Kawan-Kawan Saya

Monday, August 23, 2010

Semangat Nak Raya....

Berpuasa aritu baru masuk hari ke-10 tetapi ada orang dah semangat bebenor nak raya dah..
dia tak kira dah belum masuk malam 7 likur tapi dah semangat nak pasang panjut..
Aritu asalnya ke kedai untuk beli barang dapur..
sekali nampak ada jual panjut..
terus di belinya.... Sampai rumah, terus la pasang...
memang semangat bebenor ayah iman nie..
 Iman pun suka sangat siap kata "lampu.. lampu..."
 Rumah kitorang satu2nya yang dah pasang lampu panjut... hehe...
peh nie leh pasang lampu lip lap pula..

panjut yang siap di pasang

Pandangan dari depan umah

Pandangan dari belakang rumah

Budak yang suka tgk lampu.. dia tak dapat lintas ke panjut sebab ada longkang.. hehe.. as a benteng dr dia ke api.



10 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

semangat tu mesti ade, hehehe..barulah feel nak raya, ye tak..

Fieza said...

Jeles la tengok Jue pasang pelita. Nak kena beli gak ni. Tahun ni baru rasa nikmat nak sambut raya coz rumah kat bawah n paling penting rumah sendiri kan Jue..

Noor said...

wahhh...meriahnyer...
cam dh malam 7 likur...ni wat jeles ni cz umah dia dpt pasang panjut...umah knor x leh cz x de tanah...huhuhuhu

mamashasha said...

semangat ni jue...

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

rina >> hehe.. itula pasal.. terlalu semnagat dah niee... nampak berserin umah den..

fieza >> betul2... mmg semangat sebab umah sendiri.. biar umah bercahaya.. hehe

k.nor >> aah.. sebab tue terasa cepat pulak puasa kali nie.. dah pun masuk 2 minggu puasa...

mamashasha >> hehe.. semnagat kena ada bak kata asben jue..

alyyani said...

wah, best nye rumah atas tanah bole ber panjut. kalau kat apt tu cmne eh. nak dekat esok lagi la semangat kan? :)

alfa juliet said...

semangatnya sharul..tabik lah

Yu'xan Lee said...

fuhhhh semangat tue jue, nak g carik lampu kelip2 la, hehehe..

marinahunny said...

salam jue, sy tgh search psl kipas siling terus terjumpa blog ni. Nak tnya la kan, jue beli kipas siling brand KDK kan? bagus x? compare dgn panasonic KDK lg ok ke?

pening kepala nak beli kipas ni..huhuhu

'NuReeN' said...

semangat betoi.. cantik la pelita keliling umah tu...
bila tgk kat sidebar sblh kiri tu ada pasal berat iman.. anak saya esk dh nk msk 2tahun tp masih 10 kg.. mkn mcm biasa nasi 2 kali sehari tp berat x mau naik la.. bebaru ni demam mungkin berat turun balik...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...