Kawan-Kawan Saya

Thursday, August 16, 2012

My cornflakes cookies crunchy!

Semalam rasa retiba rajin nak wat kuih raya lagi. Cari2 resepi kat google. Terfikir nak bamuat cornflakes cookies rangup sebab conflakes ada babyak lg. Google resepi yang senang dan tak perlu banyak bahan. Ntah blog mana aku junpa resepi nie...

Thank u kepada empunya blog sebab resepi awak simple dan sedap. So crunchy! Biskut cornflakes nie crunchy sgt bila ngaapp ngaapp..!

Sesiapa rasa nak buat conflakes cookies nie, leh cuba resepi nie. Meh aku tepek kan sikit. Aku adjust sikit resepi ni dari gram ke cawan sebab lagi senang. Nnt ssh pulak nak cari penimpang nak timbang.



My cornflakes cookies yg crunchy!




Hasilnya tak lah menarik tapi rasa not bad laa agak menjadi la untuk 1st timer mcm aku nie..


Biskut Cornflakes / Cornflakes Cookies

Bahan-bahan
250gm mentega
1 1/4 cawan gula kaster
2 sudu teh esen vanila
3 cawan tepung gandum
4 cawan cornflakes di ramas kasar

Cara-cara :
1. Putar mentega dan gula hingga berkrim. Masukkan esen vanila dan pukul rata.
2. Masukkan tepung gandum dan cornflakes uli hingga menjadi doh.
3. Ambil 1 sudu teh penuh dan atur di dalam loyang yang telah digriskan dahulu.
4. Bakar pada suhu 180C selama 15-20 minit atau hingga kekuningan.
5. Simpan di dalam bekas kedap udara.

Mudah dan senang jer kan???.. selamat mencuba..!!!
posted from Bloggeroid

2 comments:

Unknown said...

nnt akk nk try ler.. tqqqq

Jue @ atanayuiman said...

cuba.. cubaaa.. mst sedap. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...