Kawan-Kawan Saya

Thursday, August 28, 2008

Percutian Bulan Madu

Ini adalah gambar semasa bercuti honeymoon di Cameron Highland. Dekat je tak jauh.

At least tak lah terkejar-kejar dan tergesa-gesa nak pergi ke sana dan nak balik. Kata orang orang kalau baru memulakan perkahwinan berbulan madu di tempat yang sejuk-sejuk, nyaman dan dingin. Jika nak pergi ke luar negara mestilah banyak perkara kena buat selain pasport, duit tambahan, kad kredit, peta perjalanan dan mungkin juga kena tahu juga sedikit sebanyak tentang tempat yang kita nak lawat tu. Meski pun banyak Syarikat pelancongan Travel and tours sana-sini kita pasti lebih gemar yang ada unsur persendirian atau privacy lah. Tak de gangguan, keterbatasan dan kita lebih berdikari mengurus perjalanan kita tetntu lebih menyeronokkan. Tetapi ia bergantung juga dengan soal kos atau bajetnya. kalau pergi melancong atau bercuti dengan travel tours ni pulak baiknya segala urusan perjalanan, tambang flight, accomodation, dining, attractive places and so on diurus oleh syarikat. Kita just bawa dan sediakan duit je. Terpulang lah kepada individu atau masing-masing punya tujuan dan perancangan.

Ini pun gambar semasa bercuti di Cameron Highland.

Kalau tak silap ini adalah gambar di Honey Bees Farm. Ok lah tu tengok gambar macam ala-ala kat tempat sejuk kat luar negara jugak. hehe. Berlibur dan bercuti meraikan hidup berkeluarga.

Ini pula gambar posh kiteorang suami isteri dekat dengan Air Terjun Robinson.

Berdekatan dengan kebun blackberry atau buah yang boleh dibuat jem untuk roti. Ingat nak mandi manda ke ape tapi hampeh je mane ade orang nak mandi. Dah le sejuk-sejuk kat Cameron Highland ni sendiri mau ingatlah. Nanti kang kaku jadi fros dalam air terjun yang memangnya sejuk kalau pun mandi air terjun macam kat Lata Kijang, Lata Iskandar, Bukit Belacan dan banyak lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...