =)

Anonymous said...

Assalam. Tuan rumah....maaf singgah sekejap. Sy pun ada ambil depo dh hmpir setahun..badan mmg naik la, pastu tumbuh jerawat kt dahi. Adoi..nk guna perancang ape pula ni. Badan dh gemuk lo....huhu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...