Kawan-Kawan Saya

Wednesday, June 10, 2009

::: Berat Badan KU.. huhuhu...!!~~ :::


Inilah aku sebelum kawin dan masih lagi anak dara..

Ketika ini berat aku hanya 55kg ajer.. Nampak SLIM dan sungguh cantek lagi kan..? CANTEK ker..?? hehehe... cantek la kan sebab belum ada spare tyre lagi. Takde lemak2 di badan lagi.. takde perut buncit lagi.. Aku tengok gambar nie, aku jadikan INSPIRASI nak turunkan berat badan aku. Sekarang nie, aku tengah giat gantikan PUASA aku yang tertinggal tahun lepas haritu. adakah boleh kembali pada berat asalku...? Telah ku cuba tapi kenapalah bila sampai ajer ke angka 61kg, lepas itu dia tak nak turun2 daaa.. Aku sungguh rasa CONFUSE laaaa.... Hopefully, lepas nie leh la turun. kena Usaha lebih la jawabnya aku nie. Kena UP kan sikit EXCERCISE. dan yang paling penting kena jaga PEMAKANAN. Kena kurangkan makan makanan FAST FOOD. memang aku perasan, setiap kali aku makan FAST FOOD, berat badan aku leh naik sampai 1kg tau. Macam sekarang nie, berat aku naik sampai 63kg gara-gara last month aku makan FAST FOOD berturut2 tiga hari. Kalo berat tak naik tue, maka bulan lepas aku tak makan fast food langsung.

So, tengok carta berat aku sepanjang proses sebelum bersalin sehingga la sekarang..

Inilah berat badan saya

Sebelum kawin, berat badan aku 55kg sahaja. Selepas kawin, berat badan aku terus naik even aku belum mengandung lagi masa tue. Sehingga cecah 61kg. Masa pregnant, aku tidak mengalami ALAH langsung. Loya2 pun takde. Apatah lagi muntah2. Takder langsung cuma tekak rasa tak sedap ajer. Tak lalu makan..? Jangan cakap la.. Aku lagi KUAT MAKAN ada laa.. Semuanya aku nak makan. Bak kata kawan aku " Jue nie alah lain. Alah kuat makan" huhuhu..!! tapi memang tul pun... Lagi2 lepas masuk 5bulan. Makanan kegemaran aku adalah "KENNY ROGERS". Setiap bulan aku akan pie makan benda alah nie. tak dengan asben aku, aku ajak kawan aku pie makan. Memang masa tue memang aku giler dengan Kenny Rogers. Sebab itu tiap bulan berat badan aku boleh naik sampai 4kg. dan sebab itulah aku kena amik MGTT sebanyak 3x.

Sekarang nie, berat aku still taknak turun lagi. NOW..!!! aku mesti mencari sumber INSPIRASI untuk aku NORMAL kan semula berat badan aku. antara sumber inspirasi ku :
  • tengok GAMBAR2 semasa zaman kurus murus dulu
  • sangkutkan semula KEBAYA2 GLAMOUR ku dulu. (yang mana aku try, dah tak boleh katup..!! sedihnyaaaa..)
  • Beli BAJU yans saiz kecik2 dan cantek2... (saiz yang IDEAL la)
  • Rajin buat SIT UP!!
  • Jaga PEMAKANAN OK.. Ini yang penting
  • set dalam MIND SET yang aku nie mcm ANAK DARA lagi (maksud aku : supaya orang yang tak kenal aku mesti ingat aku ANAK DARA lagi.. hehehe.. bukan ada niat lain yeaa.. supaya tak nampak TUA sangat)
Antara PART badan yang ingin ku kecilkan adalah :
  • Pehaku yang GEBU
  • Punggungku yang MUNGIL
  • Lenganku yang SASA
*** kalo boleh, aku nak jadikan AZAM aku before masuk tahun 2010

gambar aku sekarang nie.. mcm nie pun dah nampak KETEMBAMAM aku kan..??


*** Dulu orang selalu kata KURUS mcm Papan, Kurus Cikeding. Sekarang aku RINDU dengan kata2 itu....

19 comments:

@lfidah @dim said...

Jue,biasalah kita da lepas beranaklah..mesti ada naik skit badan tue..cuba lg usaha tue...:-)

fazilzura said...

JUEEEEEEEEEEEEEEEE..
sabo yek .. itu ler dia, beli MAB x nak makan ..
kalau makan MAB .. kul 11mlm pun leh tibai nasik, kenny rogers(kegemarannn ku), kek choc.. mcm2 ler.. xyah sekat makan..
akak ni kan kuat makan.. hehhheh
now lg ok .. cz di samping makan MAB..lunch tibai nasikkkk+ayam kg..
bfast dgn tea time daku tibai roti SCOTCH jek and MILO.. dh kenyg.. mlm plak tibai nasiikkkkk..

