Kawan-Kawan Saya

Saturday, August 08, 2009

::: Keje atau Pie Mengedik..?? :::

Letak tajuk baik punya... hehehe.!!~ Keje atau pergi mengedik ha..?? orang suh pie keje bukan pie mengedik kat Floria Putrajaya yeaaa..

upsssss....!!~ jangan salah sangka yea.. Kami pergi mengediks waktu lunch tghari jumaat yeaa.. Bukan time opis hour.. Sementera Floria berlangsung di Putrajaya nie, dan minggu nie adalah minggu terakhir.., jadi aku dan rakan2 pie la mengedik2 kat sana...

Amik peluang.. Bukan selalu dapatkan.. lantak la.. apa org nak kata.. dah mcm budak sekolah dah kitorang nie... Iyerla.. dengan pakai uniform yeaa.. xmacam budak sekolah ker...?? dah la kitorg nie masih muda2.. (muda ker..??) hehehe...

Layankan jerla keGEDIKan kitorg nieee..

aku ker nie..?




*** cerita pasal muda dan uniform nie, ada kisah yg cukup kelakar. Ada sekali tue, aku temankan lin (tgk yg plg kecik skali) pi Farmasi Apex kat Alamanda, Putrajaya. Dia nak beli Pil perancang sebab xtau nak beli, aku temankanla.
So,
aku tanya akak sorang nie
"kak, pil Noriday ada?"

akak sorang nie jawab
"ada" sambil tunjukkan pil tue..

Then, si lin tanya la "camner nak makan nie kak?"
then, akak tadi xtau.. dia refer kat kawan dia sorg lagi.

Then....................

dengan tiba2 akak tu dengan muka jengil dia terus tinggikan suara sambil berkata "BUAT APER NAK MAKAN...??" mcm nada marah pulaks. Dah la ada org kat situ. Semua tertumpu pada kami.

Kitorg tercenggang kat situ. Aik..?? nak beli pun marah ker..? Lin dengan terkebil2 pun cakap... "kak, nak merancang la kak"

akak tue balas..
"oh..!! baru lepas bersalin ker..?"

lin..
"aah la kak"

ok... then lepas tue baru lah dia terangkan cara-cara nak makan..

Erm.. kak oi.. ingat kitorg nie dak sekolah yg suka "BRPOYA2" ker...? Kami nie dah ada anak la kak.. anak yang "SAH TARAF"... Bukannya dak sekolah.. huhuhu..!!~ haru jer di buatnyerr...



PhotobucketPhotobucket

9 comments:

alyyani said...

eh korang beruniform ni kalau kuar ramai2 nmpk mcm pengawas sekolah swasta la. betul! heheh.. kalau alya tak kenal jue, mesti tak tau punye.

amboi, berposing do taman bunga ala2 filem industan gitu. sume da kawen ke jue?

~chekuna~ said...

baju seragam..cam uniform sekolah... mana tak, org ingat budak sekolah.. rupa2nya mak budak... he he:)

miemiey said...

salam...lawa apa uniform akak..saya suka tgk colournya sesuai ngn body akak..bertuah laa akak kan dpt body yg masih slim..cam saya ni kl bju tuu dah reject..hihi...awet muda namanya tu,,,lucu juga tgk kawan2 akak bergambar mcm nostalgia sekolah..hihi...

suhida said...

jue,bestnye tangkap gambo ala-ala gitu.hehe..er..patutnya balas je balik kt pompuan tadi tu.buruk sangka kat org,agaknye ko camtu dulu kot.huh..

fazilzura said...

amboiiii 4 dara pingitan berposing ( eh darazzz lagik ke sume tu ).. mak dara kut yek ..

kahhhh lawak betui ler psl pil tu .. penat daku gelakkan

nome said...

wah...mak2 dara nih..x nampak cam mak2 org pun..masih menyengat lagi...posing x hengat...tp bagus gak..leh jd kenang-kenangan...

KasiH said...

sungguh pepel harimu...i like pepel...

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

alyyani >> betul tueeee.. ramai yg igt budak sekolah swasta... kihkihkih..!~

** semua dah kawin.. ada sorang tue nak kawin bulan 10 nieee..

chekuna >> itu lerr.. mak budak.. orang tak tau.. sebab pangai pun camk budak2 ddaaa..

mimiey >> erm... slim melim ker..?? xla... saya antara yg agak gemuk sikit.. heheh

suhida >> saja jer tangkap ala gedik2 sikit.. hehe.
betul2.. nak salah sangka laks ngn org.. ntah2 dia ada pengalaman cam gitu..

fazilzura >> anak dara ker..?? mak dara la kak..
** kak sambung gelaks lagi...

nome >> bila lagi nak mengedik mcm nie kak kan..??

kasih >> ari2 daku pepel... :-)

jaijina said...

wah pepel colour gitu kan..a`ah lah jue dah macam dak skolah outing dah bile ramai2 pakai uniform..

silap2 ade yg ngorat kan sbb ingat dak skolah, hehehhe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...