Kawan-Kawan Saya

Wednesday, July 24, 2013

Diari Ramadhan 14 : Terlepas Sahur


Assalamualaikum wbt..

Puasa ke 14 tertinggal sahur. sedar2 lagi 5minit nak azan  dah. cepat2  masuk bilik air basuh muka dan kumur2 dulu. sedang elok makan sebiji kurma dengan air suam dah azan. sempat sahur tu jer. 1st time terlajak lebih sikit. Adugai! hopefully sempat la bertahan sampai petang nie. Hope baby pun ok.

saya dah 21 week. kali ni pregnant berat 65kg jer. dulu tgk balik dah 70kg. hehe..
xtau la maybe sebab kurang selera makan kot. perut pun ramai kata kecik berbeza mengandungkan 2 hero dulu. hope baby ok. takut pulak bila dengar baby kecik.Naib baby dalam perut aktif sangat. kurang sikit rasa kerisauan

balik kerja amik budak2 nie mseti kena ada upah. kalau x, mcm2 ragam di buatnya. menngis la, membebel la, nak mcm2 la.. nak bawa kereta punxder konsentrasi. masing2 tengah layan nini coklat celup2.

Sampai rumah, badan dah x berapa larat sangat tapi gigih gak masak untuk berbuka sebab x lalu nak beli makanan di pasar ramadhan. menu berbuka semalam telur itik masak cili api belimbing bulu, pucuk paku tumis pedas dan ikan tembakang goreng.

telur itik masak lemak cili api belimbing buluh

sayur  pucuk paku tumis pedas

ikan tembakang goreng

ni aktiviti budak2 selepas berbuka. sorang sibuk melukis dan sorang sibuk layan youtube.

2 comments:

@lfidah @dim said...

akak pun terlepas sahur..huhuhu

shark said...

hehe..tu perkara biasa bg saya kalo suami outstation..
malas gila nak bangun sahur..
sudahnya aku sahur 2 pagi..;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...