Kawan-Kawan Saya

Saturday, March 19, 2011

Bila kandungan dah Overdue


Salam berhujung minggu buat semua... Nak citer sikit. Hari hari Sabtu, masih belum bersalin lagi aku nie. Dah masuk 2hari lewat dah dari tarikh due (17/3/11).. Ntah bila akan bersalin pun tak pasti. Aku harapkan weekend nie bersalin sebab next week asben dah mula sekolah. jadi, agak sukar bagi aku nnt sebab terpaksa menunggu dia balik sek amik aku kat opis. Bila dah overdue nie, hati mula jadi risau dan tertanya2.. bilalah nak bersalin nie. Siapa tak riso bila kandungan dah overdue. Adakah ada risiko paper nnt..???

Hopefully takder apa2 yang merisokan berlaku lah.. mak aku citer, masa kitorg 3beradik dulu pun semuanya overdue.. sampai 2week overdue nyaa... errm, so aku nie kira ikut mak aku lah niee... Tapi, aku ada gaks tanya kawan2 yang berpengalaman bersalin overdue nie. macam2 cara dorang nak bersalin. Antara tips yang aku dapat ;

  1. Banyakkan berjalan teruatam selepas subuh (dah practice pagi tadi)
  2. Minum air siti fatimah.. (belum minum lagi sebab takut pun ada sebenarnya)
  3. Pergi jer hospital minta induce... (akan dipikirkan bila rasa betul2 tak larat)
  4. Banyakkan turun naik tangga.. (selalu buat gaks sebab rumah mak nie bertangga)
  5. Solat hajat (belum buat lagi nie)..
So, pagi tadi aku dah pun menjalankan aktiviti untuk mempercepatkan proses kelahiran nie. Iaitu berjalan di tasik ampang pagi tadik.. Berpeluh2 ko walaupun hanya berjalan kaki.. hehehe.. dah lama tak bersenam niee... asyik makan jerk!

Pandangan di pagi hari.. sejuk jerr...

view yang cantek menghadap KLCC.. budak kecik nie pun berpeluh2..

 rehat sebentar sebab dah mengah berjalan.. hehe

Actually bila dah overdue nie, penatnya mengira hari billa nak bersalin nie.. hehe.. dan nak membawa perut ke sana sini.. But, still rasa nak berjalan juga sebab penat juga jika asyik duduk jer.. serta BORING!.... 

Hari nie cuaca mendung jerr.. dan kejap2 hujan.. apakah maknanya?? Selamat berWEEKEND!



5 comments:

Nurshahfamily said...

hope semua berjalan lancar ye jue.... tawakal jer byk2 supaya dipermudahkan...

ieda said...

risaukan bila dah overdue...mudah2an segalanya dipermudahkan

Mrs. Simplicity said...

jue, minum air kelapa. alya minum masa EDD, 2 hari lepas tu sakit. all the best!

Jue @ atanayuiman said...

nur >> aaahh.. jue pun tawakal jer niee.. smbil usaha kan apa2 yang patut...

ieda >> aah riso sebab hari yang di hitung dah lepas. pastu nak hitung sampai bila pun xtau... itu yg riso tue...

alyyani >> air kelapa setakat nie mmg hari2 minum gaksss.. tapi, baby nie suka benar duk dlm perut nie..

Wafaa said...

jue, selamat melahirkan ye.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...