Kawan-Kawan Saya

Sunday, January 11, 2009

::: Layout Baru :::

TAADAAA...!!!!~~~


hi semua....
jeng!!~~ jeng!!~~ ... nampak lain ker..??? hehehe... mst korang ingat salah masuk blog kan..?? betul... nie blog ATANAYUIMAN... korang tak salah masuk.... inilah pembaharuan yang telah aku lakukan... amacam...?? ok tak..?? sebab aper aku tukar layout baru..??? sebab aku tengok pattern blog baru skang nie ada 3 coloumn... so, aku pun nak try la juga 3 coloumn nie.. nampak menarik la...

Ya Allah.... punya susah la juga nak tukar templates nyer yang baru nie... kalo create yang baru lagi senang... ahakss!! pelabagai benda kena buat... nak kena save tue la save nie la... nak edit itu la edit ini la... aku nie tak la pandai sgt pasal computer nie... main hentam ajer gaks nie.... dalam hentam2 aku, aku blajar la gaks camner nak wat layout yang baru nie... actually takder saper pun yg ajar aku directly... aku blajar dengan searching kat intenet ajer... ini antara website yang aku mengajar aku camner nak tukar layout nie...:

http://caramudahberblog.blogspot.com/


http://jomphp.com/content


http://webtalks.blogspot.com/2007/04/downlaod-three-column-new-blogger.html

Mudah tak mudah sangat la buat.. tp, nak nampak kan kelainan pada blog aku buat la jugak..
di samping kerajinan aku tetiba sampai di tahap maksimum.. so, ini lah hasil nyer..

Tpkan, aku rasa tak puas ati laks dengan template nie.. terlampau terang dengan warna putih laks... nak tukar lagi..???? ERMM...!!~~ nanti la dulu... tak larat woo nak tukar lagik.. letihnyer.. sebab memakan masa yang lama jugak la.. almaklum la budak baru belajar... so, apa pendapat korang..????? ok tak..?? ke kurang ok..?? bagi advice paper yang patut... disamping tgh cari idea jugak nie... :-)





::: Masak-masak stories :::


Hujung minggu nie aku tak kemana-mana pun... just duk umah n wat la paper yang patut... Memandangkan asben aku kena gie sekolah sebab sekolah ganti, so, aku n iman duk umah ajer la... apa yang aku buat..??? erm, basuh baju, menyapu, mengemas, mandikan iman, susukan iman dan macam2 la.... memandangkan duk umah, so, aktiviti masak mesti perlukan.. hehehe...
so, ini antara masakan aku sepanjang duk umah.... :-)

ikan pari masak asam pedas...


sayur sawi goreng dengan soun...


ikan haruan goreng.... inilah ikan yang aku makan sepanjang berpantang tempohari...


lauk ini memang feveret aku sejak dulu kala ... ahaks!! ikan masak kicap.. yang dalam nie adalah ikan tenggiri....


tempe, kentang dan tahu masak pedas...




