Kawan-Kawan Saya

Saturday, December 03, 2011

Review Ombak Rindu



 Filem yang ku tunggu2 dah pun keluar. dan dah pun dapat tengok Jumaat lepas. Sekarang semua tengah demam filem Ombak Rindu. Fuuhh..! pasti meleleh tengok citer nie as sama mcm dalam novel dia. But, bagi aku kurang menyenget lah kesdihan yang di paparkan dlm filem nie berbanding dengan aku baca sendiri novel dia.. Masa tengok meleleh juga la airmata nie.. but, sekejap2 jer sedihnya.. But, kalau baca novel dia.. airmata akau tak henti2 meleleh.. huhuhu..!

Okla nak review sedikit filem nie :
  • dalam filem nie, izzah dapat rumah banglotapi dalam novel rumah apartment.. feel dah tukar daa.. btw, suasana rumahnya sangat cantek! suka laa.. ala2 romantik gitu..
  • watak izzah tak cukup lah penderitaannya tue. kalo ikut novel, penderitaannya lebih teruk dari tu. dan watak hariz pun kurang lah keEGOannnyaa.. kalo lagi ego lagi bagus kot.
  • Maya Karin sbg Izzah aku rasa mcm tak berapa sesuai untuk watak perempuan kampung maybe sebab muka ala2 kacukan dan cara percakapan yang agak keras dan baku. (aku dah terbayangkan tiz zaqyah ke, foziah ghous ker, tak pun lisa surihani sendiri).. paper pun, air muka maya karin tetap memainkan peranan juga.. aku suka air muka maya karin yang sgt2 ikhlas..
  • babak sedihnya yang menyebabkan airmata ku meleleh sebab nengokkan si aron ajis nie menangis.. xleh tahan wooo tengok lelaki nangis sebab sayangkan perempuan.. huhuhu.. sedih.. :-( tapi kalau ikutkan novel, airmata meleleh sebabkan watak izzah but, ini sebabkan aron ajis pulak.. xperla.. janji jalan cerita masyuk juga.
  • ceritanya agak terlalu cepat.. iyerla.. mana done nak masukkan semua plot dlm masa 2jam kan..? but, kira OK la sebab jarang filem melayu guna duration 2jam masa tanyangan.. 
  • watak mila amelia yang antagonis. aku rasa sgt tak sesuai lisa surihani sebagai mila amelia sebab dia sangat chomel! dia marah pun chomel dan cantik.. sweettttt..! (maybe boleh terbalikkan watak lisa dgn maya)
  •  babak sedih yang pasti buat menangis ialah saat2 hariz nak mengantungkan perkahwinannya dengan izzah, masa saat perjumpaan hariz dan izzah di kala mereka saling rindu merindui, saat izzah mengejar hariz sampai terjatuh dan keluar darah serta masa hariz di masukkan hospital sebab kemalangan.
  • watak pak dollah dalam filem kurang dari watak dalam novel.
antara babak-babak dalam Ombak Rindu :





Kesimpulannya, aku suka cerita ini cuma kesedihannya kurang dari dalam novel. paperpun aku tetap nangis juga.. hehehehe.... best2.. selamat menonton!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...