Kawan-Kawan Saya

Sunday, September 07, 2008

Aksesori Bayi



















Sebelum lahirnya Iman ke dunia, banyaklah persiapan dibuat bagi melengkapkan sedikit sebanyak keperluan asas. Lagi-lagi sekarang ni negara tercinta kita dilanda badai kenaikan minyak hasil kenaikan harga pasaran minyak dunia. jadi kesan berantai yang sedia kita hadapi adalah harga barangan tidak kiralah harga barang apa sekalipun termasuklah barang keperluan untuk bayi. Tapi kenalah ambil langkah bijak membeli hanya untuk memenuhi keperluan yang memang optimum penggunaannya nanti. Kemudian kalau nak membeli tu mungkin boleh beli ketika diadakan jualan gudang, sale penghabisan stok, sale bermusim kat shpping cmplx, online shopping, let go bargain, 2nd hand shopping via internet dan sebagainya lagi. Janji memenuhi keperluan asalkan boleh jimat sedikit sebanyak jugak.
Sebelum tiba menyambut kelahiran antaranya barangan yang pastinya wajib dibeli adalah lampin pakai buang dan dari jenama Drypers Pureen basics and Pureen Dry5 , Pureen wipe tissue beberapa helai baju New born , close and secure sleeper (kalau tak nak beli playpen), mosquito net, alas tilam, tilam, milk bottle, electric breast pump, bottle drying rack, rubber mat, towel dan ada beberapa item lagi. Manakala untuk keperluan ibunya pun banyak jugak.

Tetapi walau macam manapun keperluan-keperluan ni ikut pada bajet dan kos yang kita mampu dan ada lah. Kalau beli mahal-mahal pun mungkin penggunaannya sama juga dengan barang yang kita beli harga tak sebegitu mahal atau murah. Nanti bajet lari pulak payah nak kejar balik. ye lah bukannya lari berganti-ganti kan....

Rezeki dan tuah lah mungkin jugak bila pergi ke satu kelas antenatal untuk ibu-ibu mengandung anjuran DEMC di Shah Alam tempohari. Rezeki untuk bakal anak jugak lah kot. Hasil pergi ke kelas antenatal tu dapat pulak Grand hamper bukan Grand prize.

So, persiapan menyediakan keperluan baby si Iman ni pun dibuat supaya dapat digunakan nanti dengan sebaik-baiknya. Kata orang menang membeli menang memakai.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...