Friday, January 09, 2009

::: JAWAB tag DARI SUE_Crispy :::



~~~~
BeRmUla jAm 11.33 pagi ~~~~


THREE NAMES PEOPLE CALL YOU

AYU ~~ PanggiLAn UnTuk FamILy... ADa SejaraH kNAper NAma AyU diGunaKAn..
JULie ~~ PanggIlan Kawan2 SekOlaH dan UiTM.
Jue ~~ panggIlan yAng PalIng TerKini...


THREE MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE
25/07/1984 ~~ TarIkh Mak Aku BertaRung nYawa naK laHirkaN aKU..
01/05/2007 ~~ TaRikh daku MenJAdi Isteri..
13/08/2008 ~~ TariKh AkU bErtarUng nYAwa Nak LahirkAn Iman..


THREE WAYS TO BE HAPPY
ShOPping aNd Window ShOpping!!~~
tIme daPat Gaji!!~~
hOliDay..!!~~


THREE OF YOUR FAVORITE SONGS AS OF NOW
BuKan Cinta Biasa ~~ DatUk SiTi NUrHaliZa
bErTakhta dIhAti ~~ FaraDhiya
TepuK aMai-aMai ~~ akU yanG nanyI utK Iman


THREE PERSON YOU MISS FROM YOUR PAST
FarouK ~~yAng nGorat aKu..
sHahrul ~~ Tunang aKu..
SHAhRuLizam ~~ ASbEn Aku...


THREE GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE
hAndphOne Baru ~~ aKu mSih paKai hp Nokia lAma
wang Yang BanyaK ~~ nAk ReneVote uMah baRu
hOliDay kAt JAPAn ~~ tAk pErnah gie Pun


THREE OF YOUR FAVORITE HOBBIES
WiNdOw ShOppiNg ~~ i LikE
JaLan2 Bawa Iman..~~ iMan SuKa
TiDO ~~ pEnat Keje, keNa tido Lebih


THREE PLACES YOU WANT TO GO
JapAn ~~ nAk gIe Masa Musim Bunga Or mUsIm sEjuk
sAbaH ~~ nAk PanJat gUnUng kinaBAlu
fRaser HIll's ~~ sUka Kat tEmpaT seJuk


THREE FAVORITE CARTOON/ANIME CHARACTER
DoraemOn ~~ AKu Leh Minta MAcaM-mACAm Kat Die..
PinGu ~~ sebAB tue Nama Glemer MAsa InDuksi keJe..
sHin chan ~~ DIa RaJIn MeMbantu IbunYa walo PUn byk Yg taK kena..


THREE MALLS YOU USUALLY GO TO
JusCo ~~ suka sHoppIng kat SIni.. Ada BabY Room..
TeSco ~~ bELi bAranG daPur kaT siNi
Ikea ~~ tGh uShaR2 unTuk sUk uMah bAru nnT


THREE FAVORITE DRINKS
MiLo Ais ~~ sUka BangaT..
Fresh OranGe ~~ memanG fEveraT daRi Dulu Kala..
SirAp bAndung ~~ ntAh la Jadi feVeret seJak 2 MenjaK nie..


THREE THINGS FOUND IN YOUR BAG
pUrsE ~~ banYak haRta bErnilai
hanDphOne ~~ pEntinG naK Buat PanggIlan
cAmeRa ~~ penTING Nak tAngKap gaMbo


THREE FAVORITE COLOURS
PiNk ~~ beCoz i'am PINKY_GAL
PuRple ~~ seBab aRi gIe keje pAkai Purple
Ijau Lumut ~~ Kaler Nak Cat uMAh nnT


TOP THREE FOODS YOU LOVE SO MUCH
NasI goReng Kampung ~~ FeVeret SEjak BerCinta
bUrunG puYuh Goreng ~~ sLalu Beli Kat Pasar Tani @ mAlaM
KeTiau suP ~~ aRi2 MakAn tIme LuncH


TOP THREE 'THINGS' SPECIAL TO YOU
CaR ~~ MudaH nAk gie JAlan2
dUiT ~~ aPa2 sKanG pAkaI duIt
hAndPhonE ~~ PenTing kAlo eMerGency


TOP THREE ATTITUDES YOU LIKE
reLax
cOOL
sEmPoi


TOP THREE FACES YOU LIKE
aMy MasTura ~~ terSangaAt la Cute
Scha ~~ sEjuK maTA meMAndanG.. So sWeet
Iman ~~ geRam tErsangat kEtembaMannYa


THREE THINGS YOU'LL BE DOING TOMORROW
Nak Basuh BaJu..!!~~
MasAk sEdap-SedaP
baWa Iman Gie JalaN-JaLaN


TOP THREE WHY YOU ARE BUSY AT THIS TIME
SiBuk jaWab Tag + waT keJe Opis
sIbuK jaWab PanggIlan TePon
RaSa sAkit PerUt lAks dIs Time..!!~~


~~~~sElesaI suDah at 12.10tgh..~~~~


::: Simple Dinner :::

semalam tak masak.. ahaks!!! makan per yer..?? taaadaaaaa...
ini ler menu malam tadi.. just hot dog n burger special sajer....
disebabkan kelazatan burger semalam, tak sempat aku nak capture sebab aku lum abis masak da abis da burger tue... hehehehe.. dimakan oleh mak aku,
ayah aku n suami aku yang tersayang...
yang aku sempat tgkp ini sajer....



Thursday, January 08, 2009

::: Tahniah Pn. Zainun :::


Ahad lepas, aku n family serta rakan-rakan opis pi kenduri kawen kawan aku..
Pn. Zainun dan pasangan nya...

"SELAMAT PENGANTIN BARU"
dan
SELAMAT BERBAHAGIA SERTA SEMOGA CEPAT DAPAT ANAK"....



