Kawan-Kawan Saya

Tuesday, October 27, 2009

Kipas Oh Kipas....


Nak kongsi2 sikit..
skang nie aku dah pun survey menyurvey untuk tempat pembelian lampu dah kipas2.
dalam minggu nie, kami akan buat wiring..
nasiblah aku dapat MC 1week, so adalah masa untuk aku pergi survey menyurvey dimana tempat yang murah. Ada beberapa tempat aku dah pie tgk dan lastly aku dapat yang mana lebih murah..

antara tempat yang aku pergi :
  • nilai 3 - mahal
  • jalan pudu - Quite OK.. kira murah lg dari kedai elektrik
  • pandan prima - Avalon - murah dari Pudu dan dekat sgt dengan rumah
  • ampang waterfront - Wejaya - lampu2 sangat murah
  • Balakong - CIMA Lighting - tgh buat SALE, so murah untuk kipas
tempat pertama yang direject adalah nilai 3. Orang kata murah.. tapi, aku tgk mahal la barang2 dia... xtau tang mana murah.. semua kedai yg aku pie, semuanyer mahal2.. kot salah kedi ker.. tak tau lah aku..

untuk tempat2 yang lain, aku buat perbandingan untuk KIPAS sahaja la yea.. Sebab tgh sibuk cari kipas.. Kipas jenama KDK untuk 4 bilah dan 5bilah. Aku minat dengan design KDK dari Panasonic..

No.
Tempat KDK - 4bilah
KDK - 5bilah
1
Nilai 3
RM 280
RM 320
2
Avalon
RM 255
RM 275
3
Jalan Pudu
RM 250
RM 270
4
balakong
RM 239
RM 267

So, untuk kipas aku dapat paling murah kat balakong sebelah kedai Toyota. Sekarang ini ada SALE kat situ.. sebab tue murah... Nasib lah time nie dia tgh wat sale. Dulu mak aku pun beli kat sini gaks.. memang murah kalo dia wat SALE...

Lagi satu kedai lampu murah kat Puchong. Kat sini pun ramai kata murah. Nama kedainya "Houses of Lighting". Tapi aku tak pie pun lagi sebab jauh dengan rumah laa.. nak kesana jauh sikit. Tapi, aku kan pergi juga untuk buat perbandingan. Sementara lampu bilik belum di cari lagi..

depan pintu masuk CIMA lighting, Balakong

signboard kedai

kpias siling biasa pun ada. Yang nie KDK 3bilah RM119 sahaja. Tempat lain aku tgk RM128.

Inlah kipas KDK untuk 4bilah. RM239 sahaja.

Antara kipas2 yg lain. Panasonic model BaYU5 pun ada.. Harganya aku tak ingat. murah sikit dari KDK.


p/s : kawan2 yang mana tau kat mana lagi kedai lampu murah leh lah share ngn aku ekk..??



PhotobucketPhotobucket

15 comments:

Zaila Mohamad said...

thanks for sharing;)

Ryn said...

berbelanja laa dgn bijak...

bgs jue survey gini...scara tk lgsg dpt info gak...bab lmpu ty zura-akil aritu dia survey2 gak..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

oit...kat nilai pun mahal gak ek Jun???

Jue @ atanayuiman said...

zailamohd >> sama2 zaila.. :-)

ryn >> aah.. kak zura pun tgh survey2 barang nak suk umah gaks nie... semestinya kena berbelanja ngn bijak KERNA dah hujung TAHUN maa... wawawa..!!~

mama_aqish >> itulah.. ramai kata murah.. tapi kita gie tgk boleh tahan gaks harganya.. itupun dah abis tawar daaa..

[I][T][A] said...

jue survey tau... nanti share lagi mana kedai yang murah... :)

Jue @ atanayuiman said...

ita >> oraits ita.. xder salah kita sharing2 kan..

fazilzura said...

jue, rs stil mahal le tu darling...

nape x g kedai lampu sebelah plaza phionex ni sgt2 ler murah .. lampu buy 1 free 1 pun ado ... lampu2 siap ado x smp rm50 pun.. kipas dlm rm150 gitu jek

fazilzura said...

ryn ... kahhh ko mmg pandai .. ye betui.. tp sume tu daku dh complete dh .. dh siap pasang dh pun

mamashasha said...

yup...satu langkah yg bijak jue...itulah bijak memilih menang memakai...ngeee

Jue @ atanayuiman said...

fazilzura >> iyer ke kak...? leh try pie terjah.. dalam plaza phoenix ker..? tapi kalo kipas KDK ader ke yg RM150 untuk remote control..? dah murah sangat2 dah tueee...

mamashasha >> bukan aper kak bed.. faham2 jer lah dah hujung tahun nie... bonus pun xdapat banyak.. banyak pakai duit.. so, kena bijak memilih supaya dapat berjimat cermat..

Mrs. Simplicity said...

pening ek jue. da ade rumah ni dah kena survey benda2 ni pulak. alya mmg takde experience lalagi. dah bayang2 rumah pn tak nmpk lagi. bole buat reference. tp sebelah kedai toyota tu ok la. dekat je dgn ofis alya tuh :)

yg penting kualiti dia. tp KDK, mmg dah jenama kipas siling yg paling bagus kan. so ok la harga tu. bape kipas kena pasang jue?

fazilzura said...

darling, bkn yg dlm plaza phionex tu... luor nye betul2 sebelah plaza tu... adoo jual perabot, lampu, kipas... perabot belah bwh.. yg lain2 tu belah atas nye.. g ler terjah.. akak nye remote ler yang.. heheheh (lampu pun remote ocey)

bEe HoNeY said...

kita sll g kedai dpn komuter serdang tu nama kedai lightcraf kot klu x slh (lupa la).kedai dia lampu & kipas sgt murah. klu motor kipas rosak pun lbh drp 3 thn dia akan col supplier g umah utk tukar/repair, sgt bagus services nya. mmg puas ati & baloi2. try la. kipas xda brand pun sma akn dpt services klu motor rosak...fre lg tau

Unknown said...

nasib nasib beli kipas ni. saya beli kipas deka. ada 2 yang dah start slow. yang lagi satu tu on suiz pon tak rasa angin langsung....

deka memang murah, tapi rasanya tak tahan lama =(

nak cari kdk atau panasonic jugakla

Linda said...

salam terjah...sob sob..saya dok cari juga kedai kipas yang murah. lebih menyedihkan bila AVALON dah tutup terus sbb kat situ betul-betul murah.

nama kedai, Grace Notion, harga kipas siling 3 bilah KDK RM130 (sederet Avalon, tapi belakang sikit dekat dgn kopi hailam tu) kipas dinding, tak de murah sgt kat situ (RM169). harga semua belum masuk GST

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...