Kawan-Kawan Saya

Wednesday, August 12, 2009

::: Panggilan Nain Untuk Kami :::

Nak tambah sedikit pasl Entri sebelum ini. Sejak dia dah pandai cakap nie.., syok pulaks layan dia bercakap. Sumtimes petang2 aku akan "BERCERITA" dengan 2 org mamat nie. Buka buku dan CERITA kan kat dorang. Dorang duk dengar cerita aku. Abis satu buku, then nain suruh baca buku lain pulaks. Tak cukup baca buku.. aku menyanyi pulak untuk dorang. selalu aku akan nyanyikan lagu ini :
  • Bapaku Pulang dari Kota
  • Enjet2 semut
  • Ola-Oli
  • Air Pasang Malam
  • Pok-Pok bujang Lapuk
Dan.. Paling syok bila tanya nama2 family kitorang.. bila tanya dia akan jawab macam nie :
  • atuk = Atuk raman
  • Nenek = Nenek tom (som)
  • Ayah - Ayah Mushh.. (mus)
  • Mama = Mama Ani
  • Makngah = Ayu
  • Iman = pan ( sebutan untuk Zafran)
  • Paksu = Arip
  • Wan = wan
Ynag paling BEST bila tanya nama PAKNGAH (asben) aku dia panggil :
APAK...!!~

hahahaha..!!~ tak hilang panggilan APAK dia untuk asben aku.. Itu yg membuatkan asben aku pun RINDU kan Nain...

** Conclusionnya : Semua RINDU kan keletah NAIN...



PhotobucketPhotobucket

4 comments:

fazilzura said...

heheh APAK ... dh cm pangil bapak sdiri yek ..x pe ler , aritu menumpang kasih kejap ..

*** yg x leh thn tu PAN.. sian iman.. smp beso ler melekat pangilan tu ..


( cm akil jgk ler.. ada sorg makcik dia.. dia dok pangil TOK KIAH.. patut nye makcik kiah.. adehhh mmg lekat smp ke beso ler jwp nye)

KasiH said...

imbau memori bersama nain nampaknyaa...huhuhuhu~~

Nain, dah baik demam ke jue?

alyyani said...

pandai nye dia...

jaijina said...

mmg kalau keletah budak2 ni mmg slalu je kita akan igt..bile dah berjauhan mmg akan terasa rindu tu..rumah akan sentiasa ceria je ngan kerenah budak2 kecik ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...