Kawan-Kawan Saya

Wednesday, December 24, 2008

::: Muhammad Zulqarnain :::

siapakah MUHAMMAD ZULQARNAIN???
panggilan mesranya NAIN.. erm.. inilah sorang-sorangnya anak buah .. merangkap cucu pertama mak and ayah aku.. dia dilahirkan pada 13 ogos 2007.. sekarang umurnya 16bulan or 1thn 4bln.. beza setahun ajer ngn iman.. apa yang aku nak citerkan pasal nain nie.., nain nie dilahirkan tidak cukup bulan.. awal sebulan dia telah dilahirkan.. sekarang nie ayahnya yang menjaganya sebab mamanya ada di perak, lecturer di utim sri iskandar.. almaklumla baru dpt posting... kemana2 saja la dorang anta.. nak taknak kena la ikut... sekarang nie mamanya sedang sarat mengandung 8bulan.. ujung januari nnt nain bakal dapat adik la... kebarangkalian akan dapat adik boy... haa??? boy lagik..?? hehhehehe abisss la umah mak aku nnt penuh ngn baby boy.. hehehe ngn si nain, iman lagi n bakal adik nain lagi... hahahaha semuanya hero2 belaka... kalo semuanya jenis macam nain.., kelam kelibut la umah..

Nain nie seorg budak yg sgt aktif... dia tak pernah kenal erti penat.. ada jer benda dia nak wat.. sesapa yg menjaga dia, tau la ligatnyer mcm mana.. dia tak nak nakal tp dia seorg yg sgt aktif.. tangga kat umah tue, sehari 10kali dia leh ulang alik.. kalo orang masak dia pun sibuk ker dapur.. kat umah tue kalo kemas.., sekejap ajer akan jadi tongkang pecah... semua benda akan digapainya kemudian akan dicampaknya... tangan dia teramat la tangkas.. kita pegang tgn sebelah.., tgn lagi sebelah sempat mengapai benda lain.. sabo ajer la..

dengan iman.., dia tersangat la geram... kalo suruh sayang.., pandai dia sayang.. lepas tue dengan sepantas kilat tgn dia mst akan melepuk si iman.. ada sekali tue dia terlampau geram, dia gigit si iman yg tgh nyenyak tido.. iman terus menjerit... selain itu.., dia juga suka mengigit org jika dia terlampau seronok... nain nie mmg ligat org nya.. bak kata paksu nyer " kalo la dapat nain 10 org, tak tau la camner.. nak jaga dia sorang pun da pengsan" hahahaha!!~~ bayangkan kat umah tue ada 7org... lepas sorg2 jaga dia semuanya pengsan lepas tue.. dia jer yg tak pengsan2 lagi... kalo lik dari mana2.. semua penat akan rehat dan tido... yg nain nie leh lagi wat macam2 keje... adusss...!!~~
sabo ajer la...

Yang best tentang nain nie.. orang tengok muka dia mst kata dia anak mat salleh.. ahahahaha!!~~ mat salleh mana agaknya..?? mat salleh malaysia ajerk.. hehehe... mcm2 org kata pasal dia... ada yg kata mak nyer berkenan ngn mat salleh la.. tanya makan aper dpt anak putih n rambut merah... kawan aku laks leh kata yg kitorg warna kan rambutnyer.. hehehe takder keje nak warnakan rambut dia.. memang semulajadi la... ada tue yg pregnant, leh laks amik aura nain masuk ke perutnye.. nakkan anak muka mcm nain... sabor ajer la... yg paling best skali.., siap ada yg speaking lagi ngn nain nie.. nak jadikan citer, masa pi raya kat umah sedara ayah aku raya yg lalu.., kebetulan anaknya yg kawin ngn azizah arifin tue ada skali..., so, anak2 dia ajakla nain main2 pastue dorang leh speaking lagi ngn nain... jgn katakan speaking.., nak ckp pun nain tak tau.. alih2 yang kuar dari mulut dia adalah ATOK!!! hehehe tergelak diorang dengar...
budak2 tue ingatkan nain nie anak mat salleh...

paperpun.. dengan kehadiran nain memang sangat menghiburkan kami sekeluarga sebab kat rumah tue memang takder budak kecik.. sejak nain lahir, dialah menjadi tumpuan semua orang termasukla nenek-nenek sedaranya.... bak kata atoknya "nain nie leh jadi pelawak la" lagi kita suka lagi la dia buat mcm2 lawak dengan lagaknyer... ~~~

inilah MUHAMMAD ZULQARNAIN BIN MUSZAILI..

nain n iman.. nampak iman lagi besar... nain nie mmg kecik ajer orgnya.. berat pun baru 8.5kg wpn da 1thn 4bln... hampir berat ngn iman da..


beginilah nain kalo da geram ngn iman..


dua org cucu mak n ayah aku... iman dan nain.. nama panggilan nak dekat sama2.. selalu tersasul antara iman dan nain...

3 comments:

Anonymous said...

asal muker iman yg bwh skali tu :
die mcm tkut jer gan si nain tu..

Anonymous said...

smuga iman n nain jadi cucu yang soleh!

aTan and JuLies @ aYu said...

ekekeke.. aah.. memang takut pun ngn si abang nain nie.. suka sgt kaco iman.. hehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...