Kawan-Kawan Saya

Monday, January 07, 2013

Masalah Tiada Air...

Apa jadi kalau tak de air? orang kata biar takde letrik jangan takder air.. kalau takder air, macam2 benda susah nak buat apatah lagi yang melibatkan nak membuang air kecil dan air besar. Seperti semua tahu, di kawasan ampang mengalami masalah bekalan air. Atas sebab apa??? itu tak pasti tapi yang di dengarkan disebabkan empangan di wangsa maju pecah.. pelik.. pelik rasanya dah 10hari masalah ni. Takkan tak selesai lagi????

Susah wooo takder air. Sian mak dan ayah aku kat umah. Dah la oraang tua, ni pihak Syabas takder anta air pun dalam masa seminggu. Kata nak antar tapi tak nampak pun.. Nasib la orang bujang sebelah hantarkan air untuk mak ayah aku.. Terima kasih banyak2.

Kebetulan semalam baru nampak berbiji lori tangki air datang. Syukurrr..! dapat lah juga menadah apa yang patut. Bilalah agaknya nak selesai masalah ni ekk..? aku paling sian orang yang duduk umah flat. lagi2 depan umah mak aku tu. Falat takde lif. Bayangkan nak mengangkut air sampai ke tingkjat 5.. Mampus!


memasing bawalah segala tong, baldi yang ada untuk menadah air.. sian kamiiii..


Hopefully pihak Syabas dan kerajaan Negeri Selangor cepatlah selesaikan masalah ini. Susahkan para pengguna dan penduduk lagi2 untuk orang tua-tua dan duduk di umah flat... huhuhu!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...