Kawan-Kawan Saya

Wednesday, December 12, 2012

12-12-12 Menariknya Hari Ini...

Wahhh! Pasti ramai teruja dengan tarikh arini kan? Last year kita dapat tarikh mcm nie. Yang pastinya tahun depan tak dapat lagi tarikh yang sama macam nie. Apa yang menarik dalam perjalanan kehidupan korang seharian ni?? Untuk aku, ada yang menarik dan ada yang kurang menarik... meh kita tengok apa yang menariknya hari ini...


Yang pasti, hari ini 12-12-12 bakal mencatat sejarah untuk bakal pengantin. Sebelum pengantin berposing, aku dan nad berposing dulu. Kat opis aku arini ada majlis perkahwinan untuk non-islam.. 


Kita berposing lagi.. cukup la takat 2 gambar ni. Kang kata over pulak. 

Paling ramai kaum cina yang nak kawin. Penuh luang legar JPN. Lebih kurang hampir 200 pasangan. 

 
 
Hari bersejarah untuk opismate kaki juga. Congrats to kavitha and hubby! 


Nad dengan kek pengantin. Nak juga merasa kek BESAR 12-12-12 


Ok! Itu abis bab kat opis... then, balik rumah ingat memang malas nak masak sebab penat. But, ada permintaan khas dari asben nak nasi goreng. Ok! Masak nasi goreng + telur dadar jer.. 


Siap nasi goreng den! 


Siap juga telur dadar den!.. jom makan!! 


Ok!! Itu sahaja yang menarik sepanjang hari 12-12-12 arini. Yang bab kurang menarik apa yang berlaku ari ini ialah.... 


Agak2 pukul berapa aku kena kuar rumah arini? 

Jam ni cepat 10min. Maka, pukul 6.30pg aku dah chow dari rumah. Apopasal aku kena kuar seawal ini? Ni semua gara2 12-12-12 la... apakah itu? 


Sampai jer belakang bangunan opis dah mula kereta beratur panjang sebab kena masuk opis sebelum pukul 7am. Waahh! Bagusnya org jpn masuk keje awal.. kihhhh!!.. kenapa agaknya ekkk?? 


Nampak tak?? Agak2 nya apa yang berlaku tu? Gara 12-12-12, bangunan jpn seharian di jaga dan di kepong oleh abg polis, staff kena masuk keja sblm pukul 7am dan tak boleh kuar bangunan sehingga abis waktu keje. Sila bawa bekal makanan siap2 dari rumah.. memang nyusah kan orang laa!


Ini yang berlaku pada hari ini 12-12-12. Perhimpunan bantah-duduk dari PKR utk dapatkan ic biru. Sorry to say la.. agak biadap bila mereka perlekehkan PERDANA MENTERI dan menteri KDN kita then, tetiba datang ke JPN nak minta terus ic biru (warganegara).. mcm nie ker nak jadi rakyat MALAYSIA? u all rasa adakah patut????? Tak sanggup aku nak tulis kat sini apa yang mereka "perlekehkan" tu.. korang try la google. Mesti dpt!

Mlm tengok berita, Dato' Seri Hishamuddin dah pun perjelaskan isu ini masa press conference petang tu.. 


So, Itu sahaja lah kisah menarik dan kurang menarik untuk hari ini 12-12-12..... Hopefully, hari ini menjadi hari yang bermakna bukan korang semua. Catatkan lah apa yang berlaku hari ini sebagai kenang-kenangan. :-) 



2 comments:

MOMMYLIN said...

rmainya kahwin... nasib baik da kwen.. klu tak nak nyibuk gak...

Jue @ atanayuiman said...

allene >> yang kita pundah kawin nie pun nak nyibuk gaks! hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...