Tuesday, January 06, 2009

::: Bior Betul nie..???? :::

1stly, bila korang tgk gambar nie jgn terkezut yer..
gambar nie bukan aku edit tau.. ataupun super impose... it's real.. memang natural jadi begini.. aku pun tak pasti nape jadi mcm nie... gambar nie di ambil semasa kami bercuti ke Berjaya Hills tempohari.. time tue waktu malam... jalan2 sambil bergambar.. dalam banyak2 gambar...., gambar nie jer yang jadi begini... aku pun pelik gaks.. lepas tue tgkp yang lain ok pulaks.. pelik sungguh la...

erm... aku peluk saper tue..?? adakah halimunan..?? wah!!!~~ takut nyer... bior betul..?? mcm pelik ajer gambo nie kan..???nampak tak real, mcm super impose pastue nampak aku gemok..!!~~ harharharhar... !!~~

Mula2 risau jugak naper jadi begini... tp, kami pikir positif.. mungkin disebabkan flash or cahaya jer nie... tak der paper la... pape pun... ianya menjadi kenangan buat kami...

aku & halimunan atan..
hehehehe... gambar ini membelakangkan colmar tropicale..
best bercuti disini.. relax n cool ajer...
:-)

::: baru nak jawab tag :::


hehehe.. sori la kak ainey.. den nie lum pandai lagi nak jawab2 tag nie.. baru blajar katakan.. ok.. untuk tidak menghampakan akak..., jue jawab la yer... :-)

Tag : Our picture masa baby ????

** sori la yer pic nie tak dapat nak scan.. hehehe so, capture ngn camera ajer la... pic tak baper cantek.. sori...

yang si kecik itu ler pic aku.. hehehe yang sebelah tue akak aku laks..


yang nie daku dalam stroller zaman dulu kala... stroller besi tue.. skang ada lagi ker..??






Monday, January 05, 2009

::: Sengkuang Cina Ngaku:::


hi semua... nak sharing sikit.. pernah tak korang makan benda alah nie..???
ni sengkuang cina Nako namanya.. time nak dekat raya cina ajer benda alah nie banyak di jual kat pasaraya besar... aku suka sangat benda nie.. dalam ramai2 org cina duk memilih benda alah nie.., aku pun terselit skali untuk memilih.. hehehe.... kalo sesapa yang tak tau camner nak makan benda nie.., aku tunjukkan kat sini cara2 nak masak n makan benda nie.. tersangat la mudah dan simple.. semua org bole buat... korang cuba la dulu baru tau camner rasanya nnt... kepada yang tau dan pernah makan, mst tau rasanya camner... rasanya lepas dimasak sebijik rasa potato chips ala2 pringles gaks la cuma takder flavour jer la.. original rasanya.. ranggup n vey2 crispy.... hehehe

jom kita try...

Step 1: Inilah bentuk asal nyer sebelum dimasak..

Step 2 : Bersihkan dahulu.. buang yang kotor tue..

Step 3 : Parutkan sengkuang nie dan akan jadi begini

Step 4 : Panaskan minyak dan digoreng... goreng kasi ranggup...

Step 5 : Sedia dihidangkan.. Beginilah hasil nya.. cuba la rasa.. tersangat la ranggup..

~~..YUMMYY....!!!~~~

Khasiat Sengkuang Cina:

Penawar Bronkitis Bronkitis ialah sejenis penyakit radang tenggorok, iaitu saluran udara di bahagian kerongkong. Penyakit ini menyebabkan selaput pada cabang tenggorok menjadi merah dan bengkak. Dalam dunia perubatan tradisional, sengkuang cina merupakan penawar bagi melegakan penyakit bronkitis yang kronik. Rasanya manis dan menyejukkan serta elok dimakan bagi meredakan demam, selsema dan batuk. Sengkuang cina berasal dari keluarga Cyperacea dan kaya dengan karbohidrat, lemak, protein, vitamin C, kalsium, fosforus dan zat besi. Ia digunakan dalam perubatan tradisional cina untuk menurunkan tekanan darah tinggi. Caranya dengan menggunakan tiga biji sengkuang cina dicampur dengan lobak putih yang dimesin halus dengan sedikit air dan madu.

