Kawan-Kawan Saya

Monday, February 21, 2011

Surat CINTA kami...

Alkisahnya, bila weekend mengemas rumah, pasti akan jumpa khazanah2 yang lama tak di buka.. sekali terjumpa satu kotak khazanah lama yang menyimpan memori2 aku dan suami. Dalam kotak tersebut tersimpan surat2 cinta kami yang lama termasuk kad2 wishes, kada raya dari kawan2 dan surat2 kawan lama. Almaklumla zaman dulu tak pakai handphone lagi. jadi, banyak nya berutus surat lah untuk mengeratkan lagi silaturahim....

Bila di kebek2 dan di baca semula, kelakar pun ada gaks.. hehe.. lawak sungguh masa zaman bercintun dulu.. Tempoh perkenalan kami sejak 2001 lagi di mana masa tue aku dlm proses nak menghadapai SPM. Kemudian, kami terputus hubungan sehingga berjumpa kembali pada 2004 di Melaka. Memandangkan masing2 masa tue berada di Melaka....

bak kata orang kalo ada jodoh tak kemana.. iyer takk..??

Antara himpunan surat dan kad2 kami.

.
Aidilfitri 2001 antara kad pertama yang di kirim.. hehe malu i...

 .
awal perkenalan kami hanya di mulakan dengan gerangan "Ak dan Ekau" shj.... 
.

 Errrm.. kebanyakan surat yang di kirim oleh Cikgu Atan adalah bertulisan Jawi.. mcm orang dulu2 berutus surat pulak,..


 Setelah di kumpul semuanya, dah boleh buat satu buku novel da.. hehe
Tak sangka rupanya nak masuk 10 tahun perkenalan kami.... :-) Semoga perhubungan kami berpanjangan sehingga akhir hayat.. amiinn.. :-)


6 comments:

shah-ila-ain said...

alamakkk..sonotnyerr bace surat cinta lama...alhamdulillah jodoh korang berpanjangan...akak dulu pun ade gak simpan2 surat cinta,, haha tp dah buang semua...ate kawen dgn org len kann...huhu

rosmona said...

OLOLOLOLOOOOO... so sweetttt.... ;)

Iela Fazielah said...

uiyoooo tulisan jawi tu..... tabik2.. ila pun simpan lagi kahzanah lama tu.. dah 11 thn.. sayang nak lupuskan...

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

kak mona >> kelakar pun ada bila baca balik.. ntah pape pun ada gaks.. hehehe.. budak2 lagi gaks la masa tue.. lawak jer baca balik dan malu sendiri...

rosmona >> hehehehe.. sweeet dan lawak pun ada gakss...

iela >> aahh.. tak sangka masih di simpan lagi rupanya.. hehehe.. samala kita lebih kurang 1othn dah perkenalan kami rupanya...

nome said...

alolololo loving sungguh la! sweet gitew...

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

k.mie >> ekekeke.. takde jiwang2 pun mamat nieh.. hahaha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...