Kawan-Kawan Saya

Tuesday, January 27, 2009

::: Sama Botak saMa buLat :::

cuba tengok picture nie.... :-)

Siapa yea gerangan lelaki yang memangku iman nie...??? hehehe ini lah sorang2nya adik aku a.k.a Paksu Iman.. Muhammad Ariff namanya.. Family aku kata..., iman ikut muka paksunya... tul ker..?? erm... iyer la kot... Mak aku cakap aku kenan ngn muka dia... hahahaha... iyer ke..?? sebab masa aku pregnant tempohari.., adik aku ada merajuk ngn aku.. lama gaks lebih kurang seminggu gitu la... Tak tau la naper dia majuk ngn aku... mungkin sebab aku marah dia kot.. hehehe... sebab tue muka iman ala muka paksu nyer...

takper..., kita kasi close up ckt....

CAkk!!!
Sama-sama botak.. sama-sama bulat.... mak aku cakap lagi, masa adik aku baby, sama besar nya ngn iman la... beratnya sama, montelnya sama, urinya pun sama besar gaks... kebanyakannya sama la...

rambut iman nie nipis dan halus ajer... lambatnya nak tumbuh wpn da dicukurkan... nampak mcm takder perubahan ajer... tgkkan ketembaman iman nie.., aku slalu nyanyikan dia lagu nie.... lagu simple ajerk..

Bam.. Bamm.. Bammm...
Iman Budak Tembammmm...

Tersengih2 dia bila aku nyanyikan lagu nie untuk dia... lagi satu lagu yang aku slalu nyanyikan untuk iman ialah...:

Tepuk amai-amai
Belalang Kupu-kupu
Tepuk Iman Pandai
Ibu Upah Susu

Susu Lemak Manis
Santan Kelapa Muda
Iman Jangan Nangis
Ibu Buat Keje

Timang Tinggi-tinggi
Sampai cucur Atap
Iman Takde Gigi
Dah Pandai Baca Kitab....

untuk sebutan sukukata laks.. aku nyanyikan...

Cak Cekur Udang Gamit...
Tangkap Ekor Tinggal Tumit.....

Bior iman cepat blajar nnt bila nak bercakap... hehehe...
skang nie meletihkan aku ialah waktu siang iman da kurang tido... Nak main ajer.., dia nak orang main ngn dia sampai gelak berdekah2... kalo mcm tue, mlm nnt tido mst mengigau (nangis tiba2 pastue senyap lik) dan mst ngompol banyak (ngompol tue kencing malam - bahasa jawa dr asben aku) kalo tak main ngn dia, mula la mulut dia mengomel sorang2... bising nyer mulut nya.. suara kuat pulak tue.. apa dia cakap aku pun tak tau... tp, yang bagus nya... kul 6ptg ajer dia da nak tido.. sampai la ke subuh esok nya.. so, sejak iman tido awal nie.., takder la aktiviti aku untuk kuar malam lg.. da lama la jugak aku tak kuar malam.. Biasanya hari keje, aku akan bangun dulu.., pas aku mandi mst aku tgk iman da bangun da.. duk main ngn tangan dia sambil mulut mengomel ajer.... ermm..,kalo hari cuti pula, dia la orang pertama yang akan bangun dulu... subuh2 hari da bangun.. biasanya dalam kul5-6pg da bangun da...dia pun membebel la sorang2 sampai kitorang tak boleh tido da... Iman... Iman....





2 comments:

KasiH said...

ak aa ler..sama belaka...baju pn nak sama kaler...kihkihkihkih...besau dah dak iman...

nasz said...

hahaha, padan sgt dua org tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...