Kawan-Kawan Saya

Monday, June 08, 2009

::: Kami Ke Kuantan, Pahang Pula :::

Hari semalam (Ahad) kami bertolak ke Kuantan, Pahang untuk menghadiri majlis perkahwinan kawan baik asben aku. Rumah pengantin terletak di Felda Bukit Goh, Kuantan. Kami gerak dari rumah dalam pukul 11pg. Sepatutnya kami gerak dalam pukul 8pagi. tetapi, almaklumlah keadaan iman yang tak berapa baik. Gitu gini jadi la pukul 11pagi. Aku dah bangun seawal 6.30pagi begitu juga dengan iman yang sentiasa bangun pagi. Pagi tue aku yukarkan diapers iman tengok dia eyak banyak sangat sampai penuh diapers. selalunya dia tak eyak pun bila aku tukarkan diapers waktu pagi. Tapi kali nie banyak sungguh..!! Selepas itu, Aku basuh baju dulu dan baru la buat apa2 yang patut (persediaan nak gerak).

Dalam tengah duk berkemas, iman dah mula meragam. Merengek2 dia. Merengek then diam pastue merengek balik. Pastu xlama tue dengar pruuuttt..!!~ Eyak lagi rupanya.. Tak banyak pun. sikit ajer.. tukarkan diapers dulu. erm.. hari semalam iman citir birit. asyik eyak ajer dan merengek2. Ini bermaknan perutnya sakit.. Bukan sahaja semalam dah 3hari iman eyak cair kata babysitternya. Tak tau la apa puncanya. Tapi aku rasa mungkin sebab susu juga la.. Ini gara2 aku nak tukarkan susu iman la Susu Dumex Dupro yang aku cuba untuk tukarkan. Nampaknya memang tak serasi la. Nak dijadikan cerita, yang si Nain pula suka meratah susu iman nie. dan 2-3 hari nie, Nain pun sama kena cirit birit. Patutla dia kata akit.. akit.. sambil pegang perut.. sakit perut rupanya.

Berbalik pada cerita perjalanan kami nak ke Kuantan tadi, alhamdulillah sepanjang perjalanan Ok jer. Jalan pun tak jem. Sebelum sampai ke hiway, kami singgah di MCD dahulu untuk tapaukan sarapan sebab kami malas nak singgah mana2 nanti. Disamping itu, aku nak belikan iman bubur MCD. Semasa dalam perjalanan pada mulanya, iman elok jer duk dalam carseat sampai tertido. Di separuh perjalanan, iman sedar dan terus menangis. Aik..?? pelik gaks.. dia xnak duk dalam carseat. dan..... bueeekk..!!~ Muntah!! nasib la sikit ajer.. terus aku angkat dia tukarkan baju biasa dulu takut dia muntah lagi nnt. dan berpangku la iman ngn aku. selepas itu, aku cuba suapkan iman bubur ayam MCD. Iman nak. dia makan.. nyumm..!! nyum..!! sedapnya dia makan. alhamdulillah OK jer dia makan. Tapi aku tak bagi banyak sebab takut dia muntah.

Dan.. kami teruskan perjalanan. Iman mcm pagi tue juga la. kejap rengek kejap sengih kejap engek kejap suka2. sambil tue dengar la bunyik sesuatu prruuttt..!! eyak lagi.!! ooohhh..!! iman sakit perut rupanya... baru ku tahu yang iman sakit perut dan cirit birit. aku pun amik la minyak Yu Yi sapu2 kan kat perut dia. barulah dia lega.. Dan terus tido..

Kami sampai di rumah pengantun dalam pukul 2ptg. selepas berjumpa pengantin kami makan2 dan tengok pengantin bersanding. Sepanjang di sana, iman merengek2 jer. perut dia sakit lagi. Tak lama lepas tue kami gerak terus pulang ke KL. Ingatkan nak pie singgah Kuantan dan jalan2 di Teluk Cempedak tapi disebabkan Iman tak sihat, jadi kami pulang ke KL terus. Sepanjang perjalanan pulang, Iman tak meragam. Gelak2 ajer bila aku main dengan dia tapi sat2 merengek mungkin masa tu perut tengah sakit. Masa otw balik, 2x iman muntah.

Disebabkan jalan JEM giler, kami sampai dirumah pukul 9malam.

Gud MOOD masa mula2 keluar rumah. tersenyum simpul...

separuh jalan ditukarkan baju semula sebab takut dia muntah.

So, inilah pengantin nya. pengantin perempuan itu lah kawan baik asben aku. Azmani namanya.

So,

Buat Azamani & Husband :

" SELAMAT PENGANTIN BARU "

DAN

" SEMOGA BERBAHAGIA "

8 comments:

fazilzura said...

siannn iman ..
tp nmpak cuteee bile dia senyum tuh ..
syukur dia nak makan bubur tu jue..
susah ati kan kalau anak x nak makan.. akil skang ni tiap saat makannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn mengunyahhh jek.. adehh.. smpx tau pe nk kasi dh .. sume dia ngap.. tp akak syukur beno

** jue, kalau rs iman x sesuai susu tu beter kembali ke susu asal

Leen Die said...

sian iman jue..tp comel tym dia sneyum tue..neway cepat tukar susu jue..try bg iman mkn nasi+brokoli+carrot+ayam..blend kaisk dia mkn..

ieda said...

ksianlah iman...jue tukarlah susu dia ke susu asal...x serasi tu..

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

kak zura >> aah.. time gud mood masa tue... pandai pula dia senyum. yang bubur tue, jue amik air2 dia.. nasib di ok jer nak..

leen >> erm... gud mood leen.. hehehe.. ok.. nnt jue try gaks.. TQ.. :-)

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

ieda >> thanx ieda.. tul la.. kena tukar balik la.. takpe la mahal sikit.. janji iman sihat....

nasz said...

suke nye iman nak jln2.. muka hepi je

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kak nasz >> aah... iman kalo jalan tempat2 yang tak panas OK la dia.. kalo panas mcm kenduri kawen..,meragam la diaa..

alyyani said...

dari batu pahat ke kuantan? mmg jalan sungguh ni. nasib iman tak meragam sgt mcm masa ke batu pahat tu kan?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...