Kawan-Kawan Saya

Monday, July 22, 2013

Diari Ramadhan 11 & 12 : Balik Kg Sg Besar


Assalamualaikum wbt.

Aktiviti bulan puasa untuk minggu ke2 ni adalah balik kg asben di sg besar.Baliknya hari sabtu sebab pagi sabtu asben aku ada kelas tuisyen di sekolahnya. ;ebih kurang jam 12tghari baru gerak balik ke Sg Besar.

Sahur sabtu aritu ialah Nasi Arab Saba. Rezeki bulan puasa. Di sedekahkan oleh rakan cikgu di sek asben aku.

budak paling excited bila nak balik kg sebab dia tau CUTI.....!

sebelum sampai kg singgah bazaar ramadhan dulu kat pekan sg besar beli juadah berbuka terus. Okla harga yang berpatutan di param sg besar nie. kuih masih lagi 3 - RM1. Beli 3 ketul pajeri nenas baru RM2. Member beli pajeri nenas kat pasar ramadhan putrajaya 4ketul - RM5.


Inilah kg sg besar asben aku.. hehe.

pagi ahad adalah aktiviti mengemas kawasan rumah.

budak bandar sibuk mencari ayam dan kucing. ekekeke!

Balik KL lebih kurang 3ptg. Sempat singgah parit 13 beli ikan sungai yang baru di tangkap. Fresh lagi! pastu singgah pasar sg hj dorani. beli sayuran kg pulok. harga sangaaaaaat murraaaahh!

Sampai sepang time dah berbuka. berbuka dalam kereta aje sebab nak terus ke Tesco terjah susu dutch ladu murah! Tapi, hampa sebab dah habiss... huhuhu... 2pek RM38 jer free milk mug. Di sebabkan x nak balik tangan kosong. belilah juga untuk umur 6thn punya. iman leh minum. tak salah amik lebih dari usia.

inilah dia pek yang murah tu. katanya promosi sampai 25/7/13. takpe, esok tengok lagi. maybe semalam sampai lewat sangat kot.. kot ada kuar yang baru.

 
lepas ke tesco baru cari tempat nak makan berat. kecewa aku dengan nasi goreng daging pedas nie. xtau la. malam tu aku cirit dan muntah2... huhu nasib pagi ni ok jer. xder muntah dah..
 
 

2 comments:

nome said...

jeng jeng jeng.....pheeewittt!! ADA ORANG PAKAI KETA BARU LAHHH!!! menyahang2 kaler EXORA BOLD dia....cayaklah! WELCOME TO EXORA'S CLUB!!! akak tak nampak lain dah...akak terbau2 keta baru orang tuh....cayaklah!

ADA ORANG PAKAI KETA RAYA! :D

atanayuiman @ Jue said...

kak nome >> hahaha.. perasan jer kak nome. ekeke.. puas dah survey. pilih yang betul2 menjamin kan $$. hehe alhamdulillah rezeki 2013 dapat cik gebu yang baru. cik debab lama tetap simpan juga..... tq kak nome for your advice ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...