Kawan-Kawan Saya

Wednesday, June 03, 2009

::: Rumput Oh Rumput :::

Sekarang nie aku tengah buat searching mengenai jenis2 rumput . Sebenarnya terdapat pelbagai jenis rumput yang sesuai untuk dijadikan landskap. Apa yang membezanya adalah Harga, kelebihannya, keunikannya dan penjagaannya. Yang mana nak nampak cantek, sudah pasti itu yang lagi mahal harganya..

erm.. dimanakah pilihan hati ku..??


ini pun carpet grass juga.. namanya "ZOYSIA"


Yang nie Cow grass


yang nie namanya "BERMUDA"


Pearl grass nie mudah dijaga...

yang nie namanya "SEASHORE PASPALLUM"


Dalam banyak2 jenis rumput nie.. aku minat yang jenis ZOYSIA tue.. tapi, penjagaannya agak rumit sikit la berbanding dengan Pearlgrass.. paling senang dijaga tanpa penjagaan yang rapi.

Aku dah mcm berkenan dengan pearl grass nie la.. lagipun sesuai la dengan bajet aku kot.. nak tau apa keunikan Pearl Grass nie..?

KEUNIKAN "RUMPUT MUTIARA"

-Tumbuh pada kadar yang cepat seperti permaidani dengan radius pertumbuhan yang luas tidak seperti rumput biasa.

-Kos penyelenggaran yang rendah kerana Rumput Mutiara tumbuh dengan cepat secara mendatar.

-Tahap ketahanan yang tinggi dengan kerap penggunaan.

-Tidak akan menyebabkan kegatalan,menjimatkan wang dan masa untuk kualiti yang sedemikian.

-Menyegar dan menghijaukan alam sekitar dengan penanaman RUMPUT MUTIARA.


*** apakah rumput pilihan dihatimu...? "tanya ku kepada asben ku..."

wah..!! mcam tanya bakal pilihan isteri la pulaks.. hehehe...



12 comments:

KasiH said...

Wahhh...kalo aku sure rambang bijik mata nih...sumer pn cantik2...

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kasih >> tul tue.. semua cantek2 kan..?/ tapi kena nengok pada bajetnyer.. hehehe.. kalo aku ada pilihan org nak sponspor.., semestinya aku amik yg paling mahal.. hehehe..

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kasih >> tul tue.. semua cantek2 kan..?/ tapi kena nengok pada bajetnyer.. hehehe.. kalo aku ada pilihan org nak sponspor.., semestinya aku amik yg paling mahal.. hehehe..

ppb_ppkp said...

jue..brape sekeping ek rumput tu??? 2x 1 kaki..
kat mana/???akak pon dok survey gak..tapi utara ni xdak byk choice

M@L@ said...

suker lah rumput mcm nie... best jer kalo pijak...lps tu npk hijau jer halaman rumah kannn...
kalo saya amk rumput yg 1st sekali...mahai ker tu??

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kak imah >> kak, jue takabis survey lagi.. tapi anggarn harga ada yang rm3.50 perkaki dan ada gaks yg rm3.50 perkaki..

mala >> aaah kan.. nampak hijau jer... yang tue mahal sikit dari yang lain.. kalo buat, leh cecah RM5k gaks tue.. tengok pad keluasan tanah..

Kerol+Natt=Adam said...

sib la umah nat dh simen sume..ade la tanah sekakang kere skit kat tepi..kalo x pening gak nk pilih ni..hehehe

Jiey^Mien said...

ari tu gi shopping rumput utk ian.. kitorg beli rumput philippines.. =)

fazilzura said...

wahh smp rumput pun g survey ker jue.. sure lawa umh baru nnt..

*** jue, bile nak date ni .. dh ado keeee

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

natt >> kat tepi umah jue ada laman.. itu yang kalo boleh tak nak simenkan semua...

jiey >> iyer ke jiey..? beli kat mana jiey..? harga berapa..?

kak zura >> idok la kak.. survey sikit la.. sebab nak tengok bajet dulu... hehehe..

** lum sampai lagi kak.. :-)

fazilzura said...

** oh lum smp yek ..x pe

ado keje skolah wat tau

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

ok.. dah siap..!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...