Kawan-Kawan Saya

Tuesday, May 25, 2010

Kisah Aku.

Semalam aku ke spital ampang untuk appmnt tgn aku yg patah nie. mula2 lepas daftar, aku ke bilik op untuk buka simen. bab nak buka simen nie pun aku takut. sebab alatan yg digunakan menggerunkan sungguh. mcm pemotong mozek.. huhuhu..! takut aku kalo kena tgn.. nasib ok jer dorang buat.

next, aku ke bilik x-ray. kena x-ray dulu sebelum jumpa doktor. senang doktor nak tgk perkembanganya nnt. lepas bilik x-ray, terus ke klinik pakar pulak untuk jumpa doktor. Smlm aku gi sorang2 jer sbb asben aku ada sukan kat sekolah. dia just drop aku pagi tue. nnt pas abis sukan, dia dtg balik. kebusananlah akju sekejap sementara tunggu doktor. nasib bw mjlh pa & ma. hehe.. xder la busan sgt..

Alhamdulillah smlm doktor kata tulang dah bersambung. So, boleh cabut dah dawai yg ada kat tgn aku nie. bila kata nak cbt, muka aku dah pucat lesi. doktor kata relax laa. sakit lg nak beranak.. hehehe.. smpt lg doktor nie bergurau tau.. aku dah la takut..then, doktor suntik ubat thn sakit.. kena inject pun aku dah rasa sakit. bila tgn aku dah kebas, doktor terus tarik 3wire yg ada tu. rasanya..? akuxla rasa sakit.. tapi, aku rasa mcm cabut paku blm kayu.. kena rentap gitu jerr.. kalo tak dpt ubat thn sakit td, mau aku menjerit.. dapat ubt pun aku leh nanges... terasa la juga bile di tariknya tue..

doktor nasihatkan.. tgn byk buat latihan pergerakan. then, jgn buat keje berat. So, next week awk leh keje. tapi jgn buat kerja yg berat2. inilah hasilnya semalam...

SEBELUM

Besi yg pertama

besi yang ke-2

besi yg ke-3. dah tenggelam pun..


SELEPAS

Disebabkan semlm ada pendarahan, tgn aku di balut dulu. Arini boleh buka.

kesannya setelah di cabut.. kena buat dressing sikit nie.. tgn dah berkeladak daa.. 3bln dlm simen.

selepas di buka... tgn aku boleh gerak.. sumtimes menggigil sikitla.. nak buat pusingan belum boleh lagi. yg penting tulang dah bersambung.

surat notis dari doktor.. So, dgrlah nasihat dr doktor ini yea.. tulisan doktor ni mcm budak2 la.. hehe




10 comments:

Anonymous said...

MAK AIIIII ngeri nye akak tgk itu dawai jue, aduyaiiiiiii...

but syukur sume nye dh ok now, wyr tu pun dh di cabutkan ..
so now kene bnyak wat senaman tgn key .. jgn wat kerja berat ..

** "doc, aci dak kasi cuti smp abis cuti skolah "

Jue @ atanayuiman said...

kak zura >> itulaah.. masa doc ckp nak cabut tue rasa takkuttnyaaaaaa..
menanges kejap masa tue.. hehe

aahla doktor nie.. bglah mc sampai cuti sekolah.. hehe

azhariahzuber said...

hihi..seriau tgk besi dlm tangan ko tu

Ryn said...

hope lekas2 semboh...amin...

siap ada sijil kerja ringan lagi...tak pernah tau ada sijil nih...

Nurshahfamily said...

aduhaiiii... seram nur tengok huhhuhu... sakit tak jue..????

apepun jgn buat keje berat ye.... update blog tak pe hehehe... take a good rest ye

Zaila Mohamad said...

memang seriau tengok gambar tu..Jue memang seorang yg tabah..moga cepat sembuh;))
jumpa sabtu ni ya!!

nome said...

perghhhh....dasat tol besi tu tercucuk dlm tangan...ngeri la plak...sib baek derang pro....hope jue cepat2 semboh....

Yasminhamid said...

mak ai.. seriau betul negok ke besi tu...

Mrs. Simplicity said...

hehe tu la. baru tau ada sijil keje ringan. kena tunjuk kt hubby dulu tu.

mmg ngeri. mcm2 tgn jue tu lalui kan? hehe.. slowly la eh, tulang da sambung tu pun dah syukur. cepat sembuh ye :)

Wafaa said...

Jue, nampak sakit. Adoi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...