Kawan-Kawan Saya

Thursday, November 19, 2009

RiLekss.. RiLeksss KejaP...


Mari kita meRELEASEkan Tension kitaa..

Sepasang suami isteri sudah lama mencuba utk mendapatkan anak. Setelah mendapatkan nasihat dari doktor, akhirnya mereka bersetuju utk menggunakan kaedah "anak tumpang" atau kata lain, isterinya itu akan menggunakan benih lelaki lain utk mengandung..

Setelah bersetuju dan memilih bakal lelaki yang akan "menyedekahkan" spermanya, maka satu hari.. berkatalah si suami "Ok sayang.. abang pergi dulu... sebentar lagi lelaki tu akan datang..." (lelaki yang nak dermakan sperma dia)

Sambil menunggu kedatangan penderma tersebut, tiba² muncul seorang jurugambar yang kerjanya ambik gambar² bayi.


"Selamat pagi puan.. saya datang utk...." belum sempat habis bercakap, si isteri tadi memotong kata²nya dan berkata "oh ya.. saya memang menunggu awak.."

"errr ye ke?"
kehairanan photographer tu..
"kalau macam tu..bagus la.. saya dah buat banyak bayi yang istimewa.. (maksudnya gambar bayi yang baik la.. )

"Itu la yang suami dan saya harapkan.."kata si isteri.." silakan masuk.. dan duduk la.." "Hmmm macamana kita nak start???" tanya si isteri setelah beberapa ketika... "Serahkan pada saya puan... saya selalunya buat di bathtub... sekali kat atas sofa.. dan beberapa kali di katil.. kekadang kat atas lantai di ruang tamu saja. itu pun seronok juga..anda mesti suka..." kata lelaki tadi menerangkan tempat2 yang sesuai utk diambil gambar..

"Bathtub??? atas lantai...??? Patutlah ianya tak pernah berkesan pada saya dan suami..kami selalu lakukan di
bilik tidur saja.. "jelas isteri....
"Puan, tak da orang yang boleh gerenti ianya baik setiap kali.. tapi kalau kita pelbagaikan posisi dan saya shoot dari beberapa angle.. saya jamin...anda akan suka dengan resultnya... Si isteri tercengang...

"Puan..dlm keja saya nie..seseorang mesti mengambil masa sikit..saya suka berada diluar dan didalam buat beberapa ketika.. tapi tentu puan tak suka.. "Macam saya tak tau???" kata si isteri..

Photographer tadi mengeluarkan gambar2 bayi yang sungguh comel dari briefcasenya.. "yang ini saya buat masa di atas bus kat London..
"Hah!...atas bas????" terkejut si isteri... "Yang kembar ini plak memang tak disangka2.. bila anda tau bahawa memang susah nak bekerjasama ngan emaknya.. " kata photograper tadi..

"Emaknyer susah nak bekerjasama????" tanya si isteri.. "Ya... memang susah.. sehingga saya terpaksa bawa dia ke Hyde Park utk buat keja dengan baik.. orang ramai mengerumuni kami ketika itu..utk melihat dengan jelas apa yang kami lakukan..." "Di depan public???"tekazut si isteri.

"Ya..dah tu..lebih kurang 3 jam baru selesai.. emaknya.. menjerit.terpekik.. sehingga saya tak boleh nak concentrate..bila tupai2 dah datang menghampiri alat saya.. saya terpaksa berhenti melakukannya.. " cerita si Photograper.. "awak maksudkan tupai² tu really usik awak punya....alat???" tanya si isteri..


"Ya puan... tak per la.. Puan dah bersedia ker.. Saya akan siapkan tripod.... lepas tu kita akan mulakan..

"Tripod????"nak buat aper..??? "tanya si isteri.. "OH..itu utk laraskan alat saya nanti... ianya terlalu besar utk saya pegang lama-lama..

"
"er puan.???Puan??? la..dier pengsan!!!


suka tgk gambar bayi niee... Comel kan..? Tapi.. Rasa macam dah FOBIA la pulakss.. Camner ekk...?? takutnyaaa... bukan per.. takut "KEHILANGAN" lagii...


PhotobucketPhotobucket

7 comments:

Mrs. Simplicity said...

jue, mmg release jap. hehe.. halfway cerita dah tau si isteri ni da salah faham. heheh.. lawak tapi nice story telling...

p/s : jgn takut jue, Allah tak suka org yg putus asa. yg penting kita usaha. lepas ni, kalau ade, kena lebih hati2.. insyaAllah dipermudahkan semua...

fazilzura said...

sgt lawak ini cite..

** jue, jgn le gitu ... but u need to take ure time key .. jgn dekat2 sgt .. rahim stil x kuat lg.. even gugur kecik ... kene rest kan rahim dulu ... tgk dlm 6month or 1 year baru ngndung balik

LeaKhalid said...

**adoi...sedih plak lea dgr jue ckp camtu...sabo ye jue...insyallah, kalo ade rezeki, tak kemane jue...~hug!!

Queen_Xandra said...

jue..aku cam penah baca jerr citer nie..tp kat mane ekkk????

~chekuna~ said...

pernah hamil tapi gugur adalah lebih baik..dari org yg tak pernah hamil jue..fikirkan lah....
tabahkan hati...tenangkan fikiran..

Jue @ atanayuiman said...

alyyani >> rileks2 dulu sambil membaca citer yg mereleasekan tension...

** Insyallah alya.. akan ku kuatkan semangat nnt... cuma wat masa nie memang agak fobia sedikit.. takut2..

fazilzura >> Insyallah kak.. betul tue.. memang skang nak rest n hepi2 dulu..

leakhalid >> takder sedih sgt lea.. cuma agak fobia dan takut sedikit wat masa niee.. Insyallah kena amik masa untuk releasekan tension dulu...

Mas >> hehehe.. tau takpe.. mula2 dapat email nie, release sikit... senyum sendirian ajer..

Jue @ atanayuiman said...

chekuna >> thank U kak.. iyer.. jue akan ingat pesanan itu.. betul juga kak.. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...