*** lagi satu..., orang kata sengkuang nako nie leh menambahkan susu serta memekatkan susu... Aku da try... memang betul la.. susu aku bertambah banyak dan pekat sangat.. selalunya kalo waktu keje aku pump.., time pagi dapat dalam 5 oz - 7 oz untuk kedua-dua breast.. tp, semalam aku pump.., sebelah sajer aku leh dapat 5 oz... so, kedua-dua belah dapat 10 oz...
so, kepada ibu2 boleh la cuba dengan petua nie... boleh dijamin...***

Thursday, January 01, 2009

:: AL_FATIHAH :::

Tiga sekeluarga terbunuh

Oleh Zatul Iffah Zolkiply
bhnews@bharian.com.my


KEADAAN kereta yang remuk selepas kereta merempuh sebuah treler di KM17 Jalan Damai Laut-Taiping dekat Seri Manjung, awal pagi semalam.

Kereta dipandu pelajar Kukum rempuh lori bawa gula

SERI Manjung: Tiga sekeluarga maut manakala seorang cedera parah selepas kereta yang mereka naiki merempuh sebuah treler di Kilometer 17, Jalan Damai Laut-Taiping dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 2.30 pagi itu, kedua-dua penumpang belakang kereta Proton Wira berwarna merah iaitu Mohd Yusuf Samad, 52, dan isterinya, Rusni Ariff, 51, meninggal dunia di tempat kejadian.

Anak lelaki mereka yang juga pemandu kereta berkenaan, Mohd Izzuddin Khair Mohd Yusuf, 20, meninggal dunia dalam dalam perjalanan ke Hospital Seri Manjung (HSM), di sini.


Timbalan Ketua Polis Daerah Manjung, Deputi Superintenden Shaharudin Abdullah, berkata ketika kejadian semua mangsa dalam perjalanan dari Shah Alam u ke Perlis.


Beliau berkata, ketika sampai di tempat kejadian di Damai Laut, dekat sini kereta yang dipandu Mohd Izzuddin bertembung dengan sebuah treler bermuatan gula yang datang dari arah bertentangan.

Katanya, selain itu, seorang lagi mangsa iaitu adik kepada Mohd Izzuddin yang duduk di bahagian hadapan sebelah pemandu, Muhammad Hafizul Khair Mohd Yusuf, 18, cedera parah dan masih lagi dirawat di HSM.


*** Alyarham En Mohd Yusof Bin Samad dan Alyarhamah Pn Rusni Bt Ariff adalah kakitangan ditempat aku keje.. En Yusof adalah CC aku dulu masa aku dibawah bahagian dia... Semoga mereka dicucuri rahmat... Amin....

::: berdua-duaan denganmu sayang :::

Arini NEW YEAR..!!!! aku tak kemana2 memandangkan tinggal aku dan iman sajer.. ayahnyer pulak pulang ke sg besar.., aku n iman tak ikut sebab esok aku keje... mak n ayah aku laks lik kg melaka... so, tgglla aku n iman ajer.. tugas aku arini menjaga iman... nak kuar malas laks.. jd, arini satu hari suntuk kat umah ajer... kuar hanya beli suratkhabar sajer... aku dan iman bangun pagi tadi pukul 9pg tue... okla, apa yg aku wat arini..???

ok.. Jam 10pg... selepas mandikan iman, aku bg susu kat iman.. hahaha biasala pas mandi mst nak nyusu.. kali nie, iman pegang botol susu dia sendiri dari mula minum sampai abis... terenyer... dia pegang tak jatuh2.. hehehe sambil tue aku siadai baju yg telah dibasuh...

Jam 3ptg.... busan nyer... sementara iman tgh tido, aku pun dok godek2 blog disamping update blog biz aku.. tgh godek2.., aku tgk kat meter pelawat blog nie jadi begini... apasal pulaks nie..?? ramai nyer pengunjung blog aku.. hehehehehe

Jam 6ptg... selepas mandikan iman..., bagi susu kat iman... then, tgglkan iman kat ruang tamu sorang2 tgk tv.. dia tgh duk melayan cite ANAK HALAL... hehehe biarkan dia tgk tv, sementara tue aku masak sat.. mask simple jer.. aku malas nak makan nasik, so aku wat pecal ajer.... inilah hasilnyer.. tgh makan nie...

