Kawan-Kawan Saya

Monday, December 05, 2011

Memborong di Pureen Stock Clearance

Sabtu lepas, dengan semangat waja pagi2 dah gerak ke PJ semata2 nak pergi Pureen Stock Clearance. Setiap kali jualan x boleh lepaskan peluang. ada jer peluang mst nak pergi.. hehehe tahun nie, 3x sales, 3x juga aku terjah. Aku suka sales nie sebab berbaloi.. apa yang berbaloi..? mestilah nak memborong baju murah2 dan juga toileteries..

Kali ni aku pergi membawa pesanan dari akak aku dan adik ipar juga yang dalam pantang. nak membeli tue xla sangat sebab dah selalu sgt pergi kan.. but, aku tetap suka..! hehehe.. sampai depan gate dah ramai org menunggu pintu di buka. tunggu sampai 9.30am barulah pihak pureen bg org ramai serbu. nak masuk poun sesak juga..! kali nie pergi bawa iman sebab dia nak ikut. nasib dia sgt behave dan dia pun serik nak pergi lagi.. ekekeke itulah nak ikut sgt. sesiapa yang ada anak tue, jangan lah bawa.. sian kat anak di samping susah kita nak membeli nanti.. seriusly jgn bawa okeh!..

dari dulu sampai sekarang perbezaan yang aku nampak dari segi org yg dtg.. dulu tak bersesak pun.. tapi sekarang nie kalo pergi dah jadi mcm SARDIN..! sangat padat dan mampat org yang dtg.  nak pilih baju pun tgk kena celah2 jer.. huhuhu...! bab yang lain semuanya sama.

kali ni aku dtg memang nak serbu baju2 RM6 sepasang shj banyak2.. baju budak perempuan banyak cantik2 tau... jelessss..! kenapalah baju dak laki susah nak dapat yang smart2.. so, apa lagi aku amik la baju untuk umairah dan qalisha. ikut pesanan dari ibu2 dorang.

dan inilah hasil rembatan sales pureen aritu :

ini baju untuk Qalesy. sepasang RM6 semua baju kecuali yang dress putih nie mahal sikit RM25.

yang ini untuk umairah.. sepasang baju RM6.. 

yang ini untuk izzul. RM6 sepasang untuk jumper dan baju oren. baju biru RM8. tak puas hati aku sebab baju dak laki susah dapat yang smart.

baju untuk iman pun dapat. sepasang RM6 juga.. 

dan yang lain2 nie juga.

dapat sepasang kasut untuk izzul yang comel nie RM5 jer.

so, total semua RM256 jer abisss.. berbaloi kan..? dapat 16 pasang baju dan barang2 lain juga. memang sonok shopping sales nie sebab murah dan main rebut2.. hahaha..! sapa tak tahan dengan suasana mcm nie, jgn lah dtg.. nanti u all x tahan dengan keadaan di sana. sgt2 crowded..

but, yang tak best bila time pihak pureen nak letak stok2 baju.. ada sesetengah org tue terus amik sekelompok baju tue dan terus letak dalam beg dan pilih kemudian.. sebab tue, kdg2 kita tgk bakul tue kosong atau tggl sikit jer baju.. sakit hati woooo..! at least amik sikit2 dulu xperla..  nie kaut semuanya.. xsempat nak grab.. tgh2 hulur2 tgn terus dia ambilnya semua letak dlm beg. begang gila aku masa tue..!

4 comments:

nurulfarehah said...

bestnye jd org kota, sale sne cni. :)

nome said...

wahhh byknya borong...murah2 lak tu

Jue @ atanayuiman said...

nurulfarehah >> sales yang di tunggu2 sebab masa nie lah nak beli dengan banyak tapi dapat harga murah.. kan? awak dr mana yea?

Jue @ atanayuiman said...

k.nome >> hehehe sebab tu sales ni sentiasa di tunggu2 sebab murahhh... suka tau dapat baju RM6 nie... kat luar berdouble2 harganya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...