Kawan-Kawan Saya

Tuesday, March 03, 2009

:::: Berapa mingguKah aKu? ::::

Arini dah masuk bulan Mac. Tapi aku still tak dapat jawapan lagi berapa minggukah aku sekarang ini..? Seperti yang semua maklum yang kandungan aku kali ini, ada kompikasi tarikh EDD.. Kalo ikutan last mestrual, menunjukkan aku 10 week minggu nie.. Tp, kalo ikut scanner doktor.., aku baru 7week. So, untuk confirmatin semula aku perlu ke klinik dalam masa 2wek lagi. Erm...setakay ini, aku tak der alami apa2 alahan mengandung.. aku rasa seperti biasa saje.. Loya2, penung2, nak muntah semuanya tiada lagi.. Cuma letih2 tue ada la.. Tp, itu perkara biaa bagi aku kalo balik keje letih sebab tau2 sahaja la keje kat pejabat mcmaner... Yang pastinya aku rasa badan aku makin kembang seperti rasa sudah GEMUK!!! huhuhuhu.... Perut nampak makin membuncit, punggung laks rasa mengembang ajer.... Itulah simptom2 org pregnant...

Tenguk la perut ku yang sudah mula membesar nie. Jangan heran la kalo perut aku dah besar even baru 7weeks.. hehehe... bukan aper sebab perut aku tak sempat kempis, dah kembung semula.... Insyallah next year akan ku kempiskan perut ini selama 3 Tahun.... Cerita pasal pregnant kali ini, actually aku ada hutang 28hari lagi yang perlu diselesaikan.. iaitu hutang Puasa. Sepatutnya arini aku nak selesaikan sehari lagi tp, memandangkan aku tidak bangun untuk bersahur, tertunda la arini... Dugaan betul aku nak abiskan hutang puasa kali ini sebab aku sekarang kena sindrom CEPAT LAPAR... Itulah masalah utama yang aku alami sekarang ini... Paperpun akan ku cuba untuk menghabiskannya.. If, tak dapat juga selesaikan, terpaksala aku membayarnya.... Nanti bulan Ogos-Sept Ramadhan pula menjelma... Dugaan bagi ibu2 mengandung juga untuk menyelesaikan puasanya termasuk la aku..

So, conclusionnya pregnant kali ini aku kena banyakkan berpuasa la jawabnya... sabar yer JUE... hehehe.. nak buat macamane.. dugaan bagi ku.... ARghhh ada lagi lebih kurang 5bulan aku nak selesaikan utang aku yang sebanyak 28hari tue...


13 comments:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

ibu mengandung..
aku pun tgh seram seram sejuk ni..takut termengandung dah..hahahha
fatin umo baru 7 bulan wei..

Mrs. Simplicity said...

aaa jue, puasa cepat2. nanti x larat. macam alya dulu, bulan puasa last year tgh sarat sebab da 9bulan, dugaan nye Tuhan je tau. alhamdulillah bejaya gak abis kan 30ari berpuasa. tapi makan tak hengat time bebuka. hehehe...

p/s: cepatnye besar perut jue!

Jue @ atanayuiman said...

tinie..
apo salahnyer ko ngandung lagi..
fatin pun nak adik tue...
hehehehe...

Jue @ atanayuiman said...

tue la pasal alya... sumtimes runsing gaks duk pikir banyak utang nie.... paper pun i will try...

hehehe tak sempat kempis dah kembung balik tue yg nampak cepat beso tue..

Ibu Double Q said...

akk paling suke tgk perot org ngandung..sgt cute..

Ada Dalina said...

syoknya tgk org peknen..
hehehhe...

Mr. Mrs Zaidi Diaries said...

Wah Jue banyak nyer tinggal ek pose... agaknye normal lambat abis kot darah nifas.. akak tinggal 16 hari.. jek.. sebab akak once darah nifas abih akak pose.. peh tu taklama ujung pose akak period kekekeke.. tu jadi 16 kalo tak 10 jek kot kekekeke

Jue @ atanayuiman said...

kak konah.., hehehe mmg best nengok tgk mak buyut tp, kita ler nak kempiskan semula perut tue nnt. kalo idak, org kata perut buncit.. hehehe

Iyer honey... biler lagi..??

kak wana, aah bkn banyak tp penuh tak pose sebab darah nifas jue lambat abissss.. itu yang parah nak membayar hutang tueeee...

Jue @ atanayuiman said...

kak konah.., hehehe mmg best nengok tgk mak buyut tp, kita ler nak kempiskan semula perut tue nnt. kalo idak, org kata perut buncit.. hehehe

Iyer honey... biler lagi..??

kak wana, aah bkn banyak tp penuh tak pose sebab darah nifas jue lambat abissss.. itu yang parah nak membayar hutang tueeee...

nasz said...

jue dah bpe minggu ni?? nampa perot besar la...

puasa tu ganti slow2 la. akak pn ade lg 5 hari ni. tak tau nak puasa bila, perot asyk lapar je ni...

Jue @ atanayuiman said...

itu la kak...
hehehe dah mcm 5bulan kan...??

A.I said...

nampak dh pewot kau.. ;P

Jue @ atanayuiman said...

huhuhu..!!! nak ekk..?? ermm....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...