Kawan-Kawan Saya

Tuesday, July 16, 2013

Diari Ramadhan 6 : Menu Berbuka Puasa Pantas!

Assalamualaikum..

Rutin harian sepanjang bulan Ramdhan dengan bukan bulan Ramdhan tetap sama. Cuma bezanya kena keluar awal sikit dan kena rushing balik rumah. Lepas tu skang kat simpang 4 traffic light dengkil takleh dah jadi budak baik follow jer. kena ikut jalan pitas sikit supaya cepat sikit sampai opis dan sampai rumah.

Pagi2 pukul 6.30pagi-6.40pagi dah kena keluar rumah. Sebabnya kena hantar iman dulu kat Presint 11 lepas tu bawa izzul sekali ke opis. Izzul memang aku letakkan kat taska opis JPN jer. Sampai opis biasanya pukul 7.30pg-7.40pagi. Sedang elok la sampai opis untuk hantar izzul dan buka sistem. Start kerja jam 8.00 pagi.

Belah petang pulak, tepat jam 5ptg memang dah terpacak depan sistem kedatangan supaya dapat punch awal dan boleh terus ke taska amik izzul dan lelaju ke kereta untuk ke presint 11 pulak amik imaan. But, sejak bulan posa nie pulak izzul buat hal.. nak main lari2 dulu kat kereta. kena kerja dia dulu baru nak kereta. kita dah la nak kerja masa. dia pulak nak main.. sabar jer la.

Semalam, Ramadhan ke6 aku tak amik iman sebab ayah dia amik. kebetulan ayah dia dtg putrajaya ada hal.. so, terus amik iman. dan petang tu, aku leh zassss terus gerak balik rumah.

Bos besar kat belakang. Hati2 ibu nak bawa laju nieee.. hehehe

Sampai rumah, sempat singgah pasar malam sebab nak beli udang. Aku beli udang laut 6ekor RM9 tu.. nak buat butter prawn punya pasal kan.. beli jer la.

so, hidangan berbuka aku semalam :

Ikan kembung masak tempoyak. sayang takde timun cina. paksalah pakai timun biasa jer


Butter Prawn

 
sempat juga aku buat tahu sumbat sembat teringin punya pasal.  
 
itu sahaja menu ramadhan ke6. nak masak bebanyak tak sempat. ni pun masak ngam2 jer waktunya. dah rupa masuk Masterchef pulak aku rasanya. dalam masa 60minit jer aku kena sediakan makanan untuk berbuka. hehe.. 
 

2 comments:

nome said...

sedap2nya menu jue masak...bleh memberi akak idea nak masak nih...cantekkk!!! rajin jue nih...

Jue @ atanayuiman said...

kak nome >> bulan posa je rajin. bulan tak posa malas.. dan jarang masak. almaklumlah asben tak nak makan malam kan... so, bulan posa la dapat msak best2 sikit. gigih masak sebab sendiri nak makan juga.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...