Kawan-Kawan Saya

Tuesday, October 02, 2012

Tonsil Bernanah

Tonsil bengkak, tonsik bernanah.. siapa pernah kena? aku hari nie di serang tonsil bernanah pulak. mula2 ingat tonsil bengkak jer tapi siap ada nanah sekali pulak. patutlah perit jer semacam nak menelan. nak bercakap pin x boleh. apatah lagi nak makan sedap kan?

arini aku amik mc kat klinik salak. keje govt nie, mc govt yg laku. wpun agak petang pergi, nasib tak ramai org. pagi terbongkan jer atas katil dengan izzul. sebab badab lemah dan tak larat sangat. nasib si izzul nie senang jer jaga. bangun pagi, mandikan dia.. bagi breakfast dan layan upin ipin. dalam pukul 10.30-12pm tido.... aku layan marathon adam dan hawa sampai episod 10.. (almaklumlah org ketinggalan nie). iman ayah dia hantar gi sekolah dan ayah dia pun sekolah.

masuk tghari, kemas sikit dapur dan wat persiapan nak gi klinik pulak. asben balik terus gi klinik salak. selalu klinik govt nie, ptg tak ramai org. tu yg aku suka gi ptg. sampai dlm pukul 3pm, kul 4pm dah selesai...



mcmni rupa tonsil aku tp ni gambar google jer.
check temp 38c, tekanan darah 84/76.
doc takut kena denggi. amik darah alhamdullilah ok. cuma ada infection sikit jer.



doktor tak bg mc tapi aku minta jerr.. nasib doc ok.. dia tau aku tak gi keje arini.




ubat yang aku kena makan panadol, selsema, antibiotik, ubat batuk dan ubat kumur.




balik dari klinik, singgah mcd nak beli ubat tonsil yg lain pulak iaitu aiskrim. org kata nak tonsil cepat baik makan aiskrim tp jgn makan time sejuk sgt. makan time dia dah cari. krim aiskrim itu yang baik...

esok kena keje la jawabnya sebab dpat sehari jer.. harap2 esok dah baik sedikit dari sebelumnya wpun tak sepenuhnya...

posted from Bloggeroid

3 comments:

alyyani said...

jom remove tonsil! huhu.. alya tiap2 buat mcm ni lah sengsara nya jue. so mmg its time to remove it la. operate 8hb. tidak kalu, mmg apa kerja tak jalan. takut bila kena serang dgn tonsil, makan minum tak boleh, nak buat kerja tak larat. effect 1 badan. banyak minum air masak eh. ubat kumur tu membantu gak. take care and speedy recovery.

Azhariah Zuber said...

sy pun sakit ari ni. harap dpt dua hari tp doc bagi sehari je. huhu

Nurin Hawa said...

huhu.. serius sakit giler tonsil nie..3 4 tahun jgk kot ulang alik klinik.. Alhamdulillah, sekarang saya bebas dari sakit tonsil ni..
Kalau nak tahu carany, contact saya yer 60109333205

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...