Kawan-Kawan Saya

Tuesday, August 17, 2010

Alhamdulillah dengan Kurniaan dari-Nya..

Assalamualaikum wbt buat semua.

Berbalik kisah pada ENTRY yang lepas, YES or NO...?? Jawapannya YES...!!~ Alhamdulillah sekali lagi aku mengandung kembali. Tak di duga dan tak di sangka yang kala ni, aku mengandung. Kalau ikutkan perancangan aku, adalah dalam 2 bulan lagi aku nak mengandung. But, rezeki tu datang lebih awal dari itu...

Insyallah due untuk kali ini ialah 14 Mac 2011. Last 2week dah pun wat scan.. Baby berkembang dgn baik dan dah ada pun degupan jantung. Itulah saat yang ku nantikan setiap kali kalo di sahkan pregnant. Selagi aku tak nampak jantung berdenyut, aku akan rasa sangat takuuuttt..! Fobia still ada lagi... But, aku kena sentiasa pikir yang positif!..

Sekarang ini, baru nak masuk 10 week, aku dah rasa pergerakan baby. baby dlm perut sgt aktif. Seriusly, masa iman dulu.. Masa nak masuk 7bln baru aku rasa pergerakan baby.. Kali nie, terlalu cepat aku merasainyaa.. Alhamdulillah.. aku sangat suka.. :-)

Pregnant kali  nie, mcm biasa alah tue mmg xder sgt la. Cuma kali nie berbeza.. aku kurang makan. Selera makan merundum. Berat pun dah turun da.. Masa iman dulu aku sangat kuat makan. Maybe after 1st trimester nie, selera makan bertambah agaknya...

Appointment dah pun di setkan di HUKM pada 19 Ogos ini. Asben aku dah pun wat follow up kat sana. Rekod aku sebelum nie mmg banyak kat sana.. Insyallah, xder aral melintang aku akan bersalin di HUKM.

surat doktor dan buku appointment aku..

My edd.. :-)

berapa minggukah aku sekarang ini?

Lilypie Pregnancy tickers

Semoga kandungan kali ini membuatkan aku lebih berhati2 dan lebih alert. Dan semoga dia selamat sehingga aku bersalin nnt... Amiin.... :-)

Haaaa.. sesiapa nak bersalin kat HUKM, kat sini aku ada kos untuk bersalin di HUKM. Dorang sertakan sekali dlm buku appmnt tue..

Anggaran amat berpatutan... hehe..


p/s : Alhamdulillah.. masuk puasa ke-7 nie masih penuh lagi.. Even xlalu nak makan. Sahur makan pun sikit, buka makan pun yang remeh2 jerr.. Maybe atas berkat kurma aku dapat bertahan.. harap2 dapat puasa FULL..


26 comments:

mamashasha said...

tahniah jue bagai disangka...jaga diri..

Mrs. Simplicity said...

seperti yang dijangka. tahniah ye jue. jaga diri. insyaAllah semua dipermudahkan sehingga adik iman keluar ye. HUKM ye, kali ni bole malawat. :)

AieZa said...

tahniah jue.. makin ramai plak yg prgnt ye.. bb thn depan ye.. insyallahh..

amai @ mai said...

wahh jue.. tahniah ye.. patutla nengok tembam semacam je, ada isi rupanya.. jaga diri bebaik yer.. jgn wat mende berat2 tau.. ;)

Yu'xan Lee said...

Jue, tahniah2x.....tak sangka taun depan sambut kehadiran org baru ka?? Jaga diri elok2, jgn wat keje2 berat hokey...

Yu'xan Lee said...

Jue, tahniah2x.....tak sangka taun depan sambut kehadiran org baru ka?? Jaga diri elok2, jgn wat keje2 berat hokey...

Yu'xan Lee said...

Jue, tahniah2x.....tak sangka taun depan sambut kehadiran org baru ka?? Jaga diri elok2, jgn wat keje2 berat hokey...

Ibu Mifzal said...

tahniah jue..jaga diri k.

r|nA @ ja|j|na said...

tahniah jue..hope jage diri baik²..semoga semuanya selamat sampailah jue deliver nnti..seronok dgr org preggy ni^_^

nome said...

spt yg dijangka...akhirnyer anda positif...ekeke...tahniah2...jaga diri leklok...semoga selamat hingga melahirkan

Ryn said...

tahniah...murah rezeki thn 2010 ni...ramai plak yg pregnant...hope selamat semuanya hingga melahirkan...amin.

Jue @ atanayuiman said...

all >> tq semuaa.. mmg tak di jangka dan tak diduga.. alhamdulillah rezeki untuk kali ini.. :-)

saveme_zero said...

tahniah jue. jaga diri & baby baik2 k..sebak aku..huhuhu

Fieza said...

Fiza dah agak JUE preggy lagi..tahniah JUE..jaga diri baik2 yer.Fiza doakan jue n baby selamat. Take a good care friend..ni anak rumah baru la kan..hi..hi..

Wafaa said...

Alhamdulillah. Tahniah Jue. Take care ye :)

catherinnezehal said...

congrate jue..finally..pregnant again...hopefully kali ni semuanya selamat k...

suhida said...

hehehe..tahniah jue. :) moga2 selamat semuanye ye.bagus gak mkn kurma utk perkembangan baby kan.

Natt_Alias said...

hurmm dh agak dh..alhamdulillah syukur sgt..jue jage diri elok2 k..jg mkn,kesihatan..jgn buat keje brt2..insyaallah nat doak' sumer slamat..aminn

Jue @ atanayuiman said...

all >> tq all.. terharu rasanya... Semoganya baik2 belaka.. berdebar pun ada gaks niee.. hehe.... sonok semestinya YA... :-)

Leen Die said...

Jue terkejut tgk record jue sebabnya date period kiter sama..tp due leen doktor kata 19 March..anyway TAHNIAH..heeheheheheh

Mama Herda said...

tahniah ju..seangkatan le kita..sm le aku pn xde selera mkn sgt x mcm aiman dgn airel..alhamdulillah puasa pun penuh dh mggu ni..aku doakan kesihatan & kebahagian utk ko & family..

Anonymous said...

TAHNIAH JUE..

jaga kesihatan key ... akak plak yg teruja..
oh nnt banak kt HUKM ye .. doket jek , insyallah leh terjah ..

Noor said...

alhamdulillah.....berjaya juga akhirnya...semoga selamat hingga akhirnya...ameen...

shah-ila-ain said...

tahniah jue...walau terlamabt wish...nmpaknyerr seruperr lahh kita...hehe.....hope kita dpt lalui hari2 yg indah ni dgn bahagia amin...

One For All said...

tahniah jue.... seangkatan la kite hehehe... sgt berpatutan harge yg ditawarkan... kt hsa czer je rm800 tuk first class... jauh sgt beza ngan class tiga tapi bilik bersalin n czer kongsi gak... huhuhu

iENa SaNi said...

Jue..tahniah....jaga kandungan elok-elok

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...