Jam 10pm... saat n ketika ini, aku tengah duk surfing.. yang iman pulak tgh menidurkan diri... biasala iman pukul 8 ajer da masuk tido sampai la ke subuh...
tengokla gaya anakku tido nie... elok2 dalam kelambu.., sampai terkuar kelambu tu sih... kadang2 kelambu tue terbalik dan dia masuk dalam kelambu tue... erm... :-)

Jam 10.21pm... tgk nie.. tak sampai 1/2jam pun aku betulkan dia tido... da jadi mcm nie pulaks...bedung nyer ntah kemana ntah.. aku peraaan sekarang nie iman suka sgt tido meniarap.. kalo kita betulkan dia tido, mst dia akan tido meniarap sendiri... sabar ajer la anak ku sorang nie...


::: Happy New Year ::::

Sempena nak masuk tahun baru nie.., aku n family nak wish kepada semua kawan2 serta pengunjung2 blog aku nie..., SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2009.. Semoga segala impian korang pada tahun 2008 terlaksana.. Jika masih lagi tak terlaksana.., apakata pada tahun 2009 nie korang teruskan perjuangaan... dan semoga pada tahun 2009 nie juga..., bintang2 gemerlapana menyinari kehidupan korang... selamat menempuh dugaan dan godaan yg akan datang serta onak duri kehidupan...

Khas untuk semua...

Hope thiz New Year We will have a new vision, new mission, new life, new day that would be better than yesterday.. Happy New Year 209 all !

Times goes by, every experience in life is a lesson, but love & care will always be the power to exist n survive. Happy New Year 2009 … God bless you.

Life has its ups & downs. S’times sun shines, s’times the rain pours. But don’t forget, it takes both sun & rain to make a RAINBOW. Have a colorful new year.

Be a candle. Be a light. Be a twinkle in the dark. Be an inspiration & make a big difference in other’s heart! Happy New Year 2009.

May the peace and love of God fill each day of your life and light your way through the New Year. Wishing you and your family His Blessing always. Happy New Year 2009.


our love
- atanayuiman -




Tuesday, December 30, 2008

::: Grand Livina Vs Innova :::

Mana satu pilihan anda..?????



TOYOTA INNOVA

ATAU....????

NISSAN GRAND LIVINA

aritu ada borak2 ngn asben pasal keta... pilihan kitorang adalah keta MPV... memandangkan sekarang kami pakai keta compact sajer.., rasa mcm tak baper praktikal la.. rasanya memerlukan keta lebih besar lagi.. iyerla, dengan bonet yg kecik, tempat penumpang yang terhad, jadi rasa mcm sempit ajer... walaupun kami ada 3beranak ajer... tp, rasa masih tak praktikal sebab kalo nak balik sg besar, barang iman ajer da penuh satu bonet... belum campur ngn barang2 kami lagi... sumtimes penuh dengan sit belakang.... lagi satu, memandangkan kami duduk dengan family aku lagi, jadi keta compact nie la banyak berjasa.. then, kami slalu juga berulang alik ke sg besar... sumtimes nak pie mana2 keta nie mesti penuh.. kalo nak pegi jalan2 kena bawa 2 keta pulaks... rasa mcm tak praktikat langsung... jadi, ntah macamana kitorg terbincang pasal perkara nie... asben pun menanyakan pilihan antara dengan TOYOTA INNOV A dgn NISSAN GRAND LIVINA, mana satu menjadi pilihan...??? ini adalah pilihan yang kami mampu la.. aku jawab, aku lebih tertarik dengan grand livina sebab design dia lebih lawa ckt.... innova nie kalo yang model lama tak lawa.. model baru lawa la... kalo takder spoiler tak lawa... ada spoiler baru lawa... hehehehe mcm nak beli ajer kan..?? mmg nak beli tapi bukan sekarang la.. ekonomi sekarang belum stabil lagi.. insyallah ada rezeki nanti adalah keta baru.. hehehehe.. sajer jer bincang2 ngn asben kalo mampu, kitorg da beli da...

kalo korang lah mana satu menjadi pilihan..????


