Kawan-Kawan Saya

Sunday, March 08, 2009

::: Jalan-Jalan di Melaka :::


Semalam kami bergerak ke Melaka. Sebab utama ke Melaka adalah untuk menemani asben aku ke kelas. Biasanya korang dengar jer aku kata asben aku ke kelas kat Melaka kan...? Actually asben aku blajar part time kat OUM, Melaka dalam kos Sains Pendidikan. So, untuk minggu nie aku sajer la nak ikut dia ke kelas.. iyerla Isnin kan cuti.. sambil2 tue leh pie jalan2 kat sana.. dah lama aku tak turun Bandar Melaka. Sekarang aku tgk Bandar Melaka sungguh meriah la.. dengan lampu yang menyinar2 diwaktu malam nyer.. Walaupun malam tadi hujan, tetapi Bandar Melaka tetap ramai org. Aku tengok kat Menara Taming Sari tu, orang beratur panjang. Kereta pula org parking penuh kat luar tue... Memang sekarang Melaka lagi membangun lagi2 kat Dataran Pahlawan tue.. Aku nengok dah mcm Pavillion laks...

Ha... inilah OUM di Melaka yang baru dibuka tue.. Sebelum nie kelasnya di Maktab Perguruan Melayu Melaka.


Di depan OUM nie ada Bangunan Majlis Agama Islam Melaka. Cantik tul Bangunannya...

Selain tu, depan OUM nie ada Masjid Al-Azim.. Singgah solat dulu... :-) Sempena nak menyambut Maulidur Rasul esok, kat perkarangan masjid nie ada karnival juga...

Iman naper tue melopong ajer...??

Selepas itu, kami ingin makan ABC yang paling Marvellous!!!! dulu, kitorg suka makan ABC kat Mahkota Parade or MP yang pemes dikalangan budak2 Uitm.. Memang best giler.. Setakat nie, aku tak pernah makan ABC seperti kat Mahkota Parade nie... Apa yang menarik ABC nyer..??? haaaa.. nnt korang saksikan la apa yng best sgt ABC nie.. kalo korang tgk nnt, mesti terliur punya....

sampai ajer kat MP nie, iman pun terlentok.. ha.. biasala kena aircond yang sejuk memang mudah terlena mamat nieee....


JENG..!!! JENG..!!!

Inilah ABC nyer... ABC nya pakai gula merah wooo..!! Biasa kalo kita tengok ABC pakai sirap dan susu cair kan..? Walaupun nampak sempoi tapi rasanya.., memang tersangat la Marvellous!! meh la try kalo pie Melaka...

So, inilah menu kami... sempoi ajerk....


*** arini ahad tak tau nak pie mana laks..***


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...