Kawan-Kawan Saya

Wednesday, July 07, 2010

petttchaaa.. pettcchhaaa..

peetttchhaaa.. petttcchhaaa..!!~ 

Perkataan iman.. Yang sesiapa baru dgr mesti tak paham apa yang di cakapkannya itu..

Apakaaahhh...??? Nak tau apa dia..??

Moh tgk vclip ini..

sila klik play yeaa..


Peetcchhaa. petchhaa... 
bermaksud :
KAPAL TERBANG

Setiap kali kalo kitorang kuar akan nampak kapal terbang lalu lalang. iyerlaa.. dah duk sepang.. mesti akan nampak kapal terbang lalu lalang. Leh nampak kapal terbang naik lagi. Laluan yg biasa kitorang lalu adalah tempat kapal terbang mula naik. So, akan nampak jelas la kapal terbang tue. Iman memang suka tgk kapal terbang. Setiap kali dia nampak, mesti dia akan terus menjerit  "Peetcchhaa. petchhaa..." 

 nak sebut kapal terbang tak reti lagi.. so, jadi "Peetcchhaa. petchhaa..." .  sampai menyembur2 cakap dia... hehehe...

Masa kejadian, selepas register taska. hubby aku anta ke opis. Pagi sebelum excident. :-)


p/s : Alhamdulillah iman dah sihat... :-)


5 comments:

shah-ila-ain said...

sgt comellll hikhik......mesti dah besar dah dak iman ni....rindunyerrr nak tengok dia...
tgh belajar ckp ni suke melayannyerr...hehe..

suhida said...

alhamdulillah...hrp2 iman da ok.

alyyani said...

mana dtg perkataan petchaa tu jue? tgh fikir2 gak ni. hehehe.. comel je suara iman. ish, rindu lak kat nia nih. alhamdulillah iman dah sihat. nia lak batuk. huhu...

alfa juliet said...

yg ppenting kita jgn ckp pelat mcm anak..terus ckp macam biasa je.lelama dia bleh ikut

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

kak mel >> besar macam ain juga,..aah.. macam2 dia tgh belajar ckp. suka pula layan dia cakap.. hehe.. ain sihat kak?

k.su >> alhamdulillah sihat. thank u kak atas nasihat akak :-)

alyyani >> dia nak sebut kapal tebang tak reti.. ntah camne jadi petchaa petcha pulak. kelakr je. byk kali ajar sebut betul2.. pekataan tu juga yang kuar...

alfa >> insyallah.. selalu ckp biasa je ngn dia.. tapi pelat pulak jadinya.. xpe laa. layan kan aje.. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...