Kawan-Kawan Saya

Wednesday, May 26, 2010

feveret iman..


Iman sekarang suka betul minum air coklat. kalo nampak jer kotak air coklat dutch lady, mesti kata "num.. num.." dia nak minum lah tue. ni gara2 ayahnya la.. mmg peminat COKLAT. segala bala berkaitan coklat, mesti dia sapu jer. air coklat tue, tak lekang kalo xder kat umah.. mesti kena ada.. nak abis jer, terus beli. Aku? jgn harap aku sentuh.. xminat lorrr..!!~ hikhik.. xheran lah dia.. sebab xperlu merebut ngn aku.. hikhik.. 
now, dia dah ada saingan untuk rebut. saper lagi.. iman zafran lah.. dah ajar minum, lagi lah suka diaaa.. hehehe.. kalo xdpt, mau mengamuk juga dia tue.


tiap2 bulan kena beli cam gini. baru beli dah lompong.

ermm.. nak tanyalah.. elok ke budak2 minum air nie? biasanya untuk org dewasa kan? takut juga kalo bg selalu. So, aku cari alternatif lain nak gantikan yg ini.

try yg ini.. coklat juga kan? lagi ada khasiat. baru2 nie gie sustage fair, dorang ada promote nieh. iman minum.. suka pulak dia.. sampai nak lg. hopefully xder problem lah nnt.

inilah gayanya kalo dpt minum. terpaksa pakaikan bib. kalo tak, abis baju nnt..
dah berapa baju tak ilang coklatnyaa...

pas minum mst dia kata. dap.. dap..
iyerlaa.. sedap sgt tueh!

errm.. sejak menjak suka minum air coklat nie, iman selalu kena marah.. iyerlaaa.. minum dah banyak.. pastu nak lagi, dan lagi. kata dah abis pun xcaya.. nak juga sampai melalak.. sabo jer laaa..

10 comments:

Ryn said...

ok kot...sebab adam also mnm...tp tidak ler hari2 mau kopak jugak laaa...hahahaha...sustagen tu lg elok..sebb nutrisi utk budak2..tumbesaran budak2..

fieza said...

Sama macam syakil gak la jue..hari2 nak buka peti ais..tapi yang geramnya dia minum sket jer pastue buang..fiza dah try sustagen coklat tapi dia sembelit lak..ok la iman serasi

AieZa said...

jue.. akak beli gak sustagen coklat nk bg hana minum.. kisahnya memula sbb hana asyik nak minum milo opah dia jek.. so pk pk baik cari susu coklat utk budak je.. bile dh beli hana xbrp berkenan plakk.. rasa muak agaknya gitu la.. so skang nih akak bg susu hl coklat.. dia layan.. sedappp jek minum.. tp tu ahh.. nak beli susu yg uht.. xyh masuk fridge.. letak luar je nk minum baru simpan fridge..klu susu hl nih susu yg dipasteurkan.. kena cpt2 masuk fridge klu idak basi plak.. tp papa hana boycott dutch lady plak.. ni nk mencari susu lain.. mcm nk try pediasure tp tatau la camana ok ke tak..

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

ryn >> itulahhh.. kdg2 xminum, di buat mainyaaa.. kan dah rugi.. itu yg nak try sustagen nie.. ok ek?

fieza >> sembelit ek? jue tak try bg lagi nie.. baru nak try camne.. takut la pulak..

kak aieza >> itulah.. kdg2 bg milo gak.. pastue, tu yg igt nak cari alternatif lain gak nie. kot ok, senang sikit kan.. dpt jimat $$.. hehe

LeaKhalid said...

lom pernah ajar anak minum susu coklat...(^^,)

skang nih abg kalip msh dgn lactogen step 3...

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

lea >> iman nie, suka tul ngn coklat.. bg milo pun dia lyn gak..

alyyani said...

nia tak minum susu coklat selain dari milo. milo laju dia minum. belum try yg lain.

tu dia sampai kena beli stok banyak2 ek. mmg suka betul tuh.

mau iman pakai bip kan? nia tu, langsung tak mau. so kena la assist. tp marah gak tu.

teringin nak ketemukan nia & iman sebab semua wording iman mmg sama dgn nia. cmne la gak nye ek. nanti jumpe tak bercakap lak kan? heheh..

fazilzura said...

Jue , wakakakak dr gitu , beli le Dutch lady 123 cm akil minum .. sodap ooo .. akak suke bau nye..

kalau kuor g mano2, senang akak x yah bwk btl susu , beli je air kotak cm iman minum tu ..

akak dgn akil mmg berebut bab2 choc ni

nome said...

gumbiranyer iman dpt minum susu cokelat...elok gak iman minum susu sustagen tu..cayaklah iman!

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

alyyani >> dari memakai bip, sekarang... terus buka baju dulu.. wakakaka.. lg senang nak basuh.. hehehe..

aah kaan.. mesti cute kalo budak2 ckp sesama sendiri.. hehe

fazilzura >> dutchlady tepung ada coklat gak ek? xterpikir la pulak.. hehe.. tgk mana yg promosi jer aritu..

nome >> mmg dia pntg jumpa susu coklat.. messtiii mau punya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...