Kawan-Kawan Saya

Wednesday, October 13, 2010

Penjagaan muka semasa mengandung...


Salam semua..
kembali bersiaran semula setelah sekian lama menyepikan diri..
dah mcm biskut pulak kejap ada kejap takde.. hehehe...

Actually, seawal pregnant aku mengalami alahan yang tak tau nak cakap mcmaner..
muntah, loya, pening.. semua ada.. cuma tak teruk sgt laa.. then, alahan malas pun membukit gaks masa tue..
alahan mengantuk pun sama juga..

dan yang paling aku rasa tak BEST.. alahan muka naik jerawat yang agak teruk juga...
waaahhh!! tak sanggup nak nengok muka kat cermin... muka dah pun meninggalkan kesan yang susah untuk di hapuskn.. bila muka dah berjerawat, nak tepek bedak pun malas.. so, setiap kali kuar, muka tak bermakeup.. sampai pegawai ada tegur.. nape muka mcm org berpantang..???? waakakakaka..!! Tak sanggup maaaaaa..... Nak bergambar apatah lagi.. takde mood memanjang.. so, camera tak berusik lah jawabnyaaa.. heehehhe.. itu yang mood nak mengupdate mood takde..

NOW....

ketumbuhan jerawat makin kurang but kadang2 still kuar lagi yang kecik2.. So, untuk langkah berjaga2 dan langkah merawatnya.. aku dah decide nak pakai set penjagaan muka setelah sekian lama aku tak menggunakan sebarang set penjagaan muka kecuali aku membasuh muka dengan pencuci Neutrogena sahaja...

Dan aku pun dah memilih set ini :

Set Safi Rania GOLD tajaan from my hubby.. hehehe..

Amik ko..! sekali 3 pakej aku amik.. hehehe.. asben kata amik jer la semua tue.. dok pikir2 nak amik yang mana... so, untuk menjaga derhaka... aku pun amik.. hehehe... Kata set ini, perubahan akan di alami dlm masa 3week.. so, kita tunggu dan lihat jer la ekk..

Adakah set ini serasi dgn ku...?? tunggguu. akan ku tunjukkan hasilnyaa...

antara produk yang pernah aku gunakan sebelum nie :
  1. BML (produk 1st yg di gunakan.. sponsor by my mum)
  2. Nouvelles Visages
  3. Sendayu Tinggi
  4. De Wajah
  5. Olay
  6. Loreal
  7. Tia Amelia (produk last aku gunakan)
Dalam banyak2 produk di atas, yang paling berkesan dan memberikan perubahan kepada muka aku ialah Nouvelles Visages. Tp, awal2 pengunaan pemakaian, kena tahan kesan nya.. mengelupas. dan lepas tue.. OK dahh.. Muka ku mcm baby doll dulu (waahh! perasan gitu).. hehehe.. bukan aku kata.. org lain yang kata tau.... Tapi, sejak berhenti pakai, muka ku dah tak seperti baby doll daa... so, kena pakai berterusan la jawabnyaa.. Tak sanggup dah maaa.. nak tahan kepedihan yang di alami masa permulaan pemakaian set tersebut... Beautiful is pain.. TAK SANGGUP daaahhh..!!

Muka terkini yang tak ber make up.. Nampak sangat kesan2 jerawat timbull..
menimbulkan kesan hitam pada mukaaa.. huhuhu..!!Kan best kalo kulit secantek kulit iman... hehe

p/s : bila muka bersih tulus mulus baru sonok nak bergambar.. hehe

8 comments:

shah-ila-ain said...

aiii...jue...alahh ciannyerr betull lahh jerawat naik kat muke jue erkk...hehe..ade cann nak dpt anak gegell nie...org kate anak gegel amik seri muke mak dia..hehe...
baiknyerr cekabe kamooo...siap belikan wife dia set penjagaan kulitt lagikk...jue pakai dulu erkk akak nak tau gak perubahan dia...set tu utk org2 yg mcm kita niekan...bila dah beranak n menjadi ibu nie memang malass nak menjaga muka sendiri...tu 3 set berapa regenyerr tuu...

mamashasha said...

jue, akak dulu pregnant kan shasha mmg tak gemo nk berbedak apatah lagi nk bermake up! hehe ragam mengandung kan...takpe sekejap je....bb girl la ni...pas bersalin nnt kembali la wajah yg gebus tu...dun worry...

NV mahal tak jue? tak pernah try..

cepat je komen ni...haha ate tgh blog walking nih....dah dtg mood update blog ye jue...bagus2...hhehe

Jue @ atanayuiman said...

kak mel >> tak kisah gegel ker boy.. kalo gegel kira bonus la.. sebb dpt sepasang.. kaloo boy, jue lagi suka sebab iman ada kawan nak bergusti.. heheh..

tapi, jerawat mmg membuatkan confidence merundum la kak.. tak suka!!!.... huhuhu...

akak camner pregnant kalio nie..??

kak bed >> itula.. mcm2 alahan ngandung nie... Tapi, tgk org lain ngandung, muka bersih suci murni jerr... ada yang cantek lagi tue.. leh wat photoshoot lagi.. kan best cam tueee...

NV tue leh tahan la harganyaaa.. tapi leh pakaiu lama takper..

skang nie tgh membangkitkan semula mood berblogging.. ngeh3.. hehe

Zaila Mohamad said...

Jue, bila due??
Zaila hujung bulan 3 tahun depan

Jue @ atanayuiman said...

zaila >> jue due 14/3.. ooo preggy juga ekk..?? tahniahh! lebih kurang jer la kita.. due berapa hb tue..??

Mrs. Simplicity said...

banyak nye produk jue guna. safi rania tu adalah pilihan yg tepat! hehehe.. sebab ada nama nia. :)

Anonymous said...

kenapa tidak awak pakai amway jenama artistry dia mengandungi kandungan alam semulajadi antioksidan saya pun mengunakanya sebelumni muka saya pun ada masalah naik kemerehan alahan gatal sakit tapi bila pakai produk ni dlm masa 3 minggu berkesan hingga sekarang saya memakai youth x tend untuk penuaan kulit lebih licin saya tak nak pki produk selain amway dah serik coz pada asalnya salah pki produk ler

nad said...

Masa mengandung memanglah kulit akan jadi bermasalah. Saya ni bukan setakat ada jerawat tapi memang nampak kusam sangat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...