Kawan-Kawan Saya

Wednesday, December 30, 2009

For the 2nd Time.....


Ingat entry 1st time dulu..??
selepas 1st time, akan terjadi 2nd time, 3rd time dan seterusnya..
aku harap begitulah.. Ianya akan berterusan sampai bila-bila..

Semalam terjadinya kejadian yang sama untuk kali ke-2..
sonoknya aku.. Beza kali ini, aku sampai umah asben aku lum masak lagi..
tapi, yg 1st time dulu, dia dah siap masak dan dah siap dihidangkan..

Semalam aku balik bawalah petai.. ingat nak masak sambal petai + ikan selar kecik goreng jer..
tup tup.. sampai jer rumah asben aku tanya:

Hubby : nak masak apa ekk..??
tak sempat aku jawab.. asben aku terus jawab:
Hubby : abang nak masak la.. abang ada beli kobis tadi. Kobis masak apa sedap ek..?
aku :kobis wat masak lemak la.
Hubby : betul gak kan..?

dan

dah siap masak semuanya... aku tgk sayur sawi + carrot yang masak lemak. masak lemak cili api pulak tue..terus aku tanya :

aku : abang kata nak mask kobis? napa tak masak..?

hubby : tue.. tukan dah masak tue..?

tercenggang aku sekejap..

aku : la... ini sawi la bang.. bukan kobis.. terus aku tergelak sekejap.. hehehe..
hubby : ooo iyerke..? salah ekk.. hehe
aku : eh..!! resepi baru ker.? tak pernah ayg tgk org masak sawi masak lemak cili api..
hubby : Belasah jer la.. Resepi baru.. hehehe.. janji leh makan..

asben aku memang cam gini kalo u all nak tau.. dia memang suka wat menu sendiri dan main belasah jer nak masak... tak tengok resepi pun. janji leh makan katanya.. Ada sekali tue.. dia masak telor dadar campur dengan kicap. apa jadi..? Itam legam la telornya.. tak lalu pula aku nak makan.. dia kata sedap... dengan muka-mukanya sekali menunjukkan betapa sedapnya telor itu..

so, kali nie aku sempat snap picture makanan yang di masaknya...

Inilah lauk yang dikatakan kobis masak lemak cili api. (sawi dikatanya kobis....hehehe)

di samping itu... ada makanan lain.. yang nie express punya..

ayam goreng tepung

french fries

pencuci mulutnya:

jering (aku) vs petai (asben)


*** sawi dah menjadi kobis.. hehe dulu mak aku suruh beli lengkuas.. di bawa baliknya sengkuang.. hahahaha..!! banyak benda lagi asben aku tak kenal rupanya... :-)





PhotobucketPhotobucket

8 comments:

Mrs. Simplicity said...

heheh gelihati baca. jauh sgt kobis dgn sawi tuh. kalau mcm wan dia confuse sawi dgn kailan. tak jauh sgt kan. kalau ikan2 mmg fail

tp resepi sendiri pun terror la husband jue masak. kemain cantik lg masak lemak tuh. tapi dgn sawi mmg lain dr yg lain. :)

wawa_addien said...

hehehehe..lawak nyer
beza sgt kobis ngan sawi tu
tp x pe laa..
at list asben jue berjaya mencipta rsesepi br laa

fazilzura said...

KAHAH .. x kisah le jue, janji dia ikhlas nak masak tuk family dia .. adeh x sabo tui nk pindh ni .. (pak ajil kuuuu nnt masak yek as usual kahhh).. wat plak time tu akak ngndung.. harussssss ku x masak cm dulu2

~chekuna~ said...

jue..tak kisah lah..sawi & kobis..tak kenal... tapi dia ikhlas masak... dan cipta resepi baru.. :)

Jue @ atanayuiman said...

alyyani >> itu la pasal.. kobis dan sawi.. memang jauh beza.. itu yang wat tergelak tue.. kalin and sawi ok lagi sebab sama hijau...

** itulah org laki.. makan tau tapi tak tau apa yang di makan.. hehehe.. kelakar jer..

kak wawa >> hehehe.. dengar pun dah kelakar.. jue tgk lagi laa.. terus tak tahan nak gelak.. sabar jer la daku.. dah terbayang dah kobis masak lemak.. sekali tgk lain pula..

fazilzura >> kak zura ngandung ker..?? wah..!! planning dari sekarang.. misi untuk next year ekk..?? bagus.. i like..

chekuna >> hehehe.. betul.. betull.. janji niat dia ikhlas.. kita pu rasa sonok kan...

shah-ila-ain said...

haha..bila en.somi nak masak biarkan jerrr...haha...puji2 lah skit esok2 sure dia nak masak lagikk haha,,...mcm huby mel nie kire ok gak lah bab masak2 ni...

aJA said...

hahaha klaka2..jue,aku bace entry ko ni tersenyum2 kambing aku dibuatnyer..confident sungguh laki ko ckp sawi tu kobis..aku rs nk gelak guling2 ni.hahaha..
aku gelak org pandai laki aku pon bknnyer kenai pon sayur/ikan ni sumer.ekekeke

aJA said...

hahaha klaka2..jue,aku bace entry ko ni tersenyum2 kambing aku dibuatnyer..confident sungguh laki ko ckp sawi tu kobis..aku rs nk gelak guling2 ni.hahaha..
aku gelak org pandai laki aku pon bknnyer kenai pon sayur/ikan ni sumer.ekekeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...