ESTIMA

Tapikan, kalo ada pilihan lain.., aku nak keta estima.. baru puas hati.. aku suka model yg lama.. kat atas nie model yang baru.. aku tak baper minat.. aku lebih minat model yg lama... harganya mahal la.. yang nie memang tul2 tak mampu lagi.. mungkin 10thn lagi mungkin mampu agaknya... berangan ajer la dulu.. hehehe :-)

Friday, December 26, 2008

:::- iman jumpe doc -:::

Arini 26 Disember 2008, jam 8.00pg iman ada appointment dengan paed HKL...
follow up pasal kes last week.., batuk berkahak.. alhamdulillah lepasn dapat ubat antibiotik yang doktor bagi tempoh hari..., nampaknyer batuk berkahak iman da berkurangan.. nafas nya pun berjalan dengan lancar.. tak dengar lagi seperti dada sempit.. saranan doktor arini, supaya ubat tersebut terus diberi serta dihabiskan.. hopefully batuk iman akan terus hilang... sian pulak bila dengar dia batuk berkahak... kita dengar pun rasa mcm seksa dia nak bernafas ketika itu... semoga iman cepat sembuh... :-)


iman dalam keta masa on d way.. tgh khayal dengan mainan nyer itu..

selepas pendaftaran.., ke bilik timbang... berat iman jadi 7.6kg..


selepas itu.., kena tunggu giliran untuk masuk ke bilik doc... nie la tempat menunggu tue..

ini pula tempat menunggu iman.. hehehe.. letak ajer dlm tue terus nak meniarap..
nak pegang jer tak larat da.... hehehehe..

ini lah bilik doktor.. sekarang nie no 2... giliran iman no 3... selepas ini yer...

arini selesai jumpe doc dlam pukul 9.45pg.. tak lama.. sekejap ajer.. mungkin sebab iman da baik..so, doc kata tak payah buat fisio... x-ray pun tak yah wat lagi.. so, nampaknya semua ok.. boleh balik.... jumpa lagi nnt... thanx a lot doktor... :-)




Wednesday, December 24, 2008

::: carrier untuk iman :::

walopun arini da ari rabu.. nie aku nak citer sikit pasal aktiviti last weekend...
ari sabtu lepas, family aku semua ker Kedah menghadiri majlis perkahwinan.. disebabkan aku malas nak pi.. sebab nnt penat isnin aku kena keje... kami tiga beranak pie la jalan2 kat ampang waterfront sebab aku dapat tau ada kedai baby baru buka kat situ.. aku nie pantang dengar ada kedai baru buka.. mst nak pi... hehehe..!!~~~ ada dua kedai baby baru pi.. kedua-dua aku pie.. satu kedai babyjaya satu lagi kedai manjaku... kat kedai babyjaya aku beli baby carrier untuk iman memandangkan carrier yg sedia ada tak best.. hehehe beli murah jer... carrier yg nie rasa comfortable sikit la.. lembut n mudah nak pakai.. janji iman selesa cukup la... RM49.90 ajer pastue ada less 10%.. kira ok la tue.. then, aku beli spectra silicone gaks..


selepas tue.., kami ke kedia manjaku pulaks... disebabkan baru buka, ada gaks la barang yg sale... ingatkan taknak beli pape.. disebabkan ada yg murah.. sempatla aku grab botol avent n pampers huggies... botol avent 4oz nie murah ajer RM12.90.. mula2 pelik gaks naper murah jer botol nie.. ape bezanya.. tanya kat staff situ.. dia kata botol2 yg ada kat dalam tue tengah offer.. ooo.. gitu... aku igtkan botl tak ori.. kalo tak ori, mst takder pamplet dlm botol tue kan.. pampers kat situ pun ada yg tgh promosi mcm huggies dan mamypoko.. mcm tak percaya ajer mamypoko RM34++.. tp, iman tak pakai mamypoko.. amik huggies jer.. harga lebih kurang ajer...

keesokan arinya... untuk test carrier iman tue.., kami 3beranak ker IKEA.. sajer jalan2 ujung minggu... disebabkan iman sumtimes tak nak duk dalam stroller, itu yang belikan carrier yg lebih comfortable... busan kot ayik baring ajer... itu yg tak mau duk dalam stroller tue...sabor ajer la.. sumtimes kalo pegi tempat yang crowded ngan orang, senang la sikit nak kendong iman.. takda la rasa sakit badan2... jom layan pic la... :-)

inilah baby carrier nyer.. nengok tue, ada tanda harga skali...

iman muka ngantuk da....

iman di kendong oleh ayahnya...


