Kawan-Kawan Saya

Saturday, August 06, 2011

Chocodate >> aku dah dapat!


yeaaahhh! aku dah dapat CHOCODATE!
Orang dok kata kurma nie sedap2.,.
puas aku cari.. akhirnya jumpa juga.
Apa yang menariknya kurma ini sebab kurma ini mengandungi kurma, coklat dan badam.
seharusnya sedap kan sebab harganya pun boleh tahan mahal juga ek..
keluaran yusuf taiyob. memang susah nak jumpa chocodate nie.
akhirnya jumpa juga kat pasar ramadhan semalam.
hehehe... sonok sakan. tapi lum sempat mkn lagi.
buka nnt baru aku cuba makan.
sedap atau pun tidak. kalo sedap, leh beli lagi. baru beli trial jer dulu.

1kotak nie ada 3pcs - RM3 tau...

kiranya 1pcs nie RM1.. mahal kan?

inilah rupanya.. nampak sungguh menarik.

apa sebab aku sibuk cari chocodate nie?
  • sebab kat KIM ramai yang kata ianya milk booster. haruslah aku cari. ekekeke... kalo menjadi milk booster kat aku leh la beli lagi nnt... korang suggest la pape makanan yg leh jadi milk booetr, harus aku akan cuba cari nnt.. hehehe...



-Kelebihan Kurma-

-Nabi Muhammad SAW bersabda: "Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan menyebabkan penghuninya kurang sihat".
-Nabi Muhammad SAW bersabda: "Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertakwa (bersihhatinya)".
-Abu Abdillah a.s. bersabda: "Buah kurma adalah salah satu buah yang berasal dari syurga dan dapat mensirnakan pengaruh sihir".
-Abu Abdillah a.s. bersabda: "Orang yang memakan 7 buah kurma yang baik sebelum sarapan, maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak diganggu setan".
-Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s.bersabda: "Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka cacing-cacing yang ada di perutnya akan mati"

    jom kita mencuba kurma CHOCODATE ini!

    No comments:

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...