Kawan-Kawan Saya

Monday, January 12, 2009

::: Mengamit Kenangan Lama :::

ERm... sajer jer nak mengamit kenangan lama nie...
Perkenalan antara aku dengan Mr. Atan adalah sejak tahun 2001 lagi...
perkenalam kami pada peringkat permulaan just friends only...
kami tak bercinta langsung n tak pernah terpikir nak bercinta ketika itu... almaklum la..
ketika itu aku baru Form5.. hahahaha.. aku memang tak pandai bercinta pun ketika itu... sejarah perkenalan kami agak pelik jugak la.. sebab aku tak kenal langsung dengan mamat nie dan tak der juga yang ada kaitan2 dengan aku... Permulaan nya hanya melalui telefon... hehehehe.. masa tue aku da paki hp.. pakai line digi.. ntah mcamane ketika itu ada mslh line digi nie...,nombor telefon aku naik kat telefon mamat nie... dengan keadaan yang tiba2 sajer dia marahkan aku sebab anta msj2 yang bukan kat dia... hahahaha... aku tak anta lansung paper msj kat dia.. tak pasal2 nak marahkan aku... So, pada peringkat awal tue, kitorg saling berbalah....bahasa antara aku & dia hanya AKU & ENGKAU.... aku masa sekolah dulu agak brutal ckt la.. tak biasa ada feeling2 ngn dak laki nie.. budak ngorat pun aku wat tak tau ajer... hehehe... Ntah macamane satu hari tue tetiba mamat nie rasa teringin nak jadikan kawan dia pulaks.. erm, aku just terima ajer la mamat nie jadi kawan aku...

After SPM, aku lost contact dengan mamat nie disebabkan ada tersalah faham sedikit... dia kata taknak kawan ngn aku dah... so, aku kata OK!! aku tak kisah... suka ati ko ler nak kawan ngn aku ker tak.. ko yang buat pasal.. bukan aku yang buat pasal... huhuhu... ada dalam setahun jugak la kami lost contact... sepanjang kami berkawan, kami tak pernah bersua muka lagi.. hehehe kwn melalui sms ajer...

One day, aku ingat lagi masa aku kat UiTM melaka, baru pas makan kat dining, tetiba ajer ada no mamat nie terpampang di skrin hp aku.. (kebetulan aku mmg tak delete lagi no dia).. Apahal laks mamat nie main2 miskol pulaks.. kata taknak kawan da... argghh!! aku biarkan ajer... then, selang baper minit, aku dpt sms dari dia pulaks... Tang tu juga dada aku berdebar2.. (hehehe da mula ada perasaan perasan nie)..msj yang diberi "hi awak, apa khabar? sihat ker?" AIk??? ber awak2 la pulak... dia nie salah no agaknya... ntah awek mana dia nak ngorat nie.. biarkan jer la.. mula2 taknak balas gaks... hehehehe.. tp, ntah mcmane tgn nie jadi gatal pulak nak membalas... aku pun membalas... "ko nie nak anta kat saper? salah no agaknyer ko nie..?? kata taknak kawan...? apahal pulaks nie???".... dan dari detik itu la kami berbalas sms.... setelah sekian lama bersms ajer, baru la kami merancang untuk blind date.... hari paling berdebar bagi aku... kawan punya la lama, after 2 years baru la nak berjumpa.. mana tak berdebar... kalo dulu ada mms, takder la rasa gundah gulana sgt... ini takat sms ajer... muka tak pernah tgk pun... itu la ari pertama kami bersua muka.... dan sejak itula kami meneruskan persahabatan sehingga mengikat tali pertunangan pada tahun 2006...

so, inilah detik2 hari pertungan kami pada 10 Jun 2006... Pada hari nie juga, kakak aku pun melangsungkan hari pertunangan.. kitorg sambut hari yang sama.. cuma akak aku waktu pagi dan aku waktu petang.... :-)

sepatutnya menyarung cincin di bilik, tp, atas permintaan org, aku diminta turun ke bawah... sebabtue takder backdrop...

nie picture aku n kakak aku.. akak aku baru pas selesai, dan aku pulak yg akan menganti....

aku dan mak aku, bakal mak mertua aku serta bakal adik ipar aku..

wah2!! aku dan tunang aku... Inilah mamat nyer... lum kawin lagi da suk bilik da... hehehe

aku dan barang2 hantaran...

belah aku warna pink.. belah lelaki warna biru...

Itulah serba sedikit hal kisah percintaan aku.. kalo ikutkan panjang citernya.. aku takut tak muat ajer.. nnt boring pulak kan... so, nnt aku masuk kan picture zaman2 bercinta dulu pulaks...
sehingga arini, kami sudah kenal mengenali selama 8 Tahun... :-)

2 comments:

A.I said...

ewah ewahhhh..terkonang konang pulak ye. mmg biasa camtu kan? org yg kita x sangka akan jadi laki kita. ;P

Jue @ atanayuiman said...

kak ai...

tul tue kak ai..
igt dia kata dulu..
dia kata dulu "tak mungkin ko jadi isteri aku sebab ko sebaya dgn adik aku " hehehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...