Kawan-Kawan Saya

Tuesday, April 10, 2012

Report Card Day For Iman

 Sabtu 2minggu lepas ada hari Report Card day untuk Iman. Terasa teruja lah juga bila diberitahu sekolah dia nak buat report card day. Nak tau juga apa perkembangan dia kat sekolah. Tapi yang pasti masa mula2 sekolah dia hari-hari menangis tiap kali ke sekolah. Amik masa sebulan setengah juga la baru tak nangis.. hehehe pecah rekod u,..!

But, untuk apa yang kami nanmpak selepas iman ke sekolah, banyak juga lah perkembangan dia dari masa ke semasa antaranya dah kenal Allah, Nabi, Malaikat, syaitan. Pastu  tau serba sedikit rukun sembanyang seperti niat, bacaan dalam solat, hafalan surah dan doa solat dhuha.n Dari segi pembacaan, dah boleh membaca serba sedikit even tak teratur.

itu dari segi perkembangan yang kami nampak.. Tapi, ada lagi yang perlu dia perlu improve lebih lagi. Yang peliknya, dia kat sekolah teacher kata dia susah buka mulut. Tapi kat rumah, mulut mcm itik 24jam bercakap jer keerjanya....,

The Report Card!


So, mana yang banyak W tu kena banyak perbaiki. Yang G tu kira GOOD..


Jom tengok apa comment dari teacher dia :


antara komen lain teacher dia ialah iman memang sukar nak fokus time belajar. seriusly BETUL!.. perhatian dia hanya dlm 5-10minit jer.. lepas tue dia dengan dunia dia. Dan untuk apa2 pertanyaan, teacher akan tanya dia dulu sebab lepas tue dia takkan focus dah. Selain itu, dia pantang dapat pen. Habis semua buku aktiviti dia dio conteng. Terkejut aku tengok buku-buku aktiviti dia. Dari kulit buku sampai belakang buku abis di conteng. bukan di belajarnya tapi di conteng. Tajuk suruh warnakan belon tapi kat belon tue di lukis muka orang! nak tergelak pun ada tapi geram pun ada.. sabar jer la. teacher dialah paling banyak sabar. Sampai teacher dia kata, imanlah org paling last dapat pen. Bukan takat buku dia saja dia conteng, buku kawan pun dia conteng.

Last one, teacher dia bgtau yang iman banyak guna otak kiri. So, untuk lebih details pasal otak kiri, leh tengok ENTRY aku yang lepas.


Ini pulak hasil kerja dia sepanjang bersekolah dari bhulan jan-mac.

2 comments:

Leen Die said...

iman dah strat ngan iqra tak?rayyan tak start lagik..takper jue biaslah budak2..seni tue klu suka comnteng2..

Fieza said...

Umur dioarg msih fikir main lg jue..x leh pksa sangat..boy mmg mcm tue..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...