Kawan-Kawan Saya

Friday, July 19, 2013

Diari Ramadhan 9 : Roti John Pemanggang Ajaib Dan Ikan Tenggiri Masak Kari


Assalamualaikum..

Ramadhan ke 9. Mood nak memasak kembali semula. Semalam kebetulan sampai rumah awal sikit dari biasa. Alah awal 10minit jer pun. ekekeke..

Dalam pikiran memang nak masak ikan tenggiri masak kari ala mamak jer. tetapi ketibaan rajin datang bila ke Kedai 1Malaysia. aku beli la roti untuk buat roti john. Hopefully sempatlah buat roti john. Nasib sempat.. memandang kan selalunya pemanggang ajaib aku nie berasap taip bulan posa jer. hehe.. bila tak bulan posa berasap juga tapi agak jarang. pernah tersimpan sebulan tak bersentuh pun.

So, kembali ke pemanggang ajaib. Cepat, Mudah dan Senang.. Wacehh!

Nak buat roti john, kita tumiskan dulu bawang dan daging cincang letak serbuka kari sikit. Tumiskan dengan mentega baru naik bau...! Lepas tu, baru di campurkan dalam telur.

Rupa roti john aku yang sedang di masak. No beli2.. buat sendiri je senang. 
Panas lagi bila nak makan!

Taaaaraaaa... MY ROTI JOHN!  letak mayonis lebih sikit.. daaapp!

My ikan tenggiri masak kari ala mamak. no santan ye! cili api kasi taruk sikit baru terangkat!

sayur sampingan : Kacang botol tumis


pssstt : dulu buka posa makan bertambah2. skang makan sekali makan pun dah kenyang ya amat! Alhamdulillah....

2 comments:

fazilzura said...

good2.

nome said...

terbaek la ju!!!

nak try la buat roti john kat umah...thanks bg idea yg bernas lagi melazatkan :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...