Kawan-Kawan Saya

Sunday, May 01, 2011

4 Tahun Yang Lepas!


Kisah 4 tahun yang lepas. Apa yang telah berlaku pada diri ku?
Ketika itu umur ku baru 23 tahun. Orang kata sangat muda untuk berumah tangga.
Tapi, apakan daya sudah jodoh namanya. tak mungkin untuk ku tolak. Lagipun ketika itu aku dah pun mendapat pekerjaan yang tetap. Tak perlu untuk di risaukan lagi oleh ibu bapa ku yang juga telah merestuinya.

Alhamdulillah.. Hari ini 1 Mei 2011, genaplah 4 Tahun kami mendirikan rumah tangga. Sehingga ke saat ini, kami telah pun dikurniakan 2cahayamata yang sangat comel. ke-dua2nya hero. (bilalah aku nak dapat kawan nie).. Apa yang membanggakan kami, kami dapat berteduh di rumah sendiri. Syukur Alhamdulillah walaupun ekonomi belum begitu stabil. Insyallah kami menduga dalam masa 3tahun lagi, ekonomi kami akan stabil sepenuhnya.. Doakan yang terbaik untuk kami yeaa.. :-)

Kita imbas serba sedikit 4tahun yang lalu...  Rasanya belum tepek lagi pic nikah kami.
Kami bernikah 1 mei 2007, persandingan 2 jun 2007.
Akad Nikah yang di langsungkan serba sederhana di rumah.

 kek 4thn lepas

dah bersiap sedia.

Alhamdulillah ayah aku sendiri yang mengakadkan nikah hanya dengan sekali lafaz.

Upacara membatalkan air sembahyang di saksikan oleh tok kadi.

cincin disarungkan bukti pernikahan kami..

bangle bukti ikatan kasih sayang kami

Mas kawin untuk si isteri

hantaran dari pihak lelaki

 Kami yang telah di satukan pada hari tersebut

akhir sekali.

Doa untuk kami :

Ya Allah…
Indahkanlah rumah kami dengan kalimat-kalimat-Mu yang suci.
Suburkanlah kami dengan keturunan yang membesarkan asma-Mu.
Penuhi kami dengan amal shaleh yang Engkau ridhai.
Jadikan mereka Yaa…Allah teladan yang baik bagi manusia.
Ya Allah…
Damaikanlah pertengkaran di antara kami, pertautkan hati kami, dan
tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan.
Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya.
Jauhkan kami dari kejelekan yang tampak dan tersembunyi.
Ya Allah…
Berkatilah pendengaran kami,
penglihatan kami,
hati kami,
suami/isteri kami,
keturunan kami dan
ampunilah kami.
Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
Amiin…


p/s : untungnya Anniversary pada 1 mei adalah sebab leh sambut tiap2 tahun pada hari berkenan tanpa perlu cuti or tunda.. Cuti umum katakan.. hehe..

6 comments:

suhida said...

Selamat Ulangtahun Perkahwinan Jue. Semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat dan dikurniakan lebih ramai cahayamata ye. Insya Allah nanti ada la geng kite, Jue. :) Mmmm...Hepi sungguh muka atan senyum sampai ke telinga. hihihi....

MRS. K said...

hepy aniversary.. i pon kawin umur 23

atanayuiman @ Jue said...

k.sue >> tq k.sue.. doakan yang baik2 ekk... muka hepi sebab lepas soal jawab dengan tok kadi.. hehe

k>> tq.. oo.. sama la kita.. dah namanya jodoh kan.. harus x di tolak..

alyyani said...

happy 4th anniversary jue. semoga semakin bahagia dgn 2 cahayamata dan yg mendatang :) ceria sungguh pengantin pompuan tu. sengih je manjang :)

atanayuiman @ Jue said...

alyyani >> tq alya.. hehehe malu i sebenarnya masa tue tauu.. ramainya org.. penuh 1rumah sampai ke luar rumah..

nome said...

jue: jelita sungguh kamoo di ari bahagia...seyes comel...semoga bahagia hendaknya hingga akhirat...amin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...