Kawan-Kawan Saya

Monday, July 15, 2013

Diari Ramadhan 5 : Puasa Di Hujung Minggu


Assalamualaikum wbt..

Ramadhan ke 5 sudah. Hari ahad, asben aku sekolah juga tapi bukan sekolah ganti ada kelas tuisyen dengan anak murid pulak. so, pagi tu macam biasa juga la. siapkan breakfast budak 2 orang tu dan sambung lipat baju lagi. Hari ni settle kan baju anak2.

Agak2 berapa lama aku tak lipat baju? hehehe... syyyhhhh! baju belah atas tu di asingkan sebab izzul tak leh pakai dah. baju iman akan beralih pada izzul. dan baju iman... baju baru topup sikit2.

Sehari suntuk hanya duduk rumah sahaja. Tak ke mana sebab malas nak keluar. so, petang tu masak la menu berbuka sedap sikit la.. sedap ke? Wahhalhualam orang berpuasa masak kan. pepaham jer la.. lagipun sejak mengandung nie, asalkan aku masak je semuanya masin. kenapa ekk??

Juadah berbuka kami :

Ikan keli + ikan kembung bakar


kuah pencecahnya

sambal goreng

jantung pisang rebus

 
 dessert : cempedak goreng ranggup.
 

2 comments:

@lfidah @dim said...

sedapnya cempedak goreng..nmpknya anak ketiga kita tak sebayalah kan.1st dgn 2nd sebaya

atanayuiman @ Jue said...

kak fida >> hehe selamat berposa kak. itulah.. terawal la pulak kan.. nak wat camne. seru dtg dulu. bila nak tambah ahli keluarga laagi?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...