Kawan-Kawan Saya

Sunday, September 11, 2011

tak pernah terpikir nak kira jumlah stok EBM...


asal weekend jer lik sepang. kehulur ke hilir bawa stok susu. itulah rutinku every week.. balik sepang bawa stok yg dah di pump pada minggu tersebut. dan balik semula ampang, bawa stok ebm lama. iyerla nak pakai mengikut tarikh pump kan.. terpaksa la berbuat demikian memandangkan skang aku still kat ampang lagi...

kali nie balik bawa stok, terus rasa mcm peti dah semakin xmuat dah.. maybe susunan aku yang tak betul kot.. alhamdullillah.. walaupun tak memerlukan deep freezer lagi, stok masih lagi mencukupi.. takut gaks nak membeli deep freezer.. sebab budget lum mai lagi.. huhuhu.. xper, nasib peti ais mak aku masih leh membantu juga.. dan mungkin peti kat umah aku besar sikit.. sebab tue leh menampung lagi..

tapi, dalam pikiran aku takut juga.. tetiba black out dan peti tak ter on.. abiss la aku.. itu yg paling aku takut.. pernah satu masa dulu.. disebabkan iman tak tutup peti belah bawah rapat, susuku 80% cair tauu.. nak nangis pun ada juga... nasiblah susu still beku ada cyrstal2 gitu.. atas pembacaan aku, jika keadaan macm tu, susu masih boleh diselamatkan lagi... fuuhh! alhamdulillah.. kebetulan masa tue lik kg sg besar.. nasib balik sehari jer tau.. ikutkan xnak lik sepang dah pastu.. tetapi ati tetiba rasa nak lik sepang juga.. nasiblah balik.. kalo x, mau menangis x kesudah aku di buatnya... takut weh! dan sekarang, setiap kali nak lik or nak keluar, mesti check peti dulu..

semalam bawa lik stok dr ampang, nak susun dlm peti terus terpikir.. berapa kesemua jumlah stok ebm aku nie.. org selalu tulis berapa stok yang ada.. dan tetiba rasa nak kira stok aku.. ekekeke.. 1st time aku mengira stok susu aku nie.. jumlah keseluruh stok dr julai-ogos ada 587oz.... bila nengok banyak nie, tetiba rasa bertambah rajin pulak nak pump pasni.. ekekek.. iyerla.. sepanjang raya aritu aku x pump langsung. aku hanya pump time keje jer.. weekend pun mmg xpump juga.. sebab malas.. skang nie nak rajin balik la.. hehehe.. iyer ke..??

 susunan yang tak berapa tersusun nie.. camno nak letak stok yg di bawa kan..?


 stok dari ampang untuk last week punya nie

selepas di susun semula. baru lah nampak tersusun sikit..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...