Kawan-Kawan Saya

Monday, June 25, 2012

Aku kena SAMAN!


Dah lama tak update blog. tetiba nak update blog aku kena sama pulak yeaaa..! Mood merundum nak update blog. then, buat2 lupa yang aku ni ada blog. Boleh tak..???

kisahnya 2minggu lepas. Balik kerja. mcm biasa aku akan lalu jalan belakang Putrajaya. Means belakang alamanda tue. balik kerja sharp pukul 5pm kena chow! sebab kalau lambat jalan JEM! tak sanggup aku nak redah jem. Sepanjang balik kerja, tempat HOT yang selalu jem adalah depan Hospital Serdang, Jalan UPM, Bandar Tasik Selatan, dan Pandan Indah.

So, mcm biasa aku pastikan, aku kena lepas kan dulu depan Hospital Serdang, sebab time tu semua pej kerajaan mau balik ke area kajang, bangi dan ke arah KL If lambat, sure akan JEM punya lahh!... tempat pukul 5 aku dah balik. amik keta terus keluar.. sedang elok jer aku lalu jalan belakang alamanda tue, nak kata laju sgt tak la.. dlm 100km/j jerr.. tetiba dekat bawah flyover aku nampak ada 2org polis elok jer sedang fokus kat aku.. tgh syok memandu, aiseh! kena spot la pulak... memangf aku dah agak dah! mesti kena SAMAN nie.. tgk meter lebih sikit jer 100km/j. had laju kat situ 90 km/j jer..

Sabtu lepas, dah pun dapat surat CINTA dari PDRM.. kan betul! mmg kena saman pun. siap ada gambar lagi tuee.. iya la.. sebagai bukti kan. supaya polis tak dikatakan tau saman ekor jer. sob.. sob.. tetiba sedih.
tau2 jer arini dapat gaji. tak pasal2 kena bayar saman RM150. banyak tue!! lepas duit diapers dan susu anak tau!! sakit jiwa aku..

Now, bila lalu jer jalan tue aku dah slow.. but, xder pulak polis jaga.sabar jer la wahai hati..
1st time dalam hidup kena saman nie. tak sangka juga aku dah 10thn pegang lesen memandu..

surat saman dah terima cik POLIS.!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...