Kawan-Kawan Saya

Tuesday, February 09, 2010

Membeli benda yang WAJIb adaa.....

Semalam selepas bawa iman ke klinik, kitorang singgah JUSCO Maluri sekejap. Hehehe.. pagi2 dah terjah shopping Mall.. Singgah sekejap aja untuk beli benda yang memang kitorang WAJIB beli.. Almaklumla.. masuk rumah baru nie, mesti kena ada benda alah nie. Kalau tak, susah gaks.. Nak Pinjam ngn orang jer.. sebab acapkali juga nak pakai...

Hanya ke Jusco untuk membeli itu sahaja. Takde singgah mana2 pun.. sebab iman pun tak sihat kan.. nak tau apa benda yang kitorang beli..??
Inilah diaaaa..
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Hammer / drill Black & Decker.

Ini kes sebab nak pasang alat2 yang beli tempohari tue la..
nak kemas2, sekali.. pikir.. EH, nak pasang camne nie? Drill takde laa..
Puas tanya kawan2 semua takde.. huhuhuhu..!! Nampak gayanya memang kena beli la jawabnya.. lagipun asben kata memang perlu sebab nanti kena memang slalu nak gunakan..  

Pastu malam semalam.. kitorang ke Tesco pulak untuk membeli barang dapur serta stok susu iman dan diapersnya. Iman tak ikut sebab dah tidur serta dia tak sihat. Tinggal kat rumah jer.. Semalam dalam memilih beli susu iman, tiba-tiba asben aku kata dah lama tak belikan iman susu Mamil Gold. Erm.. maybe sebab tue iman demam kot.. Asyik beli Dumex Dupro jerrr... iyerke sebab tue..? ntah laaa..

Yang kitorang tau Mamil Gold ada imunnifortis. Dulu memang kitorang bagi iman minum Mamex Gold, Mamil Gold.. Di samping tue campur dengan Dumex Dupro. alhamdulillah jarang demam. Last sekali dia demam teruk masa raya tahun lepas. So, asben decide untuk ambil semula Mamil Gold nie. Kebetulan semalam harga susu nie murah.. so, ambil lah satu...

Mamil Gold kembali...

Baru2 nie try bagi iman Friso Gold.. Susu free masa pergi Nuffnang Friso day Out dulu.. Nampak gayanya macam tak serasi sebab jarang Berak... So, stop sampai situ jerrr...


p/s : arini EL lagi sebab demam iman tak pulih sepenuhnya.. Malam tadi sempat cucuk ubat bontot pukul 4pagi...

5 comments:

nome said...

cian iman..semoga iman cepat sembuh ye sayang...ni demam nak membesar nih...x pun, demam nak pandai kot...sekejap je nih...pasni, sure sehat melompat2..

fazilzura said...

sian Iman , dia demam nk beso tu Jue..
bior dia sakit2 skit b4 capai 2thn ..
cm akil time kecik2 selalu jgk ler demam2 ni.. dh 2thn lebih x demam sgt dh ..

alyyani said...

alahai jue, iman demam lg ye. cepat sembuh ye.. driller tu wajib ada bagi yg dah ade umah sendiri ni. sebab mmg ada je nak digunakan kan?

Ryn said...

demam lagi iman eh...hope arini dia dah OK...

drill tu memg laa harus ada...senang sikit nak wat deko2 rumah dgn sendri..tkyh nak pinjam @ pggil org pasang...

Az Rina said...

hope iman lekas2 sembuh ye, kesian lak..skang ni musim bebudak demam..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...