Kawan-Kawan Saya

Friday, September 09, 2011

kisah kacang parang...

alkisah berlaku pada last week. masa tue baru balik dari kg. sampai sepang, pikir nak masak apa. pastu teringat lah yang asben ada tanak pokok jenis kekacang. katanya tak silap pokok kacang botol or kacang botol. Sebelum lik kg, ada tinjau aku tengok dah berbuah.. maybe lik raya leh la petik wat masak... itu yang bila balik nak la masak. sekali nengok.. laaa.. kacang parang rupanya. 

dok2 pikir nak masak pe la nie. xpernah tengok orang masak kacang parang.  sampai aku google pun xjumpa orang masak kacang parang.. huhuhu..! last2 cakap ngn asben, abg xyah la tanam pokok kacang parang lagi.. xtau la nak masak apa.. takpe, nnt abg tanam kacang botol or kacang buncis.. katanya...

 inilah rupanya kacang parang

ini hak yang menjalar kat pagar. kat bawah tanah pun ada lg. errmm.. ntah la.. xtau nak buat apa ngn kcg parang nie.. any idea?

yang aku tau kudap2 nie jer la org buat.. tapi, xreti la pulak nak buat cam nie. huhuhu..!!


2 comments:

fazilzura said...

emmm haah le jue, kcang parang nk masak cmner? or leh wat ulam ..

Azhariah Zuber said...

suka kacang tu...tapi tak tau nama dia selama ni..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...