::: Muhammad Zulqarnain :::

siapakah MUHAMMAD ZULQARNAIN???
panggilan mesranya NAIN.. erm.. inilah sorang-sorangnya anak buah .. merangkap cucu pertama mak and ayah aku.. dia dilahirkan pada 13 ogos 2007.. sekarang umurnya 16bulan or 1thn 4bln.. beza setahun ajer ngn iman.. apa yang aku nak citerkan pasal nain nie.., nain nie dilahirkan tidak cukup bulan.. awal sebulan dia telah dilahirkan.. sekarang nie ayahnya yang menjaganya sebab mamanya ada di perak, lecturer di utim sri iskandar.. almaklumla baru dpt posting... kemana2 saja la dorang anta.. nak taknak kena la ikut... sekarang nie mamanya sedang sarat mengandung 8bulan.. ujung januari nnt nain bakal dapat adik la... kebarangkalian akan dapat adik boy... haa??? boy lagik..?? hehhehehe abisss la umah mak aku nnt penuh ngn baby boy.. hehehe ngn si nain, iman lagi n bakal adik nain lagi... hahahaha semuanya hero2 belaka... kalo semuanya jenis macam nain.., kelam kelibut la umah..

Nain nie seorg budak yg sgt aktif... dia tak pernah kenal erti penat.. ada jer benda dia nak wat.. sesapa yg menjaga dia, tau la ligatnyer mcm mana.. dia tak nak nakal tp dia seorg yg sgt aktif.. tangga kat umah tue, sehari 10kali dia leh ulang alik.. kalo orang masak dia pun sibuk ker dapur.. kat umah tue kalo kemas.., sekejap ajer akan jadi tongkang pecah... semua benda akan digapainya kemudian akan dicampaknya... tangan dia teramat la tangkas.. kita pegang tgn sebelah.., tgn lagi sebelah sempat mengapai benda lain.. sabo ajer la..

dengan iman.., dia tersangat la geram... kalo suruh sayang.., pandai dia sayang.. lepas tue dengan sepantas kilat tgn dia mst akan melepuk si iman.. ada sekali tue dia terlampau geram, dia gigit si iman yg tgh nyenyak tido.. iman terus menjerit... selain itu.., dia juga suka mengigit org jika dia terlampau seronok... nain nie mmg ligat org nya.. bak kata paksu nyer " kalo la dapat nain 10 org, tak tau la camner.. nak jaga dia sorang pun da pengsan" hahahaha!!~~ bayangkan kat umah tue ada 7org... lepas sorg2 jaga dia semuanya pengsan lepas tue.. dia jer yg tak pengsan2 lagi... kalo lik dari mana2.. semua penat akan rehat dan tido... yg nain nie leh lagi wat macam2 keje... adusss...!!~~
sabo ajer la...

Yang best tentang nain nie.. orang tengok muka dia mst kata dia anak mat salleh.. ahahahaha!!~~ mat salleh mana agaknya..?? mat salleh malaysia ajerk.. hehehe... mcm2 org kata pasal dia... ada yg kata mak nyer berkenan ngn mat salleh la.. tanya makan aper dpt anak putih n rambut merah... kawan aku laks leh kata yg kitorg warna kan rambutnyer.. hehehe takder keje nak warnakan rambut dia.. memang semulajadi la... ada tue yg pregnant, leh laks amik aura nain masuk ke perutnye.. nakkan anak muka mcm nain... sabor ajer la... yg paling best skali.., siap ada yg speaking lagi ngn nain nie.. nak jadikan citer, masa pi raya kat umah sedara ayah aku raya yg lalu.., kebetulan anaknya yg kawin ngn azizah arifin tue ada skali..., so, anak2 dia ajakla nain main2 pastue dorang leh speaking lagi ngn nain... jgn katakan speaking.., nak ckp pun nain tak tau.. alih2 yang kuar dari mulut dia adalah ATOK!!! hehehe tergelak diorang dengar...
budak2 tue ingatkan nain nie anak mat salleh...

paperpun.. dengan kehadiran nain memang sangat menghiburkan kami sekeluarga sebab kat rumah tue memang takder budak kecik.. sejak nain lahir, dialah menjadi tumpuan semua orang termasukla nenek-nenek sedaranya.... bak kata atoknya "nain nie leh jadi pelawak la" lagi kita suka lagi la dia buat mcm2 lawak dengan lagaknyer... ~~~

inilah MUHAMMAD ZULQARNAIN BIN MUSZAILI..

nain n iman.. nampak iman lagi besar... nain nie mmg kecik ajer orgnya.. berat pun baru 8.5kg wpn da 1thn 4bln... hampir berat ngn iman da..


beginilah nain kalo da geram ngn iman..


dua org cucu mak n ayah aku... iman dan nain.. nama panggilan nak dekat sama2.. selalu tersasul antara iman dan nain...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...