Kawan-Kawan Saya

Thursday, March 18, 2010

Bekalan Untuk hari Ini


Arini aku masuk KERJA semula. Dengan Hasrat baru Azam baru.. waceehh..!! macam budak2 kembali ke sekolah pulak aku nie.. hehehe
 takla... Saja jer berkata begitu sebab rasa macam lamanya aku bercuti.

Actually, aku amik cuti sebab cuti sekolah. Faham2 jerlah kalo dah nama cuti sekolah, maka asben aku kan cuti. Plan asal ingat nak jalan2 ke Cameron Highland. Sambil tue leh singgah umah akak aku kat Sri Iskandar. Dan alang2 ke sana leh la aku gie tgk baby baru dan mummy yang dalam pantang tue (Alyyani)
TETAPI....
semua nya terpaksa di batalkan. Sebab asben aku perlu balik ke kg kerana ada hal yang perlu di laksanakannya. Aku nak ikut tak boleh.. sebab cuti aku sampai hari Rabu jer.. Nak continue memang tak boleh laaaaaa..

so, aku duduk rumah, mengemas rumah yang memang tak dikemaskan lagi. hehe.. Dan aku dah buka stor BabyAndKids kat umah aku. Nnt agen2 nak datang rumah senang lah sikit untuk memilih barang.. Stor tersebut masih lagi dalam proses mengemaskini. Nanti dah siap sepenuhnya, aku update semula yeaa..

Pagi nie, aku bangun awal sebab aku nak bawa bekal ke sekolah. opis.Aku buat siap 6set sebab roti hot dog nie nak expired da.. rugi pulak kalo tak makan nnt kan.. So, bawa lebih ke opis laa.. boleh bg kawan2 juga...

Inilah bekalan pagi tadi.

Then..

Semalam aku duduk umah aku cuba membuat resepi baru.. Bukan resepi masakan yea.. Semalam nak masak tapi Gas pulak abisss..Tak masak la aku semalam. Tunggu adik ipar aku balik barulah ke kedai.. Then, semalam aku buat air :

Jus Epal Assam Boi

Selalunya kalau teringin nak minum air nie, aku akan ke Secret Recipe ataupun satay Station. Rugi rasanya.. sebab mahal benor... So, aku try lah buat air nie semalam..
Fuh..!! menjadi tueeeee.. Meh aku kongsi recepi untuk buat air nie..


1 Epal Hijau
3 biji limau kasturi
3 sudu gula
2 biji asam boi (putih)

  1. Blendkan epal dengan 1cawan air + 3 sudu gula
  2. tapiskan air tadi + perahkan limau di dalamnya
  3. letakkan 2biji assam boi ke dalam air tersebut.
  4. Kacau bagi sebati dan letakkan ais.
senang dan mudah kan..? so, apa lagi.. cuba lah try... Memang sedap dan Marvelessss...!!



Photobucket

9 comments:

azhariahzuber said...

memang sdp sgt air apple tu kat secret recipe...maybe bleh try kat umah pas ni

Wafaa said...

Jue, warna oren tu mustard ek?

LeaKhalid said...

hmmm...feveret tuh..mustard+chili source+mayo...semua ku letak

tak pernah try lar ayaq nih...nk kena try nih ble gi secret

slalo nengok kawan ajork yg minum

harus ke mencoba

nome said...

terliur dibuatnyer bile tgk roti gebus dan air apple asam boi tuh....walllahhhhhhhhhh

mamashasha said...

aduh sedap nye jus asam boi sama itu bun.......akak nk sikit jue....

fazilzura said...

wahh wah akak suke jus epel tu jue... leps ni kalau lepas umh jue, dh rs cm jus station ler yek

Queen_Xandra said...

bestnye...melecuh air liur ni..skang ni mmg suka amkan masam nie..suka order air asam boi..xcukup satu gelas tau..heheh

shah-ila-ain said...

masukk sini laporrr lah weihh...nak roti tuhh..nak air tu gakk....

Mrs. Simplicity said...

alama jue, baru baca entry jue ni. takde rezeki nak jumpa kan? takpe2, akan jumpa juga nanti. ;)

yaAllah air tuh. adeh... tergugat iman sungguh!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...