Kawan-Kawan Saya

Sunday, July 14, 2013

Diari Ramadhan 4 : Cari Kain Baju Raya

Assalamalualaikum....

Semalam masuk ramadhan ke 4. Pagi tu sahur mcm biasa. Panaskan lauk semalam dan makan tu jerr. Pagi tu asben aku ada sekolah ganti. Jadi, tinggallah kami 3beranak di rumah saja. Watkan sarapan dorang dan basuh baju serta lipat baju yang yang dah lama tak berlipat.

Petang sikit, barulah kuar rumah dalam pukul 3ptg. Nak cari kain wat baju raya aku. Nasib dah call tailor tanya dia terima lagi tak. Dia terima lagi. Nak ke jalan tar tak lah kot. Di sebabkab aku malas nak bersesak2, so aku ke the mines la. Kat situ ada kedai kain tewah. Beli kat situ jer laa.. lagi pun pas tu nak ke equine laks anta kain tu kat tailor. Cukup la 2 pasang yang hantar sebab sebelum nie dah hantar 2 pasang.

Tahun nie kita pakai plain jer. Tema raya tahun nie....

Lepas ke tewah, terus nuju ke giant laks. Try la cari kot ada baju melayu budak yang leh sedondon kan... tapi hampa, takde. Yang ada baju untuk lelaki dewasa. Amik juga la. Sebab kang nak cari tempat lain susah pulak. Lagi2 nak cari kaler yg di ingini. Bukan main payah nanti. Lagi2 dengan situasi aku skang nie yang dah malas nak bersesak2 dengan orang ramai. Amik jer mana ada.

2 org budak yang memang malas jalan. Berebut2 nak duduk stroller. Lagipun kalau lepas kan, dah rupa ayam kuar reban.... laju jer berlari ke sana sini. X larat dah nak kejar.

Lepas ke giant, terus kuar dah ke arah equine untuk hantar kain. Nak mengukur kat the mines tak la. Sebab malas... dah dapat apa yg di nak terus kita balik jer la. Pastu kita pikir nak berbuka kat mana pulak. Sepertu biasa, perasaaan makan memakan makanan yang sedap dah hilang. So, aku buntu nak makab apa. Biarla kemana saja asben aku bawa nnt.

inilah kedai jahitnkat equine tu. Kedai jahit orang india. Dia jahit memang cantik dan kemas. Harga berpatutan.... hopefully siap lah baju aku nnt. Selalu dia siapkan cepat. 1-2minggu jer.


Lepas kuar dari kedai equine, memasing mikir nak berbuka kat mana. Disebabkan cuaca pun hujan jer.. so, terus direct balik sepang dan cari kedai makan kat sana je la. Sebelum tu singgaj petronas solat asar dulu. Sampai kedai ngam kul 7ptg. Order sampai ngam time berbuka. Oklah. Terus berbuka je kat luar je semalam.

Menu berbuka aku semalam. Nasi goreng cili padi dan sup ekor. 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...