Kawan-Kawan Saya

Monday, August 16, 2010

Puding Caramel

Sabtu berbuka dan bersahur di Sg Besar. Then pagi Ahad dah gerakj balik semula ke Ampang sebab asben ada peksa. So, bila dah sampai ampang, tetiba teringin nak makan puding Caramel. Ingat nak beli jer.. But, kalo dah beli mesti kena beli banyak sebab ramai kat umah. So, aku berkira2 wat sendiri jer la..

dah lama tak buat puding nie. Tetiba jadi lupa. Aku pun melantik mak aku sebagai mentor untuk buat puding caramel nie... hehehe.. menjadik! aku sukaa.. 
My Feveret laaaa....


Puding Caramel 

Resepi mudah dan senang from mak aku :
  • 6 biji telur
  • 1 tin susu cair
  • 6 sudu gula
  • 1 sudu esen vanilla
  • 1 1/2 sudu tepung jagung
 Bahan-bahan di blenderkan sekali semua.
  •  1 senduk gula
 Caranya :
  1. Panaskan loyang dan masakkan gula di atas sehingga menjadi kekuningan.
  2. Masukkan bahan yang telah di blend di atas loyang tadi dan kukus.
  3. Selepas kukus, angkat dan letak dalam peti ais.
  4. Sebelum hidang, telangkupkan puding tersebut di atas pinggan

Mudah dan senang serta tak membazir... hehehe...
Selamat Mencuba

3 comments:

Anonymous said...

wahhhh sodap nye jueee...
akan ku try .. tq

amai @ mai said...

nampak sedap la jue.. akak slalu buat x jadi jer, nnti nk try la resepi jue nie yer.. my feveret 2.. ;)

Jue @ atanayuiman said...

k.zura >> sedap.. silalah try.. :-0

k.mai >> hehehe.. try resepi nie.. mst jadi punya.. senang dahn mudah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...