Kawan-Kawan Saya

Friday, September 25, 2009

Malam Raya Yang sungguh Syahdu....

Tahun nie kami beraya di Sg. Besar, Selangor.
Iaitu kg asben aku.
so, tghari Sabtu kami dah gerak ke kg.
Dalam perjalanan semuanya OK.
Sebelum sampai kg, sempat lah kami singgah di pekan sg besar dulu.
Untuk melawat Bazar Ramadhan di sana.

Jualan di bazar tak mcm dulu.
Banyak lagi kueh mueh di jual.
Kalo x, dulu kitorg datang, semuanya dah SOLD OUT.
Kali nie, berlambak..
siap lelong2 lagi...

Dorang kata perniagaan tahun nie agak merundum sedikit gara H1N1, xdapat Bonus, ekonomi negara tak stabil.
selepas selesai jalan2.. kami terus gerak ke kg.. Kerna ada tugasan menanti kami.

apakah tugasannya...??
Tugasannya pada WAKTU MALAM... hahahaha...!!~

Inilah tugasannya.. :

Seperti biasa.. Mamat nie awal2 lagi dah tido dengan baju tido Raya dia.. hehehe (dapat masa besday dia aritu)
Pada masa nie, badan iman dah pun mula rasa dedar... Mcm nak demam.. Tapi, tido tetap Lena..

so, kami pun melakukan aktiviti kami :

Mula2 sekali nyalakan api untuk dijadikan BARA.. Untuk apa..? untuk bakar LEMANG laaaaaaa..

Sebelum tue, jgn lupa rendamkan pulut dengan santan yeaaaa...

Selepas masukkan pulut dalam buluh... jadi, sedia untuk dibakar..

dan... inilah penunggu setia pembakar lemang.. hehehe


** daku suka makan lemang yg comel2...




PhotobucketPhotobucket

6 comments:

alyyani said...

syahdu sebab iman demam ke sebab berjauhan dgn family jue? malam raya bakar lemang ek? sampai kul bape husband jue tunggu tu? hehehe... setia menunggu tu...

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

alyyani >> syahdu sebab iman demam... itulaaa... kat kg asben pun xramai org.. so, rasa sunyi sikit laa... hehehe

Jiey^Mien said...

alahai.. siyannya iman demam.. dah baik ke belum? ian br start demam ni..

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

jiey mien >> skang dah baik demam daaa... bintik2 pun dah berkurangan da... itula.. skang nie musim demam gaks sebab cuaca panas sgt la nie..

** skang jue laks tgh panas2 badan nie..

~ Ibu ZAAZ ~ said...

salam ziarah. selamat hari raya.

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

ibu zaaz >> salam hari raya kembali.. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...