Kawan-Kawan Saya

Thursday, October 14, 2010

18 week @ 14 Okt 2010


* Minggu 18


Bayi Anda
Kulit bayi anda ketika ini masih lagi berkedut kerana mereka belum pun mengumpul lemak. Dia juga sangat aktif bergerak. Bayi anda juga mula peka terhadap bunyi-bunyian daripada luar. Oleh yang demikian, janganlah terperanjat jika tiba-tiba bayi anda menendang setelah terdengar bunyi kuat yang tidak anda duga. Bayi anda kini berukuran kira-kira 21 sm dengan beratnya 235 gm.

Tubuh anda
Ketika ini anda sudah semakin dapat rasa pergerakan anak. Dalam masa yang sama, ibu hamil juga mungkin mengalami masalah untuk bernafas. Hal ini terjadi kerana semasa hamil, membran dalam hidung akan membengkak seterusnya mengganggu peredaran udara masuk ke dalamnya. Selain itu, lelehan faraj juga semakin bertambah. Sepanjang trimester kedua ini, anda akan dapat mengesan beberapa perubahan sampingan yang ketara pada tubuh selain daripada pertambahan berat badan. 

yaaaa.. betull..!! skang rasa baby sungguh aktif bergerak2 dalam perut nie..
 Pagi tadi dah buat check up di HUKM.. Semuanya ok... Cuma uri still kat bawah lagi.. Dlm scan nampak baby tgh bergerak2.. sungguh aktif sekali kamu yeaa.. :-) 

Dgn seronoknya.. aku tak perlu buat MGTT di HUKM.. Tunggu result dari KK jerr.. Alhamdulillahhh.. Part paling aku suka sekali... hahaha... Tak payah minum air gulaa...

Skang tgh banyak blogwalking about pregnancy... sonok.. mcm2 info ada.. 

Next check up : 23 Disember 2010

2 comments:

Anonymous said...

wah besh nye rs bby dlm perut.. windu waktu itu

Jue @ atanayuiman said...

k.zura >> insyallah.. tak lama lagi k.zura pulakkk... amiinn.. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...