Kawan-Kawan Saya

Tuesday, June 16, 2009

::: Iman 10 Bulan :::


~~ 10 Months ~~


Iman sekarang dah pun masuk 10 bulan. Erm... takder aper yang nak ceritakn sangat perkembangan iman sepanjang 9 bulan yang lalu. Macam biasa la dengan aktifnya itu yang sekarang tengah seronok merangkak, menjelajah, dah cuba nak memanjat. walaubagaimana pun, sepanjang umurnya 9bulan, antar benda yang dia suka buat :
  • suka sangat MENYENTIL lidah macam yang dalam gambar nie
  • Kalau tido, kakinya suka MENUMPANG dengan kaki sebelah.
  • Dah suka tidur MENONGGENG.
  • Kalau nampak orang lalu depan dia, dan tak ambil dia, dia suka MENENDANG2 kaki dia mcm tgh berenang.
  • Dah mula da perasaan MARAH kalau orang kacau dia.
walaubagaimanapun, sudah masuk 10 bulan nie, Iman masih lagi belum tumbuh gigi. Sebatang GIGI pun belum tumbuh even doktor kata aritu nampak Gusinya bengkak. Erm..!!~ tak tau la bila GiGi iman akan tumbuh nie. Adakah berjalan dulu baru tumbuh..? Ataupun kedua-duanya sekali serentak..?? Kita Tunggu dan lihat.... ;-)




PhotobucketPhotobucket

15 comments:

alyyani said...

jue, penat nak tunggu gigi anak kite ni kua kan? heheh... iman nmpk da besar dlm gambar tuh. takpe, iman jalan cepat ni kot tu pasal gigi lambat tumbuh.

ade org ckp kalo gigi lambat tumbuh, cepat becakap. tak tau la betul ke tak.

Reena said...

kelvin pulak sejak 4bulan sakit gusi...kadang2 tumbuk2 muka sendiri...tapi skg dah 7bulan tak keluar2 lagi...kalau lmbt gigi cepat berjalan ke?

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

allyani >> aah.. mungkin agaknya kott.. hehehe.. lagi best camtue.. lagi satu, org kata kalo lambat tumbuh gigi, nnt dia tumbuh serentak, gigi dia cantek tersusun..

** erm.. macam2 petua ada ekk..??

Reena >> reen pun sama tunggu kelvin tumbuh gigi ekk..?? erm, itu pun petua biasa dengar juga.. tul ker agaknya..??

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

allyani >> aah.. mungkin agaknya kott.. hehehe.. lagi best camtue.. lagi satu, org kata kalo lambat tumbuh gigi, nnt dia tumbuh serentak, gigi dia cantek tersusun..

** erm.. macam2 petua ada ekk..??

Reena >> reen pun sama tunggu kelvin tumbuh gigi ekk..?? erm, itu pun petua biasa dengar juga.. tul ker agaknya..??

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

allyani >> aah.. mungkin agaknya kott.. hehehe.. lagi best camtue.. lagi satu, org kata kalo lambat tumbuh gigi, nnt dia tumbuh serentak, gigi dia cantek tersusun..

** erm.. macam2 petua ada ekk..??

Reena >> reen pun sama tunggu kelvin tumbuh gigi ekk..?? erm, itu pun petua biasa dengar juga.. tul ker agaknya..??

FENDY DAN FIDAH said...

Jue...mcm adriana dia tumbuh gigi dan saing sekali dgn jalan..tp lmbt cakap..iman da pandai jalan tak?

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kak fida >> eh..??? belum lagi.. baru nak belajar tatih2...

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

org cakap klu lambat tumbuh gigi, dia cepat jalan..agakla kut..

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

tinie >> iyer ke tinie..? erm, hopefully cam gitu laa.. hehehe

Jiey^Mien said...

cepatnya masa berlalu.. tak sabo nak tgg befday party iman!
=)

strawberi @ mamadira said...

best tengok perkembangan anak..
setiap hari atau bulan akan ada improvement kan...pastu wajah pun dah makin lain dari wajah baru lahir...tringat balik kat wajah adik farissa masa 1stday..mmm...

Wafaa said...

cepatnya, dah nak setahun.

shah-ila-ain said...

ain lak dah tumbuh gigi 2 batang bawah...tp perkembangan dia lmbt jerr tak merangkak2 lagi tau...adeihhh.....

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

jiey >> aah la jiey.. cepat tul masa berlalu kan..?? besday party? erm, masih dalam berkira2 lagi.. :-)

strawberi >> aah.. suka tengok perkembangan dia darai bulan ke bulan..tul tue.. dulu masa lahir dengan sekarang dah lain da mukanyaaa..

wafaa >> dah nak setahun da rupanya daku beranak.. huhuh..!!~~

mel >> oye ke mel? tapi dah mengesot da kan..?

nome said...

jue, akak rasa iman ni tumbuh gigi cam anak akak la si leesya tuh...masa umo 9bln..doc pun ckp gusi dia bengkak...tp x tumbuh pun..lepas je dia kena masuk sepital sbb demam panas aritu..balik je ada dua gigi tumbuh...tupun genap umo dia dah 10 bln...mgkn bln depan la tu kot..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...