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kak fida >> kak nam pak maintain jerr... hehehe ada petua ker..??

kak zura >> alamak!! tauuke MAB laaa.. jue nie susah la nak displin makan MAB nieeee.. itu yang takut nak makan tueee.. ntah la.. nak makan tapi mcm tak sedia jer nak displin kannn....

Mrs. Simplicity said...

jue, cantik chart jue tuh. hehehe.. suka alya tgk. mungkin jue bole start dgn makan nasi sehari sekali dulu. memula mmg seksa skit. lama2 biasa kot. mcm alya jarang amik nasi. :)

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

alyyani >> hehehe... cantek ekkk..?? ok juga.. tapikan jue nie jenis cepat lapar laa.... erm, kena try juga nieee.. TQ alya..

[I][T][A] said...

jue azam nak kurus yer.. samalah dengan ita... nak kuruskan badan gak... kalau bleh biar turun 7kg lagi.. tapi tulah bkan senang nak kurus ni... nak kena jaga mkan dan senaman... entah bila lah nak start diet ni... jue gilah gim... cepat kurus tau.. ita ingat nak gi gimlah..

ita tgk bdan jue tak adalah gemuk mana pun... okeylah bagi ibu2.. :)

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

ita >> Yup ita.. sebab ramai kata jue dah gemuk.. huhuhu..!! sedihnyaaa.. nak kuruskan mcm dulu gakss..

** itula ita... xnak mcm ibu2.. nak mcm DARA2.. hehehe...

Ibu Double Q said...

gumuk tu tanda bahagia.. ckp makan pakai somi bagi.. patutnyer ko kena syukur tau..

Jue @ atanayuiman said...

rosmona >> huhuhu..!! tul2.. gemuk tanda bahagia tue daku sokong... sebab jue memnag cmgitu.. kalo kecewa, xmakan la jawabnya...

suhida said...

jue,sama ar kite..susah tul berat ni nak turun.susah hati susah hati gak, tp makan, makan gak.dietnye tanak.hehehe...jom kite celen diet nak tak?hahaha..

Jue @ atanayuiman said...

sue... tul2.. degil tue berat nie nak TURUN kan..?? GUD Idea..!! bila ada pesaing.., kita akan lebih TERUJA nak diet niee.. JOM.. JOm... :-)

strawberi @ mamadira said...

jue....aku pun nak kurus gak..
uwaa...
susah betul nak turun kan..?
aku lagi la yg 2nd tu oprate..
oprate tau lah x leh pakai bengkung
maka terjadilah spare tayar...
baru nak slim dah sangkut no 3..
aduh..camne nak wat..

fazilzura said...

ala jue. bkn susah pun letak je dlm beg , hari2 leh nmpak..
nk kurus ingt sonang.. lg2 yg kuat mkn cm akak ni.. heheheh but dgn MAB insyallahhhhhh dgn IZIN nya..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

sama2 kita membesarkan badan hahaha
hati senang maaaaaaaa

Jue @ atanayuiman said...

strawberi >> issshh.. isshh.. tul gaks ekk.. Operate lagi susah.. kena diet pemakanan jer la.. nak pakai bengkugn, berurut semua tak leh.. xper, lepas nie leh slim balik..

kak zura >> kak, ari2 saya letakkan dalam beg.. hehehe.. tapi duk dalam tue jer laaa..

Tinie >> XMOOOOOO... nak KURUSSS...!!

fazilzura said...

WAAKAKAKAKA.. lor letak dlm beg, pehtu bior yek.. beg ler yg makin slim nye..
lekt kat botoi iman je la.. sure nmpak hari2

Hot Mummy said...

hye...salam singgah...jue kena kuatkan semangat..biasalah bila dh kawin,dh beranak nk maintain badan tu mmg susah sket..tp usaha tangga kejayaan...

seridewi83 said...

salam..saya pun saama...coz bsalin operate...kalau akak ada cara menguruskan otot2 kiter yg makin membesau ni bagitau ek..

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kak zura >> hehehe itu laaa... kena mulakan juga la nie... x aci nengok kak zura dah kurus daaa..!!

hot mummy >> tul.. tul.. usaha tangga kejayaan.. saya sokong.. hehehe yang penting spare tyre nie kena hapuskan. waaaaa..

seridewi83 >> saya kat peha and punggung nie ada lebih sikit lemak2 terbiar... kalo naik, mesti kat nhgn nie yang naik lebih... GERAM tull laaaaaa...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...