Kawan-Kawan Saya

Thursday, December 17, 2009

1st Time....


yesss... 1st time...
semalam aku balik rumah rasa seronok sangat.. seronok yang tak terhinggalah.. tak tahu nak cakap macamane.. memang seronok sangat.. erm.. rasa nak kongsi jer apa yang kurasakan nie..

wah..!! seronok macam dapat durian runtuh pulak kan..?
tak laa.. apa yang berlaku semalam memang menyeronokkan aku sangat..
even bagi org lain perah merasainya dan selalu merasainya..
Bagi aku, ianya pertama kali yang membuatkan aku rasa seronok..

sebelum aku cerita, aku nak bagitau..
yang aku dah pun pindah ke rumah baruku.. walaupun belum pindah sepenuhnyaa.., tapi aku dah tido kat rumah baru selama 1week.. hehehe...

intro sedikit pasal KESERONOKAN aku tue..
"sebelum ni aku duduk dengan mak ayah aku. Sometimes aku ada tanya asben aku.. "sekali skala abang duk umah cuti sekolah nie, abang masak la kat rumah.." then, asben aku jawab "alaaa.. malu la.. nanti dah masuk umah baru dia masak la kat sana" dalam hati aku kata " alasan...., malas cakap jerla" hehehe.. jahat aku kan?...

then.., apa yang berlaku semalam..?

semalam aku balik kerja lewat sikit sebab teman adik ipar (tinggal serumah) aku pergi alamanda teman dia buat facial serta ke Mydin.. then, asben aku telefon. tanya di mana dan bila nak balik.. Aku cakap on the way dah.. aku tanya "kenapa".. Dia jawab.. "Balik la cepat.. abang dah masak nie.. Nanti sejuk lauk" aku terpinga2.. "haaa..? betul ker..? tak caya laa.."

Jeng... jeng...
sampai kat rumah.. aku tgk dah terpampang semua makanan di sediakan.. wah..!! Terharu gila aku masa tuee.. Seronoknya rasa.. Lagi-lagi semalam hujan dan aku pun tgh kelaparan.. Tak sangka aku yang dia betul2 akan masak kat rumah barunya. aku tak suruh pun dia masak.. Tapi, dengan rela hati dia masak.. Sebelum nie, kat umah mak ayah aku, dia tak pernah masak pun... tak sangka aku yang dia pandai masak.. hehehe.. jangan main2.. semalam dia masak sup sayur, ikan goreng sambal.. sedap pulaks tue.. cukup rasa semuanya.. i salute u la abang.. Alangkah indahnya jika selalu macam nie... kan..? kan..? kan..?

selalu aku dengar member2 cerita yang asben dia jer yang selalu masuk.. aku kata.. syoknyer macam tue.. best la.. boleh tukar2 giliran masak kan.. Now, lepas nie hopefully asben aku leh masak selalu... :-)


PhotobucketPhotobucket

15 comments:

Ryn said...

wahhhh..sumthing new for brand new hse...gud2...ye laa bila dah dok rumah sendiri, keselesaan tu dah ada nak wat ape pn...tol tak?

miemiey said...

bestkan kl cam gini hari2 ..hubbyku pandai masak nasi goreng je..bertuah laa hubby jue pandai masak sup sayur..hehehe..

Jue @ atanayuiman said...

ryn >> itulah ryn.. terkezut gaks la semalam.. tak sangka tul aku... best sangat rasanya..

maybe betul gaks.. kat umah sendiri lebih selesa nak wat per pun kan... lain lah kita.. dah memang duk ngn mak ayah sejak lahir lagi..

seperti kita pie umah mak ayah dia gaks.. kita yg jadi segan silu.. hehe

mimiey >> tul la mimiey.. tak sangka dia leh masak. ingatkan tak leh masak... nasi goreng dia tak penah masak lagi.. pasnie leh test skill dia masak nasi goreng dll..

r|nA @ ja|j|na said...

yea yeah,dah selamat pindah umah baru..congrate ye jue..

mmg mengaharap sgt kalau boleh bergilir masak ngan asben..nak2 ade anak kecik ni, huwaaa..mmg jarang dah masuk dapor..

mamashasha said...

wah mmg best kalau sekali sekala tuko chef kan jue? akak tunggu smpi last n3 dgn harapan jue tepek gambo...hehe apapun mmg best lah kan .....tahniah jugak coz dah start dok kat umah baru....

Mrs. Simplicity said...

wajib la terharu kalau gitu jue, rupenye husband jue pandai masak. mcm husband ryn. alya sama cam bed, baca smpi nak tgk gmbr, rupenye takde. takpe2, leh bayangkan.

p/s: bila la papa nia nak terror masak gak ni. hehehe..

fazilzura said...

sgt beshhhhhhhhhh..
adeh x sabo nak dok umh baru ... cepat le designer akak tu sihat , pehtu siap kan kabinet dapur.. huhuhuhu

** pak ajil ku pun leh tahan jgk kalau masak ...

Jue @ atanayuiman said...

azrina >> betul rinaaa.. setuju sangat2.. sekali sekala kita nak gaks rasa bukan masakan dari kita gaks kan.. kalo tak, kita pun voring tak tau nak masak per.

mamashasha >> alamak.. itu yang tak dapat nak tepek tue.. sebab terlampau seronok sangat sampai lupa nak tangkap gambo... tapi, memang sedap gaks la dia masak...

alyyani >> sama ngn kak bed ek..? takpe2 lain kali dia masak jue cepat2 tangkap gambar. semalam excited dan apar punya pasal sampai lupa nak snap gambar...

p/s : alya, tak pandai pun tak pe.. janji boleh masak udah.... kan..? rasanya papa nia ada wat dinner untuk korang kan..?

kak zura >> aah la kak.. bila nak pindah umah..? leh kita ziarah menziarahi kan..???

** best la pak ajil pandai masak... i salute lelaki yg pandai masak..

~chekuna~ said...

jue..agaknya asben jue..segan nak masak org lain..rumah sendiri lain la..untung jue..at least merasa asben masak kan..:)

Nurshahfamily said...

sekali sekala dpt masakan hubby mmg sedap hehehehe ...

Wafaa said...

Cutenya. Iman tak jadi assistant chef ke?

Jue @ atanayuiman said...

chekuna >> maybe kot.. kat umah sendiri nak la dia masak.. maybe segan org rasa masakan dia agaknya.

nurshah >> aah.. sekali sakal rasa masakan org memang sedap even simple jer.. kalo kita masak sendiri. mesti rasa macam tak sedap jer kan.. then sumtimes jemu..

wafaa >> iman jadi MAM.. hehehe.. dia tido jerr..

nome said...

sorgaaaaaaaa rasanya kalau sesekali asben masakkan tuk kita ...sonok weiiiii...

Jue @ atanayuiman said...

nome >> betul2... terasa sangat2 hepi dan indahnya dunia.....

fazilzura said...

tu le jue, naik nak kuor uban2 akak ni menunggu .. ler je terjah nnt yek..
*** heheh tingat pada mumy nazira, adha nye pandai masak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...